  • 31. Data: 2009-10-30 21:43:46
    Temat: Re: Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
    Od: g...@o...pl

    > Kupienie usługi sprawdzenia salda już transakcją jest.

    Wszystko jest transakcją :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Transakcja

  • 32. Data: 2009-10-30 22:53:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> wrote in message

    > Moze i jest, ale jest to chore, by za to pobierac jakiekolwiek oplaty!
    > Tak samo jak kozystanie w bankomacie. Po to bank daje karte by bylo banku
    > wygodnie i powinien umozliwoc wyplate swoich srodkow kompletnie za darmo.

    Bank daje kartę, aby UŁATWIĆ wydawanie pieniędzy, których się nie ma, oraz
    krojenie opłat za wszystko co możliwe. Bank nie jest instytucją
    charytatywną,
    a za klimatyzację urzędników w siedzibie banku i za pensje prezesa
    (prezesów)
    ktoś musi zapłacić. Chore jest oczekiwać czegoś za darmo.
    Nawet w pysk nie można zarobić za darmo...

    Feromon

  • 33. Data: 2009-10-30 22:56:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    Transakcja czy nie - jak zwał tak zwał - powinno być JASNO ujęte w cenniku,
    a nie małymi literami gdzieśtam...

    Feromon

  • 34. Data: 2009-10-30 23:05:16
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Bank daje kartę, aby UŁATWIĆ wydawanie pieniędzy, których się nie ma, oraz
    > krojenie opłat za wszystko co możliwe. Bank nie jest instytucją
    > charytatywną,

    No wlasnie... I teraz powiedz mi, jak to jest, ze w UK prowadzenie rachunku,
    karty, kozystanie z bankomatu, przelewy, platnosci za rachunki - to wszystko
    jest darmowe! Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie
    zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?
    Moze to bankowy okradaja ludzi w Polsce?
    Bank potrzebuje (mimo wszystko) twoich, moich pieniedzym, czy bank nie odsc
    juz z tego zarabia?
    O charytatywnosci, i ze nic za darmo nie ma - to tylko wymowki by ludzie sie
    odczepili i nie wnikali...
    Za chwile jeszcze mi napiszesz, ze drozyzna w banku bo krdyciarze nie
    splacaja kredytow:)))

    > a za klimatyzację urzędników w siedzibie banku i za pensje prezesa
    > (prezesów)
    > ktoś musi zapłacić. Chore jest oczekiwać czegoś za darmo.
    > Nawet w pysk nie można zarobić za darmo...

    No popatrz a jednak w UK sie da. Moze do Polski tez "cywilizacja" dotrze
    niedlugo...
    Malo, wyobrazasz sobie sytuacje, w ktorej opperator medialny daje ci np.
    linie telefonoczna totalnie za darmo? Tak, w Polsce o tym pomyslec to traci
    "psychiatra"... bo w Polsce nawet w ryj nie da sie za darmo...

  • 35. Data: 2009-11-02 07:39:17
    Temat: Re: Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotÄ?ı?wki jest transakcj??
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości

    > sprawdzałeś lub nie, bo mogłeś naciąć się na pułapkę c4y i tego nie
    > zauważyć.

    Jestes tępy jak obuch od siekiery. Przecież napisałem że po którymś razie
    wyczulony na takie sytuacje, wyjątkowo wskrupulatnie przyglądam się temu co
    naciskam.
    Kumasz? Widzę że czytasz i rozumiesz tylko to co chcesz przeczytać zrozumieć.
    Chyba jesteś pracownikiem banku.

    EOT

    Marek

  • 36. Data: 2009-11-02 07:55:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > telefonoczna totalnie za darmo? Tak, w Polsce o tym pomyslec to traci
    > "psychiatra"... bo w Polsce nawet w ryj nie da sie za darmo...

    Bo w Polsce ludzie mają zakorzenione takie myślenie. Gdy tylko ktoś zobaczy za
    granica że klient może być inaczej (normalniej) traktowany (często w takim
    samym banku jak u nas) to przez resztę polaków uznany będzie od razu przygłupem.
    Miałem konta w Wiedniu w Erste Bank a przed wielu laty w ZentralSparkasse. To
    co jest w Polskich bankach to dzicz.

