  • 11. Data: 2009-10-29 13:36:09
    Temat: Re: Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hcc2si$k5m$6@inews.gazeta.pl...

    > Było już na grupie. C4Y tak sprytnie ustawił opcję, że wypłata i
    > sprawdzenie salda jest pod jednym przyciskiem i w tym samym miejscu gdzie
    > zazwyczaj jest zawsze wypłata, we wszystkich typach bankomatów. Ot ich
    > sposób na krojenie klientów za, podejrzewam, zbędną dla nich usługę.

    Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie. Wobec tego dlaczego w
    wyciągu widnieje "opłata za transakcję" skoro mając konto premium wypłaty
    mam bez prowizji?

    Marek

  • 12. Data: 2009-10-29 17:19:31
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 29 Oct 2009 14:36:09 +0100, marko1a napisał(a):

    > Wyp?ata jest transakcj? ale sprawdzenie salda ju? nie. Wobec tego
    > dlaczego w wyci?gu widnieje "op?ata za transakcje" skoro maj?c konto
    > premium wyp?aty mam bez prowizji?

    Wypłaty tak, ale sprawdzenie salda już nie.

    PS Ustaw poprawnie kodowanie swoich wiadomości:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2009-10-29 21:36:11
    Temat: Re: Czy podgląd salda bez wypłaty gotówki jest transakcją?
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On 2009.10.29 14:33, marko1a wrote:

    > Wracamy do punktu wyjścia: Jako właściel konta premium według cennika
    > zwolniony jestem z opłat za wypłaty w bankomatach cash4you. A więc jakim
    > prawem widnieją w wyciągu pozycje "opłata za transakcję bankomatową".

    Nie każda transakcja jest wypłatą.

    > Transakcja to przepływ pieniądza a nie sprawdzenie salda!

    SJP: "transakcja: operacja handlowa dotycząca kupna lub sprzedaży
    towarów lub usług"

    Tutaj usługą było sprawdzenie salda.

    --
    Mar

  • 14. Data: 2009-10-29 23:05:52
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    marko1a napisal(a):

> [...]
    > Transakcja to przepływ pieniądza a nie sprawdzenie salda! No kurna wodę
    > robią z mózgu a ludzie to łykają cos w stylu "nominacji w bigbrother"

    czemu sprawdzenie salda nie miałoby być transakcją? Bankomat pyta - bank
    odpowiada.
    Proponuję wypłacaj dalej C4Y ale kolekcjonuj wydruki i jak się pojawi to
    50gr to będziesz wiedział skąd.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 15. Data: 2009-10-29 23:52:33
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Zbylut" <Z...@N...zzz> wrote in message

    > czemu sprawdzenie salda nie miałoby być transakcją? Bankomat pyta - bank
    > odpowiada.
    > Proponuję wypłacaj dalej C4Y ale kolekcjonuj wydruki i jak się pojawi to
    > 50gr to będziesz wiedział skąd.

    [OT]
    Boze jak dobrze, ze moje jedyne konto jest w banku w UK...
    Moge sobie srawdzac saldo i drukowac ile tylko chce nawet co 2 minuty:)
    wyplacac gotowke ile razy chce (do limitu dziennego) nawet w banknotach 5
    fun towych jesli takowe sa w bankomacie i ani za saldo ani za gotowke nie
    place zadnej prowizji.. Aha, konto w banku mam najprostrze czyli kompletnie
    za darmo.
    Nie rozumiem systemu bankowego w Polsce! Zamiast promowac przechodzenie na
    rozliczenia elektroniczne, dajac kompletnie darmowe wyplaty z bankomatow czy
    karty itp. To sie za to kroi... toz bardziej oplaca sie miec gotowke i
    omijac banki jesli tylko sie da...

