  • 1. Data: 2008-01-12 20:27:59
    Temat: Czy ktos moze policzyc?
    Od: "tadzik" <j...@g...pl>

    Witam,
    sytuacja jest nastepujaca:
    pozyczylem 11.04.2002 od rodziny 13tys zl.
    Chcialbym teraz oddac.

    Czy ktos moze mi policzyc jakies usrednione odsetki, wedlug obowiazujacych
    od tamtej pory stop procentowych na usrednionym rachunku (wiadomo, ze
    stopniowo od tamtej pory maleja). Czyli inaczej mowiac, ile "ktos" mialby
    teraz, jakby wtedy wplacil sobie na konto/lokate.

    Z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2008-01-12 22:24:09
    Temat: Re: Czy ktos moze policzyc?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stopniowo od tamtej pory maleja). Czyli inaczej mowiac, ile "ktos" mialby
    > teraz, jakby wtedy wplacil sobie na konto/lokate.

    Nie sądzę, aby się komuś chciało. Ale wbicie tej sumy w kalkulator odsetek
    podatkowych (które się nie kapitalizują) daje sumę odsetek około 9000 zł.
    Przypuszczalnie połowa tej kwoty odsetek będzie rozsądnym wyjściem w
    przypadku pożyczki "w rodzinie" - da to realny zysk nieco poniżej 35%, czyli
    około 5% rocznie z kapitalizacją.

    Aby to policzyć dokladniej przydałaby się średniomiesięczna wartośc jakiegoś
    wskaźnika typu WIBOR-6M dla każdego z miesięcy po drodze. Jak znajdziesz i
    pdasz mi na talerzu te wartości, to policzę.

    marekz

  • 3. Data: 2008-01-13 17:18:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Skoro nie umówiliście sie na konkretne oprocentowanie, to ja z kolei
    zaproponował bym przeliczenie względem średniej płacy w Polsce. Można ją
    znaleźć, bowiem jest wykorzystywana jako poziom odniesienia do wielu
    obliczeń.

  • 4. Data: 2008-01-13 18:54:57
    Od: "tadzik" <j...@g...pl>

> [...]
    > zaproponował bym przeliczenie względem średniej płacy w Polsce. Można
    > ją znaleźć, bowiem jest wykorzystywana jako poziom odniesienia do

    Dzieki za sugestie, to tez jest jakas mysl.

  • 5. Data: 2008-01-13 19:32:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "tadzik" fmdn39$o5m$...@a...e-wro.net

    > Dzieki za sugestie, to tez jest jakas mysl.

    Lepszą jest strata wartości pieniądza.
    Paliwo drożeje, mieszkania drożeją, żywność drożeje...

    Chyba warto oddać mniej więcej tyle, ile się wzięło.
    Tyle nie w bezwzględnych złotówkach, ale tyle ile
    dziś znaczą wczoraj wzięte (i wczoraj wydane) pieniądze. :)

    Trzeba jakoś policzyć, ile czego wówczas można było kupić
    za te pieniądze, które zostały pożyczone i oddać dziś tyle
    pieniądzy, aby można było za oddawane kupić to, co wówczas.

    Zarobki niekoniecznie rosn równie szybko jak ceny.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 6. Data: 2008-01-13 20:51:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    To właśnie do tego zmierza moja propozycja. Ta średnia płaca mniej więcej
    daje stałą silę nabywczą. Mniej więcej, bo ogólna tendencja jest taka, że
    tanieją rzeczy przemysłowe, a drożeje żywność i mieszkanie.

  • 7. Data: 2008-01-13 22:20:14
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > więcej daje stałą silę nabywczą. Mniej więcej, bo ogólna tendencja jest
    > taka, że tanieją rzeczy przemysłowe, a drożeje żywność i mieszkanie.

    czy ktoś zna może cenę lokomotywy dziś i 5 lat temu? :)

    PG

  • 8. Data: 2008-01-13 22:42:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Sty, 22:20, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > czy ktoś zna może cenę lokomotywy dziś i 5 lat temu? :)

    Pensja minimalna jest w miare latwa do ustalenia do przelicznikow -
    Zreszta po to tez sie ja miedzy innymi podnosi, bo w budzecie wiele
    dodatkow do wynagrodzen jest jako % czy wielokrotnosc najnizszej
    krajowej - W ten sposob podnoszac "biednym najubozszym" pensje
    najnizsza, tak naprawde funduje sie grube podwyzki dla roznej masci
    kierownikow i dyrektowrow.

  • 9. Data: 2008-01-13 23:05:55
    Od: r...@p...fm

    On 12 Sty, 21:27, "tadzik" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > stopniowo od tamtej pory maleja). Czyli inaczej mowiac, ile "ktos" mialby
    > teraz, jakby wtedy wplacil sobie na konto/lokate.

    --------------------------

    Możesz zrobić chociażby w ten sposób, że założysz sobie, że rodzina tą
    kasę trzymałaby np. w mBanku na koncie emax a potem (po wprowadzeniu)
    na emax plus. Masz do obliczenia 27 zmian procentowych od tamtego
    czasu. Oczywiście narastająco. Nie zapomnij o podatku Belki, który
    jest od 2001 r. :), a który w tym konkretnym przypadku działa na Twoją
    korzyść.

    Link do historii oprocentowania kont w mBanku
    http://www.mbank.pl/przewodnik/oprocentowanie/#tabs=
    1

    Pozdro
    Robson

  • 10. Data: 2008-01-13 23:31:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy ktoś zna może cenę lokomotywy dziś i 5 lat temu? :)

    Będzie kłopot, bo od 5 lat chyba nikt nie produkuje seryjnie w Polsce
    lokomotyw. NEWAG kilka zrobił ostatnio :-) poza tym trzeba by było określić
    jej typ.