    W Polsce bezczelnością niektórych banków jest pobieranie opłaty (średnio 2-3zł)
    za brak transakcji kartą w danym miesiącu. Gdyby ktoś miał tylko pare zł na ROR
    to nie robiąc nic wciągnięty zostanie w spiralę zadłużenia wywołaną przez bank.
    I pytanie teraz do znawców. Zdarzyło mi się że na drugiej karcie nie było
    żadnych operacji w miesiącu. Bank od razu przywalił za ten miesiąc opłatę
    2,50zł.
    Ciekaw jestem czy odpusciliby sobie ta opłatę gdybym ja wiedząc o tym, na koniec
    miesiąca poszedł i tylko sprawdził saldo. Przeciez według co poniektórych jest
    to transakcja... więć jak?

    Marek

  • 37. Data: 2009-11-02 08:12:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > przygłupem.
    > Miałem konta w Wiedniu w Erste Bank a przed wielu laty w ZentralSparkasse. To

    Sorki za błędy. Polaków i polskich oczywiście. Szybko pisałem i wysłałem bez
    sprawdzenia.

    Marek

  • 38. Data: 2009-11-02 09:47:34
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > koniec miesiąca poszedł i tylko sprawdził saldo. Przeciez według co
    > poniektórych jest to transakcja... więć jak?

    Znajac polskie realia to by ci jeszcze dopisali .50zl do tych 2.5zl:)) a
    potem pokazali jakies zapisy, ze sprawdzenie salda to nie korzystanie z
    konta tylko transakcja calkowicie innej beczki:)
    ps.
    Mnie najbardziej dziwi fakt, ze jak napiszesz, ze bankowosc w posce to cos
    nie tak i jest zdecydowanie za droga oraz zlodziejska (pobieranie oplat za
    prowadzenie rachunku czy dostep do karty to zlodziejstwo) to wiekszosc
    okrzyknie cie idiota i wywali to slynne "a co? chcesz za darmo?" tak
    nauczyli ludzi w Polsce by martwili sie o dochody banku a nie o swoje
    pieniadze - to straszne! Zwlaszcza to widac jak sie dlugo siedzi za granica.
    Moge zrozumiec ludzi ktorzy cale zycie siedza w kraju i dla nich to
    normalne - ba dla nich tak dziala caly swiat!!! Nie potrafia co niektorzy
    zrozumiec, ze gdzies moze byc zgola odmiennie... i za darmo!
    -To ty robisz przysluge bankowi, ze dostarczasz mu gotowki nie bank tobie!
    Ty bez banku sie obejdziesz bank bez twoich pieniedzy nie bedzie istnial.-
    tego w wiekszosci ludzie w Polsce nie pojmuja.

  • 39. Data: 2009-11-02 13:50:57
    Od: Michal <m...@n...org>

    pmlb pisze:
> [...]

    A tutaj poprzedni autor pomylił karty debetowe z kredytowymi chyba.

    > No wlasnie... I teraz powiedz mi, jak to jest, ze w UK prowadzenie
    > rachunku, karty, kozystanie z bankomatu, przelewy, platnosci za rachunki
    > - to wszystko jest darmowe!

    W Polsce też jest (w sensie: może być, zależy od banku- ale są takie
    banki, gdzie bezwarunkowo jest).

    > Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak
    > nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?

    Kłamiesz. Da się.

    --
    Michał

  • 40. Data: 2009-11-02 13:57:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal" news:hcmo8i$joe$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > W Polsce też jest (w sensie: może być, zależy od banku- ale są takie
    > banki, gdzie bezwarunkowo jest).

    Banki z taką ofertą stanowią jednak nikły % banków dostępnych na polskim
    rynku...
    W PL panuje od lat dziwna tendencja do kasowania ludzi za podstawowe
    produkty, których chyba bez wątpienia jest karta debetowa...