  • 211. Data: 2016-06-15 19:47:20
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w
    On 2016-06-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Mają.
    >Frankowcy *nadal* mają lepiej (niższe raty).

    O tych, co brali kredyt przy kursie 2 zl tez piszesz ?

    >No chyba że PiS nas kompletnie pogrąży i odetnie od zagranicy, wtedy
    >to dla wartości CHFu "sky is the limit" :P

    PiS, Brexit, Grexit,

    J.

  • 212. Data: 2016-06-15 20:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

> [...]
    >
    > No chyba że PiS nas kompletnie pogrąży i odetnie od zagranicy, wtedy
    > to dla wartości CHFu "sky is the limit" :P

    Nie sadze aby nadal byli do przodu.
    Znajomy wział kredyt i z tego co mówi to po 7 latach spłacania płaci
    obecnie sporo wyzsze raty niz na poczatku.
    A miał płacić malejąco.

    Ale skoro jest tak jak mówisz, to w takim razie problemu nie ma, bo skoro
    to nadal sie opłaca to przeciez nikt nie bedzie chciał przewalutowywac...

    Oczywiście jak frank spadnie z powrotem do 2,5 to problem zniknie.
    Ale jaja sie zaczna jak podskoczy oprocentowanie CHF.

  • 213. Data: 2016-06-15 20:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ty tez relatywizujesz, tylko w druga strone :-)
    >
    > Byl kredyt, z nazwa "walutowy", klient powinien byl wiedziec, ze go to
    > na ryzyko kursowe naraza.
    > Wiedzial. Tylko nikt nie wiedzial, jakie duze to ryzyko.

    No przeciez wiedział, przychodził do banku, pytał, a tam, ze własnie
    dlatego CHF ze to stabilnosc, bezpieczenstwo.
    To co miał nie wierzyc?

    > Wyszlo duze ... wiec kto jest temu winien ?

    Ten co te walute wybrał i te banke nadmuchał.
    Mozesz mi wierzyc, ze gdyby nie było wciskania kredytów CHF to przecietny
    Kowalski sam by na to nie wpadł, zeby z jakiegos powodu brac kredyt w
    CHF...

    > Bo jak cie bank uczciwie poinformuje o wszystkich ryzykach, to sie
    > powiesisz z rozpaczy, a nie kredyt wezmiesz :-)

    Trudno. Sa ryzyka oczywiste (utrata pracy, zniszczenie mieszkania) i sa
    ryzyka zdecydowanie mniej oczywiste i trudniejsze do oszacowania.

  • 215. Data: 2016-06-15 20:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Sytuacja dokladnie ta sama - wszyscy wiedza, ze zlotowka jest
    > przewartosciowana, ze CHF z 2 zl powinien skoczyc na wiecej ... a tu
    > choroba on nie skacze, tylko spada dalej.
    > I sie robi 1.8 i trzeba zrobic raport dla KNF.

    No i co w tym raporcie? Jakies bzdety o swapach w euro? Fajnie

    > A w sytuacji, gdy masz szlak przetarty i wiesz jak te franki zalatwic
    > ... to czemu ryzykowac spekulacje a nie zalatwiac je dalej ?

    Bo ten co ma dwa miliony ma wiecej od tego co ma milion...

    > Kwoty kredytow sa olbrzymie, a kwoty zarobione na spreadach malutkie,
    > i miesieczne wahania kursu tez male, to jak chcesz ukryc te wielkie
    > kwoty za pomoca tych malutkich ?

    Banki zarabiały po 10% na spreadzie a ty mowisz ze malutkie...
    To ile byłoby duzo? 50%?

    > Czyli sie nie spodziewaly, wiec uczciwie bagatelizowaly :-)

    No pewnie ze bagatelizowały. Ale nie skok franka tylko chec władzy do
    obciazenia ich kosztami przewalutowania...

  • 214. Data: 2016-06-15 20:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Znaczy sie, ze nadal pozostajesz nieswiadomym klientem, a bank nie
    > poinformowal cie rzetelnie o grozacych ryzykach:
    > -jak wibor skoczy do 20%, to nigdy nam pan nie splacisz i
    > wyeksmitujemy - ale sciagac bedziemy dalej,

    To wtedy reagujesz szybko, sprzedajesz mieszkanie, spłacasz kredyt i masz z
    głowy.
    A teraz pomysl, co ma zrobic w tej samej sytuacji frankowicz...
    Sprzeda mieszkanie, spłaci i zostanie mu jeszcze drugie do spłaty...

