  • 61. Data: 2009-10-23 07:19:55
    Temat: Re: Czy oni nie potrafią normalnie...
    Od: "pluszowy miś" <s...@g...pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hbqd8e$m2v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Ważne jest czy to jest prywatyzacja czy wyprzedaż. Dla Olszewskiego co
    > jest
    > najważniejsze? Czy kupiec był czy go nie było. Kto wpłacił wadium i je
    > zostawił? Nie jest istotne co zrobić by coś co przynosiło straty zaczęło
    > przynosić zyski. Podatki od nieruchomości, VAT i dochodowy. To jest ważne?
    > Nie. Dlaczego zadłużenie RP ma spadać? To są aktywni wyborcy. Ludzie
    > wyrobieni ekonomicznie i politycznie. Jak wyborcy nie dbają o swoje
    > pieniądze to wybrani przez nich politycy za nich dbać o to nie będą.

    Może powinno się lepiej zarządzać majątkiem, inne stocznie się utrzymują....
    może należałoby przeprowadzić restrukturyzację... z pewnością nie powinno
    się likwidować, łatwo powiedzieć SL ale niestety stocznie to nie forex, tam
    nie odnowisz pozycji. Stocznie to gałąź przemysłu, tysiące dziesiątki
    tysięcy ludzi, podwykonawcy, złożona sieć zależności, to miejsca pracy,
    podatki i dochód w innych miejscach... ostateczny produkt jest deficytowy
    ale to kwestia dobrego zarządzania... Trzeba zrozumieć, że tego przemysłu po
    likwidacji nie odbudujemy... w momencie kiedy nastąpi koniunktura i ceny
    poszybują, nas już na tym rynku nie będzie i kliknięciem myszki(jak na
    forexie) nie stworzymy przemysłu stoczniowego... Mówisz , że jest deficytowy
    a ile trzeba pieniędzy na jego odbudowę jak stanie się dochodowy ? ... Tutaj
    należy postrzegać długofalowo, jest koniunktua i dekoniunktura. Mechanizmy
    naprawcze, dobry zarządzający i powinno się opłacić. Ciekawe czy nasi
    zachodni sądziedzi likwidują swój przemysł stoczniowy, bo chwilowo stał się
    mało rentowny, chyba mnie, bo oni sprzedadzą nam swoje statki za jakiś czas
    ... pozdr :)

  • 62. Data: 2009-10-23 07:27:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    "pluszowy miś" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > likwidują swój przemysł stoczniowy, bo chwilowo stał się mało rentowny,
    > chyba mnie, bo oni sprzedadzą nam swoje statki za jakiś czas ... pozdr :)

    O tym właśnie piszę. Nie ma powodu by dług Polski malał skoro wyborcy maja
    takie poglądy na gospodarkę jak Twój. Podaj jeden przykład gdzie w
    państwowej firmie był dobry kierownik i gdzie wydajność i efektywność była
    porównywalna z podobną firmą prywatną. Potrzebuje tylko jeden taki przykład.
    Państwo nie zostało wymyślone do prowadzenia działalności gospodarczej.
    Tylko w socjalizmie państwo prowadzi działalność gospodarczą, najczęściej
    deficytową.

  • 63. Data: 2009-10-23 07:58:10
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    > Ty tylko PO, a ja także LSD i PIS.

    Źle mnie zrozumiałeś.Też chciałbym poznać wszystkie afery)Bo wszystkie
    partie sa siebie warte.Ale wiesz ze to niemozliwe.A ta ostatnia afera nie
    powinna byc jednak zapomniana.Bo tam są jednak mocne papiery na polityków.A
    powoływanie komisji do sprawy od np 2002 rozmyje cała afere.
    Ukazanie tej afery i w razie dowodów osadzenie polityków w pierdlu byłoby
    precedensem i nastepni by sie mocno zastanowili )
    czy dzwonić)))))))))))

    pozdrawiam stary

  • 64. Data: 2009-10-23 08:08:29
    Od: "pluszowy miś" <s...@g...pl>

    > Patrz pytanie było proste. Czy naprawdę myślisz, że jeżeli Tusk nie
    > powiedziałby o tym, że stocznie są sprzedane albo powiedziałby, że nikt
    > nie
    > chce kupić stoczni pod warunkiem produkcji statków, to PO przegrałaby
    > wybory
    > do PE. Naprawdę tak myślisz, że to co powiedział Tusk miało istotny wpływ
    > na
    > wynik wyborów? Umiesz bez bajdurzenia odpowiedzieć na takie pytanie?

    sam wynik wyborczy mógłby być podobny... Kwestią jest, że gdybyśmy mieli
    wtedy wiedzę jak stocznie zostały "sprzedane" wynik wyborów mógłby być
    inny(intencję samej "sprzedaży" stoczni odkładamy na bok)... pozdr :)

  • 65. Data: 2009-10-23 08:15:30
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > niezależnych instytucji jak sądy, Trybunał Stanu i
    > Trybunał Konstytucyjny.

