  • 261. Data: 2016-06-16 16:00:41
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ze jak pozyczysz 300 tys i zlotowka zacznie spadac, to nadal podstawa
    > do obliczenia raty jest 300 tys i to malejace.
    > Realna wartosc raty bedzie spadala jeszcze bardziej.
    > Na ile wibor wzrosnie i zrownowazy inflacje - trudno powiedziec.

    A rozumiem, wydaje sie jednak ze wibor te inflację bedzie mniej lub
    bardziej wyrównywał - zrozumiałem wczesniej ze nie bierzesz tego pod uwage.

  • 262. Data: 2016-06-16 16:01:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/16/2016 10:43 PM, z wrote:

    > Ale się ubawiłem. :-)
    > Sypiesz frazesami, korelacjami z trendami czasowymi

    No to słucham:

    - jaka jest "korelacja z trendami czasowymi" rekordowego deficytu
    budżetowego?

    - jaka jest "korelacja z trendami czasowymi" rekordowej różnicy w
    oprocentowaniu obligacji Czech i Polski?

    - jaka jest "korelacja z trendami czasowymi" obniżenia ratingu Polski
    przez jedną z agencji ratingowych, obniżenie perspektyw ratingu przez drugą?

    Liczę na coś bardziej dojrzałego niż "aha hi, ha ha ha, a gdzieś w
    jakimś radiu słyszałem coś, hi hi hi".

    > (jak znajdę chwilę to podeślę, też było o tym w tok fm niestety nie
    > archiwizuję a warto pomimo nachalnej propagandy słuchać tego radia)
    > albo wskaźnikami nijak nie odzwierciedlającymi realnej kondycji
    > gospodarczej. W dodatku wyciągasz tendencyjne wnioski.

    W którym miejscu wyciągam wnioski / tendencyjne wnioski?

    > Normalka ;-)
    > Są tacy co się tym rajcują. Szanujemy ich :-)

    W dalszym ciągu czekam na choć jeden fakt, którym podeprzesz swoje
    poprzednie słowa: "(...) coraz mniej merytorycznych podstaw ku temu".

    Bo na razie robisz z siebie, hmm, niezbyt poważnego rozmówcę.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 263. Data: 2016-06-16 16:02:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-16 o 13:41, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie zrozumiałes...
    > Jezeli wibor skoczy az tak bardzo to znaczy ze cos musiało sie wydarzyc i
    > raczej to cos bedzie głównym problemem...

    Wystarczy WIBOR na poziomie 8% i będzie duuuuyży problem z kredytami.
    A żaden z gospodarką.

    --
    Pete

  • 264. Data: 2016-06-16 16:06:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-16 o 13:41, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Ale po co mieliby spłacac przed czasem?

    żeby dzięki ustawie spłacić po 2 PLN a nie spłacać bieżąco za 4PLN

    > Rozumiem, ze tak moze byc w pojedynczych przypadkach ale mówisz ze całe 700
    > tysiecy o tym mysli?

    Hałasują Ci, co mają najwięcej do zyskania. Ci, którzy spłacają tylko
    raty, sioedzą cicho i czekają na rozwój wypadków.

    > I dlaczego ci co wzieli w PLN nie spłacają przed czasem?

    Niektórzy mają taką możliwość, tylko póki WIBOR niski, to nie ma sensu.
    Ale jak tylko zacznie się ruch do góry, wielu może trak zrobić.

    > 500 tysiecy - mowisz ze taka jest srednia wysokosc kredytu mieszkaniowego?

    OMG
    Efekt braku matury z matematyki
    Rata wzrośnie 2x niezależnie od wielkości kredytu. A wiele kredytów było
    branych do maksymalnej wielkości raty

    > Ale ok, pominmy kwoty.
    > Dlaczego twoim zdaniem miałoby się tak stac?

    Skoczył franek o 100%, dlaczego WIBOR miałby nie skoczyć do 8%?

    --
    Pete

  • 265. Data: 2016-06-16 17:09:12
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A rozumiem, wydaje sie jednak ze wibor te inflację bedzie mniej lub
    > bardziej wyrównywał - zrozumiałem wczesniej ze nie bierzesz tego pod uwage.

    WIBOR mniej więcej jest skorelowany z inflacją, fakt.
    Ale pensje już niekoniecznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 266. Data: 2016-06-16 17:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Wystarczy WIBOR na poziomie 8% i będzie duuuuyży problem z kredytami.
    >A żaden z gospodarką.