    > -jak prezydent zechce, to podpisze ustawe o rewaloryzacji zlotowki i
    > kwota kredytu do splaty zostanie podniesiona np 100 razy,

    Albo krasnoludki zrobią bałagan w kuchni

    > -jak ta dobra zmiana w polityce doprowadzi do p* cen nieruchomosci, to
    > mieszkanie stanie sie niesprzedawalne, a my szybko poprosimy o
    > niezwloczna splate czesci kredytu celem wyrownania zabezpieczenia, a
    > jak nie, to eksmisja.

    Tak, takie ryzyko istnieje zawsze.
    Ale dlaczego miałoby doprowadzic? Mówisz, ze rzeczywiscie dobra zmiana
    wybuduje 3 mln tanich mieszkan?

  • 216. Data: 2016-06-15 21:35:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-15 o 15:00, Tomasz Chmielewski pisze:
    > A ten "ktoś" rzeczywiście umieścił niezgodne z polskim prawem bankowym
    > zapisy? Sądy już to masowo orzekają, czy to kolejna z wielu już
    > spekulacji (i kolejne bicie piany)?

    Nie wiem czy zauważyłeś ale to nie jest tylko pogląd garstki oszołomów z
    transparentami :-). Ale w sumie gdybyś nie zauważył to dziwne nie będzie ;-)
    Kropla drąży skałę. A jak wiadomo to nie byle jaka skała. Stoi za nią
    strach o utracone niezasłużone miliony. Wiadomo że łatwo nie będzie ale
    bądźmy dobrej myśli. Wszak przestrzeganie prawa to podstawa podstaw
    społeczeństwa demokratycznego :-)

  • 217. Data: 2016-06-15 22:14:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > No chyba że PiS nas kompletnie pogrąży i odetnie od zagranicy, wtedy
    > to dla wartości CHFu "sky is the limit" :P

    frankowcy nie mają TERAZ lepiej, rata jest wyższa, nie słyszałem ani nie
    widziałem przypadku, aby ktoś kto brał w CHF po 2007 r. i miał lepiej
    (niższa rata) niż jak brał kredyt

    ale największy problem jest gdy ktoś chce/musi sprzedać nieruchomość
    (sytuacja losowa, jakiś rozwód) to jest praktycznie niemożliwe

    i na tym polega cały problem
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 218. Data: 2016-06-15 22:23:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-06-15 o 20:00, Budzik pisze:

> [...]
    > A teraz pomysl, co ma zrobic w tej samej sytuacji frankowicz...
    > Sprzeda mieszkanie, spłaci i zostanie mu jeszcze drugie do spłaty...

    Pojawi się wielka podaż a skąd od razu popyt? Nadzór finansowy
    przykręcił kurek z kredytami. Jest trudniej i drożej więc kto miałby te
    tysiące mieszkań kupić?
    A jak rynek zaleje fala tańszych mieszkań na rynku wtórnym to po d*pie
    dostaną deweloperzy i cały sektor budowlany. Tysiące ludzi zasili
    szeregi bezrobotnych. Za zasiłki mieszkań nie kupią...

    > Tak, takie ryzyko istnieje zawsze.
    > Ale dlaczego miałoby doprowadzic? Mówisz, ze rzeczywiscie dobra zmiana
    > wybuduje 3 mln tanich mieszkan?

    Takie nowe "TBSy"? Przecież to już było, ogromne czynsze i być może
    kiedyś szansa na wykup.

    Znajoma płaci taki czynsz za TBS, że by jej na ratę kredytu wystarczyło.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 219. Data: 2016-06-15 23:56:47
    Od: n...@p...pl

    > Dla zatwardziałych niedowiarków albo nie umiejących czytać ze
    > zrozumieniem teraz video :-)

    oczywiście że kredyty walutowe nie są zgodne z prawem :)

    uzasadnienie: prawo jak wiadomo, "musi być po naszej
    stronie" :) bo na tym polega istota sprawiedliwości...
    a ściślej: Prawa i Sprawiedliwości ;)

  • 220. Data: 2016-06-16 00:18:24
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > O tych, co brali kredyt przy kursie 2 zl tez piszesz ?

    Myślę że tak. Nawet jeśli Ci najgorsi pechowcy mają w tej chwili
    nieznacznie wyższe raty (a trzeba pamiętać, że mają zerowe lub
    ujemne oprocentowanie), to są sporo do przodu kwotowo, a sytuacja
    walutowa może się odwrócić.

    Przy czym złotówkowcy też mają do oddania kwotę ~2x mieszkanie,
    chyba że spłacą wcześniej (tylko pod tym względem mają lepiej).
    A jak wzrośnie WIBOR, to nawet i więcej niż ~2x.

    > PiS, Brexit, Grexit,

    No więc właśnie. A kto był taki zdolny, żeby w 2007/2008 przewidywać
    że Wielka Brytania będzie chciała wyjść z UE?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com