  • 16. Data: 2009-10-30 07:35:37
    Temat: Re: Czy podglÄ?d salda bez wypĹ?aty gotĂłwki jest transakcjÄ??
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > karty itp. To sie za to kroi... toz bardziej oplaca sie miec gotowke i omijac

    Bardzo prosze o przeczytanie mojej odpowiedzie zwłaszacza przez pracowników
    banku millennium.
    Do niedawna były dla mnie bankomaty euronetu bez prowizji. Po nowemu są to
    bankomaty cash4you wyłudzające w pokrętny sposób prowizje.
    Celowo ustawia się tak grafikę i definiuje przyciski aby wyłudzić te 50 gr.
    Założę się że osoby niezorientowane nawet nie mają pojęcia że kroi się ich na
    50gr.
    O ile bankomaty euronetu występują częściej oraz były w konkretnych miejscach,
    np. w supermarkecie w którym często robięr zakupuy to cash4you już niestety ale
    nie.
    Poza tym nie wiem czy to przypadek ale Cash4you bankomaty często sa także
    nieczynne.
    Poprzednio całe moje wynagrodzenie na koniec miesiąca oraz premia w połowie
    miesiąca lądowały na RORze.
    Nie widziałem potrzeby aby było inaczej. Po zmianie bankomatów okazało się że
    bankomaty są dla mnie często nieprzydatne.
    Poprosiłem więc w pracy o wypłatę premii na rękę. W ostatnim miesiącu poprosiłem
    nawet o połowę wynagrodzenia na rękę a na konto
    poszło tylko tyle abym mógł wykonać przelewy za prąd gaz itepe.

    Marek

  • 17. Data: 2009-10-30 07:45:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...org> napisał w wiadomości
    On 2009.10.29 14:33, marko1a wrote:

    >Nie każda transakcja jest wypłatą.
    WIem. Może być przelew, przewalutowanie...

    >SJP: "transakcja: operacja handlowa dotycząca kupna lub sprzedaży towarów lub
    >usług"
    >Tutaj usługą było sprawdzenie salda.

    Usługa to jeszcze nie transakcja. Jedziesz autem do myjni. Myją auto, czyszczą
    dywaniki. Czy to jest transakcja?
    Nie dopiero na koniec usługi dochodzi do rozliczenia za usługę które jest
    transakcją.
    Więc dlaczego na wyciągu nie pisze "sprawdzenie salda rachunku"?

    Równie dobrze przy każdej operacji kartą płatniczą, kupując w jednym dniu buty,
    tankując benzynę, zamiast nazwy sklepu mogło by być przy każdej pozycji
    "transakcja"

    Chodzi o rzetelną informację a nie pokrętne podchody.

    Marek

  • 18. Data: 2009-10-30 07:46:32
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości

    > czemu sprawdzenie salda nie miałoby być transakcją? Bankomat pyta - bank
    > odpowiada.
    > Proponuję wypłacaj dalej C4Y ale kolekcjonuj wydruki i jak się pojawi to
    > 50gr to będziesz wiedział skąd.

    Odpytanie salda to wymiana danych.

    Marek

  • 19. Data: 2009-10-30 08:11:34
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-10-29 14:36, marko1a stwierdził, że:
    > Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie.

    Owszem, sprawdzenie salda jest transakcją.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 20. Data: 2009-10-30 08:38:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2009-10-29 14:36, marko1a stwierdził, że:
    >
    > Owszem, sprawdzenie salda jest transakcją.

    Chyba nie mylisz z transakcją bazodanową. Dla mnie jako informatyka owszem
    operacja zapytania o saldo w bazach danych to transakcja. Transakcja jest
    jednostkowym elementem wykonywania, w której wszystkie polecenia są wykonane
    poprawnie lub w przeciwnym przypadku wszystko jest odwoływane aby nie dopuścić
    do nieprawdziwej informacji, zdublowania rekordów lub niespójności baz danych.

    Według mnie w ekonomii transakcja ma tylko jedno znaczenie - przepływ środków.
    Wyciąg z banku to wyciąg finansowy a nie działania na bazach danych.

    Marek