  • 231. Data: 2016-06-16 10:00:42
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > A ile byłby w plecy jakby przez te 7 lat płacił z WIBOREM
    > i wg oprocentowania PLNów?

    > No ale nie rozumiesz. Zysk/stratę właśnie "realizuje" się w momencie
    > przewalutowania. Dopóki tego nie zrobisz, to jest to nadal tylko
    > "hipotetyczna" wartość do oddania, bo będzie ona się zmieniać w
    > czasie, w zależności od kursu. A kurs może za ten rok być wyższy, a za
    > dwa lata niższy, tego nikt nie przewidzi.

    No rzeczywiście nie rozumiem.
    Jeżeli pomimo franka na poziomie 4zł nadal opłaca się ten kredyt bo płaci
    sie nizsze raty to po przewalutowywac?

    > A jak podskoczy WIBOR, to nie będzie jaj?

    Beda ale mniejsze i innego rodzaju.
    No i sznsa na reakcje po stronie kredytobiorcy.

  • 233. Data: 2016-06-16 10:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > I ceny mieszkań jak skała, nie ruszą się, gdy miliony ludzi będą
    > sprzedawać a do kupna nikt się nie będzie garnąć?

    Nie kazdy sprzeda, bedzie szukanie mozliwości wczesniejszej spłaty etc.
    Nawet przy takim ekstremalnym scenariuszu sytuacja kredytobiorców bedzie
    lepsza niz frankowiczów.
    Pytanie czy scenariusz ze wibor podskoczy do 20% jest bardziej
    prawdopodobny niz to ze w 2007 roku mozna sie było spodziewac podskoczenia
    kursu franka x 2. Nie umiem tego ocenic.

  • 232. Data: 2016-06-16 10:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > Pojawi się wielka podaż a skąd od razu popyt? Nadzór finansowy
    > przykręcił kurek z kredytami. Jest trudniej i drożej więc kto miałby
    > te tysiące mieszkań kupić?
    > A jak rynek zaleje fala tańszych mieszkań na rynku wtórnym to po d*pie
    > dostaną deweloperzy i cały sektor budowlany. Tysiące ludzi zasili
    > szeregi bezrobotnych. Za zasiłki mieszkań nie kupią...

    Tak czy siak, masz szanse zareagować.
    Nawet jak zrobisz to w ciagu roku, dwóch to nadal masz do spłaty jakas
    rozsadna kwote a nie kapitał x 2...

    > Takie nowe "TBSy"? Przecież to już było, ogromne czynsze i być może
    > kiedyś szansa na wykup.
    >
    > Znajoma płaci taki czynsz za TBS, że by jej na ratę kredytu
    > wystarczyło.

    No własnie. Jak słysze ze panstwo wybuduje tanie mieszkania...
    Ale pozyjemy, zobaczymy.

  • 234. Data: 2016-06-16 10:37:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-16 o 10:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > No rzeczywiście nie rozumiem.
    > Jeżeli pomimo franka na poziomie 4zł nadal opłaca się ten kredyt bo płaci
    > sie nizsze raty to po przewalutowywac?

    Lepiej spłacić po 2 niż po 4. A że skok CHF jest medialny, to trzeba
    wykorzystać pretekst i zarobić dodatkowo.

    > Beda ale mniejsze i innego rodzaju.

    Ja już spłacałem kredyt mieszkaniowy 17%. Uwierz mi, jaja będą o wiele
    większe.

    > No i sznsa na reakcje po stronie kredytobiorcy.

    Taaa, sprzedaż nieruchomości za 50% kredytu. Tak samo będzie jak teraz
    dla CHF.

    --
    Pete

  • 235. Data: 2016-06-16 10:41:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-15 o 22:14, RobertS pisze:

    > frankowcy nie mają TERAZ lepiej, rata jest wyższa, nie słyszałem ani nie
    > widziałem przypadku, aby ktoś kto brał w CHF po 2007 r. i miał lepiej
    > (niższa rata) niż jak brał kredyt

    Robert, ale tu chodzi, że nadal mają lepiej od PLN.

    --
    Pete

  • 236. Data: 2016-06-16 11:18:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Pytanie czy scenariusz ze wibor podskoczy do 20% jest bardziej
    > prawdopodobny niz to ze w 2007 roku mozna sie było spodziewac podskoczenia
    > kursu franka x 2. Nie umiem tego ocenic.

    Nie musi podskoczyć do 20%. Wystarczy że podskoczy do 6/7%
    i już będzie ładnie pozamiatane.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 237. Data: 2016-06-16 11:49:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2016-06-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Nie musi podskoczyć do 20%. Wystarczy że podskoczy do 6/7%
    >i już będzie ładnie pozamiatane.

    Ale co sie mamy ograniczac - jest ustawowe ograniczenie wiboru ?
    To moze byc 7%, ale moze byc 20 czy 200% - kto zagwarantuje klientowi,
    ze nie bedzie ? :-)

    J.

  • 238. Data: 2016-06-16 11:51:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/16/2016 04:17 PM, z wrote:

    > Po kilku miesiącach miało się wszystko zawalić w piz...
    >
    > Tak wiem... Teraz ma się zawalić po roku... A potem będzie się waliło po
    > kadencji.
    > Żałość :-)

    Naprawdę ktokolwiek mówił, że kraj ma się zawalić po pół roku?

    Zauważ - Rosja najechała Ukrainę, odebrała część terytorium, inne części
    Ukrainy destabilizuje, i kraj się jakoś do tej pory nie zawalił.

    W każdym razie - to ty napisałeś "coraz mniej merytorycznych podstaw ku
    temu", więc wypadałoby wesprzeć swoje twierdzenia jakimikolwiek faktami?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 239. Data: 2016-06-16 11:54:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...
> [...]

    Kredyt w zlotowkach, czy piszesz o racie frankowej z 2008 roku ?

    >No własnie. Jak słysze ze panstwo wybuduje tanie mieszkania...
    >Ale pozyjemy, zobaczymy.

    To niekoniecznie jest zarzut - jak wykupi na koniec, to w zasadzie na
    jedno wyjdzie, ale:
    -nie musi sie wykazywac zdolnoscia kredytowa (ok, w TBS troche musi),
    placic prowizji, ubezpieczen,
    -mieszkanie jest niesprzedawalne przez wiele lat,
    -w miare inflacji czynsz moze ulec rewaloryzacji, a rata kredytu nie,

    itp, itd - czy ktos informuje klienta o ryzykach ? :-)

    J.

  • 240. Data: 2016-06-16 11:56:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Lepiej spłacić po 2 niż po 4. A że skok CHF jest medialny, to trzeba
    > wykorzystać pretekst i zarobić dodatkowo.

    Wybacz ale jestem misiem o małym rozumku. :)
    Mogłbys mi to wytłumaczyc odrobine dokładniej?

    > Ja już spłacałem kredyt mieszkaniowy 17%. Uwierz mi, jaja będą o wiele
    > większe.

    > Taaa, sprzedaż nieruchomości za 50% kredytu. Tak samo będzie jak teraz
    > dla CHF.

    Gdyby nieruchomości spadły o połowe to możliwe ze byłoby podobnie.
    Myslisz ze taki ultra negatywny scenariusz jest realny?