  • 11. Data: 2009-07-16 11:14:35
    Temat: Re: Czy kiedys staniemy sie druga Istandia?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 08:44:21 +0200, top napisał(a):

    > A co w tym złego ??

    Ano to, ze jeśli klient operuje gotówką, to bank nie jest w stanie
    kilkoma kliknięciami w klawiaturę pozbawić go wszystkich środków ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2009-07-16 11:29:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Ano to, ze jeśli klient operuje gotówką, to bank nie jest w stanie
    > kilkoma kliknięciami w klawiaturę pozbawić go wszystkich środków ;)

    Bank jak bank. A przestepcy? A totalitarne panstwo?
    Poki co koledzy w ramach tego watku nie zaproponowali sposobu doladowania
    karty platniczej pre-paid gwarantujacego anonimowosc, jaka jest obecnie
    dostepna dzieki obrotowi gotowkowemu - obecnie, nawet gdyby bankomat
    potrafil zapisywac numery wydanych banknotow, dzieki mechanizmowi "wydawanie
    reszty" przy zakupach gotowkowych w sklepie, mozliwosc sledzenia poczynan
    finansowych wlasciciela konta ograniczona jest co najwyzej do najblizszego
    bankomatowi warzywniaka. Potem slad sie urywa. W przypadku obrotu wylacznie
    bezgotowkowego na zasadzie obecnie funkcjonujacych kart platniczych mozna
    zawsze znalezc jakis punkt zaczepienia.
    Na tej samej zasadzie eliminacja obrotu gotowkowego umozliwi sledzenei
    abonentow telefonii komotkowej - ni etrzeba bedzie nawet zmuszac do
    rejestracji kart pre-paid GSM, skoro przy zakupie i tak trzeba bedzie
    zaplacic karta (imienna, lub uprzednio naladowana z imiennego konta) oraz
    doladowania rowniez beda mogly byc wylacznie bezgotowkowe.

    Oczywiscie obrot gotowkowy rowniez nie wyklucza pozbawienia obywateli
    calosci lub czesci (np. 1/3) srodkow kilkoma "kliknieciami" - chociazby w
    maszyne do pisania (jak to mialo miejsce w 1950 roku w komunistycznej
    Polsce).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-07-16 11:43:24
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 13:29:07 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > calosci lub czesci (np. 1/3) srodkow kilkoma "kliknieciami" - chociazby w
    > maszyne do pisania (jak to mialo miejsce w 1950 roku w komunistycznej

    Jeśli oszczędności trzyma się w walucie, kosztownościach i
    nieruchomościach, to nawet chciwe Państwo nie jest w stanie obrabować
    obywatela z wszystkiego. A w przypadku używania wyłącznie kart
    płatniczych, to jak najbardziej!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 14. Data: 2009-07-16 12:46:49
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 16 Lip, 10:36, BK <b...@g...com> wrote:

    > A nie wpadles na to, ze generalnie koszty bezgotowkowego obrotu sa
    > nizsze od gotowkowego tylko skoro w Polsce 98% uzywa gotowkowego to
    > obecnie jest tak, ze 2% ludzi ponosi koszty obrotu bezgotowkowego i
    > dlatego jest drozej? /.../
    To straszne - wprowadźmy obowiązek posiadania ROR od 18 roku życia
    wszyscy, ależ się bankoFcy ucieszą, toż to niedawno wymyślili "walkę z
    wykluczeniem finansowym" - teraz będziem się mogli na
    międzynarodówkach pochwalić jak to dzielnie sobie z tym poczynamy. Ze
    śpiewem na ustach idźmy z duchem postępu. Zlikwidowaliśmy
    analfabetyzm, zlikwidujemy i .....analkontowość (??)