    Z gospodarka tez bedzie problem, bo gospodarka tez splaca kredyty i
    potrzebuje ich.
    A budownictwo to w koncu czesc gospodarki i to spora czesc.

    J.

  • 267. Data: 2016-06-16 17:17:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-16 o 17:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Z gospodarka tez bedzie problem, bo gospodarka tez splaca kredyty i
    > potrzebuje ich.

    Nie sądzę by aktualnie firmy płaciły miesięczne raty kredytów w
    wysokości 50% miesięcznego dochodu, jak to jest w przypadku gospodarstw
    domowych.

    Im dwukrotny wzrost raty nie zaszkodzi tak bardzo.

    --
    Pete

  • 268. Data: 2016-06-16 17:30:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >A rozumiem, wydaje sie jednak ze wibor te inflację bedzie mniej lub
    >bardziej wyrównywał - zrozumiałem wczesniej ze nie bierzesz tego pod
    >uwage.

    Kwestia skladania procentow - jesli inflacja bedzie np 10% rocznie, to
    mieszkania po 7 latach zdrozeja dwukrotnie, po 14 4x, po 21 8x itd.
    Jak wibor bedzie 10%, to rata kredytu nie bedzie sie zwielokratniala z
    czasem, a wrecz bedzie malala, bo kapital jednak splacasz i sie
    zmniejsza.

    A jesli i zarobki beda rosnac, to ta rata bedzie caly czas relatywnie
    coraz mniejsza.

    A czynsz w TBS moze, a wrecz bedzie rosl i bedzie stale podobnie
    uwieral.
    Az przyjdzie emerytura i ci wylicza ile to milionow musisz teraz
    zaplacic, aby po znizkowej cenie mieszkanie wykupic :-)
    Wiec zaciagniesz kredyt - tylko ze emeryturka bedzie malutka i nawet
    ta znizkowa cena ja pochlonie :-)

    J.

  • 269. Data: 2016-06-16 18:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > żeby dzięki ustawie spłacić po 2 PLN a nie spłacać bieżąco za 4PLN

    No ale przeciez twierdzisz, ze jak beda spłacac po 2 ale kredyt bedzie w
    PLN to sa w gorszej sytuacji niz spłacając na biezaco po 4 ale we frankach.
    Cały czas szukam, gdzie ta lepsza sytuacja frankowiczów względem
    plnowców...

    > Hałasują Ci, co mają najwięcej do zyskania. Ci, którzy spłacają tylko
    > raty, sioedzą cicho i czekają na rozwój wypadków.

    Podziwiam Twoja znajomosc tego tematu.
    Musze powiedziec to 3 moim znajomym ktorzy absolutnie cicho nei siedza,
    bywali na jakis manifestacjach, bywali na spotkaniach z justicia(???? - nie
    pamietam dokładnie nazwy tego stowarzyszenia) a spłacają małe mieszkanko za
    +-200 tysi...

    > Niektórzy mają taką możliwość, tylko póki WIBOR niski, to nie ma
    > sensu. Ale jak tylko zacznie się ruch do góry, wielu może trak zrobić.

    Sam widzisz, ze maja lepsza sytuacje niz frankowcy...
    Aczkolwiek nadal nie widze sensu w twojej wypowiedzi, ze frankowcy po
    przewalutowaniu od razu spłaca a plnowcy nie spłacają bo sie nie opłaca...

    > OMG
    > Efekt braku matury z matematyki
    > Rata wzrośnie 2x niezależnie od wielkości kredytu. A wiele kredytów
    > było branych do maksymalnej wielkości raty

    W dupcie sobie wsadz te uwagi.
    Mature zdawałem z matmy chociaz tylko pisemna ;-P
    Rata wzrosnie dwukrotnie ale dla przecietnego kredytu to nie bedzie 4
    tysiace do spłaty tylko w najgorszym razie 2. Przez pare meisiecy kazda
    rodzina sobie z tym poradzi i jest czas na reakcje.

    > Skoczył franek o 100%, dlaczego WIBOR miałby nie skoczyć do 8%?

    Nie pytaj mi sie dlaczego nie miałby.
    To ja sie tobie pytam, dlaczego miałby...

  • 270. Data: 2016-06-16 19:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ale pensje już niekoniecznie.

    Zgoda. Na razie rosna a mamy deflacje :)