  • 1. Data: 2009-10-29 10:34:57
    Temat: Czy podgląd salda bez wypłaty gotówki jest transakcją?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Od czasu kiedy korzystam z bankomatów cash4you bo bank millennium sobie tak
    zachciał trafiają mi się sporadycznie prowizje 50gr przy wypłatach z tych
    bankomatów. Będąc w banku poinformowałem że przecież mój ROR premium
    zwolniony jest z tych opłat. Miła pani obróciła monitor do mnie informując
    że był w takim razie podgląd salda. Nie przypominam sobie abym podglądał
    saldo ani drukował potwierdzenia wypłaty wiedząc że za to akurat kasują od
    każdego 50gr - informowałem. Na monitorze przy operacjach paluszkiem
    wskazała informację przy każdym 50gr "transakcja w bankomacie".
    Jeżeli bank upiera się że jednak był to podgląd salda to czy podgląd salda
    jest transakcją? Przecież nie było przepływu gotówki a więc transakcja
    czego? Bank leci w kulki.

    Marek

  • 2. Data: 2009-10-29 10:51:31
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    marko1a pisze:
    > Od czasu kiedy korzystam z bankomatów cash4you bo bank millennium sobie tak
    > zachciał trafiają mi się sporadycznie prowizje 50gr przy wypłatach z tych
    > bankomatów.

    Te bankomaty mają na samej górze opcję "wypłać i sprawdź saldo". Łatwo
    to nacisnąć odruchowo zamiast samego "wypłać", które jest na dole. Saldo
    jest wtedy wydrukowane na świstku z potwierdzeniem wypłaty.

    Karol

  • 3. Data: 2009-10-29 11:00:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Te bankomaty mają na samej górze opcję "wypłać i sprawdź saldo". Łatwo to
    > nacisnąć odruchowo zamiast samego "wypłać", które jest na dole. Saldo jest
    > wtedy wydrukowane na świstku z potwierdzeniem wypłaty.

    Wiem że tak jest. Tak samo jak wiem że na koniec wypłaty samej gotówki
    bankomat i tak się pyta czy wydrukować potwierdzenie.
    Wiem że nie naciskam tych "złych" przycisków. Tymbardziej że po któryms
    razie gdy zauważyłem że pobierana jest czasem opłata wyjątkowo dokładnie
    analizuję to co mi wyświetla bankomat i co naciskam.

    Marek

  • 4. Data: 2009-10-29 11:26:15
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > razie gdy zauważyłem że pobierana jest czasem opłata wyjątkowo dokładnie
    > analizuję to co mi wyświetla bankomat i co naciskam.

    Hmm. No to znajdź w historii rachunku te 50 gr, znajdź świstki z brakiem
    sprawdzania salda z tych operacji i pokaż w banku że coś tu nie gra.

    Karol

  • 5. Data: 2009-10-29 11:41:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Hmm. No to znajdź w historii rachunku te 50 gr, znajdź świstki z brakiem
    > sprawdzania salda z tych operacji i pokaż w banku że coś tu nie gra.

    Ale ja tych świstków nie mam bo ich nie drukowałem wiedząc że za wydruk jest
    prowizja bo na wydruku jest saldo.

    Marek

  • 6. Data: 2009-10-29 12:19:38
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    marko1a pisze:

    > Ale ja tych świstków nie mam bo ich nie drukowałem wiedząc że za wydruk jest
    > prowizja bo na wydruku jest saldo.

    Prowizja jest nie za wydruk, tylko za pobranie salda z banku przez
    bankomat. A co dalej zrobi z tym saldem bankomat, to jego sprawa. Jeśli
    wybrałeś "wydruk + saldo", a potem nie wydrukowałeś potwierdzenia, to
    pewnie bankomat pobrał saldo z banku a potem go nie wydrukował i
    przepadło (chyba że pokazał je na monitorze, nie wiem bo nigdy z tego
    nie korzystałem).

    Nawiasem mówiąc to interesująca nieścisłość w logice działania bankomatu
    :) i wygląda na to że to sposób na stracenie 50 gr za nic. Może warto
    taki scenariusz zgłosić do kogoś odpowiedzialnego za soft bankomatu.

    Karol

  • 7. Data: 2009-10-29 12:20:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale ja tych świstków nie mam bo ich nie drukowałem wiedząc że za wydruk
    > jest prowizja bo na wydruku jest saldo.

    Żle interpretujesz. Za wydruk potwierdzenia wypłaty nie ma prowizji.
    Prowizja jest za samo sprawdzenie salda.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-10-29 12:37:28
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Karol S pisze:
    > Nawiasem mówiąc to interesująca nieścisłość w logice działania bankomatu
    > :) i wygląda na to że to sposób na stracenie 50 gr za nic. Może warto
    > taki scenariusz zgłosić do kogoś odpowiedzialnego za soft bankomatu.

    W swoim bankomacie (Multibank) kiedyś sprawdzałem saldo, to normalnie na
    ekranie było drukowane.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 9. Data: 2009-10-29 12:47:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 29 Oct 2009 11:34:57 +0100, marko1a napisał(a):

> [...]
    > premium zwolniony jest z tych op?at. Mi?a pani obróci?a monitor do mnie
    > informuj?c ?e by? w takim razie podgl?d salda. Nie przypominam sobie
    > abym podgl?da? saldo ani drukowa? potwierdzenia wyp?aty wiedz?c ?e za to
    > akurat kasuj? od ka?dego 50gr - informowa?em. Na monitorze przy
    > operacjach paluszkiem wskaza?a informacje przy ka?dym 50gr "transakcja w
    > bankomacie". Je?eli bank upiera sie ?e jednak by? to podgl?d salda to
    > czy podgl?d salda jest transakcj?? Przecie? nie by?o przep?ywu gotówki a
    > wiec transakcja czego? Bank leci w kulki.

    Było już na grupie. C4Y tak sprytnie ustawił opcję, że wypłata i
    sprawdzenie salda jest pod jednym przyciskiem i w tym samym miejscu gdzie
    zazwyczaj jest zawsze wypłata, we wszystkich typach bankomatów. Ot ich
    sposób na krojenie klientów za, podejrzewam, zbędną dla nich usługę.

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2009-10-29 13:33:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Żle interpretujesz. Za wydruk potwierdzenia wypłaty nie ma prowizji.
    > Prowizja jest za samo sprawdzenie salda.

    Ale ja salda nie sprawdzałem ani nie pobierałem gotówki ze sprawdzeniem
    salda. Jedyne podejrzenie przez kogoś było na te świstki których przeciez
    także nie drukowałem. Dzieckiem nie jestem i co jak co ale majac pojęcie o
    elektronice i informatyce potrafię obsłuzyć się w bankomacie.

    Wracamy do punktu wyjścia: Jako właściel konta premium według cennika
    zwolniony jestem z opłat za wypłaty w bankomatach cash4you. A więc jakim
    prawem widnieją w wyciągu pozycje "opłata za transakcję bankomatową".
    Transakcja to przepływ pieniądza a nie sprawdzenie salda! No kurna wodę
    robią z mózgu a ludzie to łykają cos w stylu "nominacji w bigbrother"

    Marek