    > Dodatkowo pewna cecha wiekszosci malych i srednich firm jest nie
    > traktowanie obrotu gotowka jako kosztu. To, ze Pan Wiesio w osiedlowym
    > wazywniaku od kazdej transakcji kartowej klienta musi zaplacic 1zl to
    > Pan Wiesio wie i potrafi policzyc. To, ze gotowke bedzie musial
    > zatargac do banku i wplacic to  Pan Wiesio nie traktuje czasu/benzyny/
    > transportu jako koszt. Pan Wiesio nigdy nie robil bilansu ile by go
    > kosztowalo pozbycie sie gotowki.
    Straszne - natychmiast nakażmy panu Wiesiowi przyjmowanie płatności
    tylko kartami, przecież pan Wiesio nie potrafi liczyć, więc trza mu
    pomóc, a bankoFcy z pewnością pomogą wszystkim panom Wiesiom. Będą
    liczyć za nich co się komu opłaca.

    Jednym słowem: niech żyje wolny rynek.
    To mi przypomina polską informatyzację: nieważne czy to ma sens, ważne
    że informatyzujemy.

  • 15. Data: 2009-07-16 13:14:29
    Od: top <t...@n...com>

    Chris wrote:
> [...]
    > nieruchomościach, to nawet chciwe Państwo nie jest w stanie obrabować
    > obywatela z wszystkiego. A w przypadku używania wyłącznie kart

    Hmm... no nieruchomości mogą Ci zabrać (patrz nacjonalizacja po IW WŚ w
    komunistycznej Polsce), kosztowności też :) (patrz konfiskata złota w
    latach 30-tych w demokratycznej Ameryce), a zagraniczna waluta może
    stracić na wartości w wyniku np. dewaluacji ;).

    Żeby nie było, nie twierdzę że sposoby ochrony kapitału, które
    wymieniłeś są bez sensu. Oczywiście że warto część kapitału trzymać w
    takich formach, ale jak się Państwo uprze to i tak zabierze :(.

  • 16. Data: 2009-07-16 13:32:01
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 15:14:29 +0200, top napisał(a):

    > Żeby nie było, nie twierdzę że sposoby ochrony kapitału, które
    > wymieniłeś są bez sensu. Oczywiście że warto część kapitału trzymać w
    > takich formach, ale jak się Państwo uprze to i tak zabierze :(.

    Owszem, ale nie kilkoma kliknięciami w klawiaturę, jak jest w przypadku
    kont bankowych i kart płatniczych.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2009-07-16 14:37:13
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Lip, 14:46, Clegan <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > liczyć za nich co się komu opłaca.
    >
    > Jednym słowem: niech żyje wolny rynek.
    > To mi przypomina polską informatyzację: nieważne czy to ma sens, ważne

    +++ !

  • 18. Data: 2009-07-16 15:53:31
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Chris pisze:
    > Owszem, ale nie kilkoma kliknięciami w klawiaturę, jak jest w przypadku
    > kont bankowych i kart płatniczych.

    Ciagnac watek paranoiczny to juz wole kilka klikniec i listy parafialne
    kto odwiedza panie w "salonach masazu" niz dwoch smutnych panow, ktorzy
    uwielbiaja swoja prace i podjada ci pod domu samochodem z ciemnymi szybami.

    --
    Raf

  • 19. Data: 2009-07-16 16:44:17
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 17:53:31 +0200, Rafał napisał(a):

    > Ciagnac watek paranoiczny

    Paranoiczny?
    Przeszukaj archiwum grupy to znajdziesz skargi ludzi, którzy podczas
    wyjazdu zagranicznego zostali bez grosza w kieszeni, bo bank im
    zablokował konto z powodu niezapłaconego mandatu.

    > to juz wole kilka klikniec i listy parafialne
    > kto odwiedza panie w "salonach masazu" niz dwoch smutnych panow, ktorzy
    > uwielbiaja swoja prace i podjada ci pod domu samochodem z ciemnymi szybami.

    A co ma piernik do wiatraka?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 20. Data: 2009-07-16 17:44:54
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Chris wrote:
    > Przeszukaj archiwum grupy to znajdziesz skargi ludzi, którzy podczas
    > wyjazdu zagranicznego zostali bez grosza w kieszeni, bo bank im
    > zablokował konto z powodu niezapłaconego mandatu.

    Trzeba było płacić

    > A co ma piernik do wiatraka?

    Mąkę

    --