    Che... che... A tu to się nieźle ubawiłem ......

    http://michta.salon24.pl/11564,jak-szanowac-trybunal
    -k

    Tą bande skurwiałych ubeków nazywasz ciałem niezależnym ...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 66. Data: 2009-10-23 08:23:38
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "stary" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ukazanie tej afery i w razie dowodów osadzenie polityków w pierdlu byłoby
    > precedensem i nastepni by sie mocno zastanowili )

    he he widzisz problem w tym, ze wskazane są konkretne podejrzenia wałków w
    temacie ze strony LSD i PIS i teraz przemilczenie tego a wyjasnienie tylko
    końcówki sprawy to dla mnie ewidentny szwindel.
    LSD - niech tylko wyjaśnią kwestię Jaskierni i czy był samotnym rycerzem
    lewicy.
    PIS - dlaczego z kilku stron projrktu zostało kilka linijek i skutecznie
    wycięto to samo, o czego wyciecie teraz nieskutecznie wnioskował Miro.
    I niech Zyta sie wytłumaczy co miała na mysli mówiąc o kontaktujacych się
    lobbystach czy że się nie mogła opedzić, cos tam mówiła zanim powiedziała ze
    nic wiecej nie powie.
    http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2912026
    I oczywście kwestie aktualne.

    Z mojego punktu widzenia jest oczywiste dlaczego istnieje cisnienie, żeby
    nie mówić o niczym wcześniej:)
    Nie mają nic za paznokciami, to sie nie pojawią zadne kompromitujace
    dokumenty ani zeznania.
    Proste.

    Koalicje LSD-PIS interesuje dokopanie PO a nie wyjasnienie spraw.

    A mnie interesuje jak ciąg LSD-PIS-PO grzebał przy tej sprawie która się nie
    zaczęła 2 lata temu.

  • 67. Data: 2009-10-23 08:23:53
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > dzięki... jest szkoła życia, jest szkoła przetrwania... jest to pojęcie
    > abstrakcyjne...a więc powtórzmy, taki kolega flower nie skalał się przesadną
    > ILOŚCIĄ szkół he he...

    Istotna jest policzalność. Nie ma to nic wspólnego z poziomem abstrakcji
    pojęcia.

    Mniejsza z tym.

    --
    le

  • 68. Data: 2009-10-23 09:04:32
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    skippy pisze:
> [...]
    > I niech Zyta sie wytłumaczy co miała na mysli mówiąc o kontaktujacych
    > się lobbystach czy że się nie mogła opedzić, cos tam mówiła zanim

    Skippy dlaczego udajesz , że nie rozumiesz prostych spraw?

    1. Czym jest sejmowa komisja śledcza, a czym nie jest.

    1.1 Komisja śledcza nie jest miejscem na uzgadnianie jak powinna
    wyglądać jakaś Ustawa, a jak nie powinna. Od tego są zwykłe komisje
    sejmowe i posiedzenia plenarne.

    1.2 Komisja śledcza nie jest od ścigania przestępstw i nadużyć ,
    które mogą być ścigane przez instytucje do tego powołane - policję ,
    prokuraturę ABW, CBS, CBA i na końcu Sądy.

    1.3 Sejmowa Komisja Śledcza jest od wyjaśniania nieprawidłowości ,
    co do których istnieje uzasadnione domniemanie, że istnieją ale nie będą
    prawidłowo wyjaśnione w normalnym trybie z tego powodu, że dotyczą
    polityków aktualnie rządzących, mających realny wpływ na działanie tych
    instytucji (policji, prokuratury i niestety Sądów), które w normalnym
    trybie mogłyby je wyjaśniać.

    Z powyższych trzech powodów zarówno obie obecne komisje powołane przez
    PO ("naciskowa" i "w sprawie samobójstwa minister Bildy"), jak też
    proponowana przez PO obecnie komisja "hazardowa" są zwykłym, ordynarnym
    i z premedytacją czynionym, psuciem Państwa.

    Jeżeli już, to jeszcze można by ewentualnie taki tryb zaakceptować,
    gdyby politycy PO dobrowolnie zrezygnowali z większości w tych komisjach
    i ze stanowiska Przewodniczącego.

    Efektem takich działań będzie pozbawienie Polski tego ważnego narzędzia
    obrony demokracji i praworządności. Dobrze by było, by jednak świadomość
    tej odpowiedzialności była powszechna.

    Coś co nie przystoi w Rzeczpospolitej dopuszczalne i normalne jest
    jednak w Pomrocznej. Wybór należy do Nas gdzie chcemy żyć.

    2. Czym różni się lobbing od nielegalnego lobbing.

    Jeżeli Zyta G. mówi , że działała pod ciągłym naciskiem grup
    lobbingowych, to opisuje po prostu rzeczywistość, bo tak działa każdy
    minister w każdym rządzie, bo ludzie mają różne , często sprzeczne
    interesy. Nie ma to żadnego porównania z obecną aferą "hazardową". Chyba
    to rozumiesz ? Jak nie , to daj znać, a wytłumaczę Ci chętnie.

    3. Gdy kilka lat temu wyszła na jaw afera Rywina, to nikomu nie przyszło
    do głowy rozszerzania zakresu działania komisji na domniemane inne tego
    typu rozmowy, choć zdrowy rozsądek nakazywał przypuszczać, że ani to
    pierwsza , ani ostatnia taka intelektualna wymiana poglądów.

  • 69. Data: 2009-10-23 09:21:49
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dlaczego w takim razie hitlerowcy doplacaja do swoich stoczni?

    D.

  • 70. Data: 2009-10-23 09:35:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dieter wrote:

    > Dlaczego w takim razie hitlerowcy doplacaja do swoich stoczni?
    >
    > D.
    Bardzo dziękuję za rozmowę z Tobą. Zarówno za formę jak i treść.