  • 31. Data: 2010-05-12 14:17:19
    Temat: Re: Czy prezydentem Polski może być kandydat bez programu ?
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Virck" <v...@v...net> napisał w wiadomości
    news:4beab77d$0$31824$c3e8da3@news.astraweb.com...
> [...]
    > nerki....moze wiec sie solidarnie podzielic....Solidarnie dzielimy sie
    > zonami, bo kazdy ma prawo do seksu w ramach solidaryzmu....A ten moze jest
    > gruby, oblesny, wiec zona kolegi sasiada solidarnie da mu dupy...I cala ta
    > solidarna Polska bedzie sie cieszyc za rzadow malego fredzla
    > szczesliwowscia wszelaka, dobrobytem i juz zaden polak nie bedzie mial
    > wykrzywionej ze smutku geby.....To jest fantastyczne haslo 'Solidarna
    > Polska'...Ja to kupuje....Bo teraz solidarna to jest tylko nienawisc,
    > zawisc i zlosliwosc....Wiec glosujemy za "solidarna polska' i jedynym

    Słowo "solidarna" służy aby nie uzywac słowa "socjalistyczna" a w najlepszym
    wypadku "mocno socjalna".

  • 32. Data: 2010-05-12 14:53:49
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus"

    > Być może, ale kadencje sejmu i prezydenta dlatego mają odpwiednio 4 i 5
    > lat, żeby nie szły równolegle czasowo.
    > Twój pomysł tej koncepcji zaprzecza.
    >
    > Jeśli tak, to dlaczego Kaczyński nie podał się do dymisji po wygranej PO i
    > nie było nowych wyborór prezydenckich?
    >
    > Coś to tak bardziej bez sensu.

    Pisałem o tym co powinien zrobić Tusk, moim zdaniem. Nie pisałem o tym co
    zrobi, czy co musi zrobić bo takie jest prawo, ani o tym jakie są precedensy
    z przeszłości. L. Kaczyński nie uszanował ostatniego wyniku wyborów
    parlamentarnych i działał tak jakby przewagę polityczną miało nadal PiS. Czy
    to wyborcom przeszkadzało czy nie to się okaże przy tych wyborach. Co jest
    bez sensu? Masz jakieś inne wnioski z wygranej Kaczyńskiego?

  • 33. Data: 2010-05-12 14:59:42
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

    > Pisałem o tym co powinien zrobić Tusk, moim zdaniem...

    OK moim zdaniem nie powinien i chyba tyle, bo argumenty znamy.

  • 34. Data: 2010-05-12 17:39:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > (pod warunkiem wygrania przez PO wyborów parlamentarnych w 2011r.)
    > Gdyby wybory w 2011r. wygrał PIS to o jakichkolwiek sensownych reformach

    Według mnie to właśnie jest arogancja. Ty decydujesz co jest dobre dla
    gospodarki, oraz które reformy są sensowne? Umówiliśmy się przy konstytucji,
    że większość, która pójdzie na wybory decyduje co jest dobre, a co jest złe
    dla Polski. Polska to nie plama na mapie tylko miejsce na ziemi gdzie żyją
    ludzie. Jedni chcą tego inni czego innego Decyduje aktywna większość.

    > Ewentualna wygrana B.Komorowskiego będzie miała sens tylko wtedy gdy
    > wybory w 2011r. wygra PO z dobrym wynikiem i przyspieszy niezbędne reformy
    > zaniechane bądź pominięte w obecnej kadencji rządu D.Tuska z powodu
    > kryzysu i groźby prezydenckiego veta L.Kaczyńskiego.

    Niezbędne dla kogo? Dla Ciebie? A ilu jest takich jak Ty? Właśnie. Policzymy
    się przy urnie. Może to zupełnie zbędne reformy dla tych co pójdą do
    wyborów.

  • 35. Data: 2010-05-12 17:55:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Układ gdy prezydent i rząd jest z jednego obozu uważam za zły.
    > A jesli ma tak być, to należy ograniczyć władzę prezydenta do analogicznej
    > w RFN.

    Tak, to często spotykany pogląd. Nie wiem jak u Ciebie ale u ludzi, z
    którymi rozmawiałem stoi za tym obawa, że w takim układzie obóz ten będzie
    mógł zrobić wszystko. Przy czym wszystko nie jest definiowane. Z jednej
    strony zgodziliśmy się, że wystarczy partii lub koalicji 50%+1 przewaga w
    sejmie by mogła realizować swój program lub program koalicyjny, z drugiej
    zaś wymagamy by te posunięcia uzgadniane były z partią, która na dane
    rozwiązanie ma często zupełnie odmienny pogląd. Prowadzi to do oczywistego
    paraliżu decyzyjnego. Potem jednym tchem jest zarzut, że partia nie
    realizuje programu wyborczego i zaraz za tym zarzuty o braku reform i
    ślamazarne zachowanie. Na koniec nie spotkałem nikogo, kto mógłby wymienić
    jakąś dziadzine życia w Polsce, która jest dobrze zorganizowana i dobrze
    działa. Wszystko jest źle. Chodzi o to by wszystko zmienić bez zmian. Ja też
    bym chciał byś przebiegł 50 metrów nie ruszając się z fotela. Dla mnie to
    jest dziwne.

  • 36. Data: 2010-05-12 18:00:20
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Chyba w zasadzie tylko u nas, na Czechach i w paru innych krajach jest
    system paralizujący z potencjalnym kliczem rząd - prezio.
    Prościej więc by było zrobić po amerykańsku albo po niemiecku.

  • 37. Data: 2010-05-12 18:02:06
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

    > Niezbędne dla kogo? Dla Ciebie? A ilu jest takich jak Ty? Właśnie.
    > Policzymy
    > się przy urnie. Może to zupełnie zbędne reformy dla tych co pójdą do
    > wyborów.

    Może dla niego jest niezbędne.
    Oprócz wyborów jest jeszcze wolność wyrażania opinii miedzy wyborami, co
    potencjalnie pozwala zmienić rozkład sił w nastepnych wyborach.
    Być może przekona do swoich racji tylu ludzi, że będzie tak jak niezbędne
    dla niego.
    Skąd wiesz, i dlaczego nie?

  • 38. Data: 2010-05-12 18:09:12
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    skippy pisze:

> [...]
    >
    > Układ gdy prezydent i rząd jest z jednego obozu uważam za zły.
    > A jesli ma tak być, to należy ograniczyć władzę prezydenta do

    zgadza sie, veto jest wentylem bezpieczenstwa, jednak gdy przy tym
    wentylu majstruje ktos nieodpowiedzialny i przedkladajacy wlasne ambicje
    nad dobro kraju to mamy pozamiatane. niestety jaroslaw kaczynski zapewne
    uzywal by tego narzedzia permanentnie...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 39. Data: 2010-05-12 19:32:59
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Piszesz o tych, co tu mówią o odstrzeliwaniu platformersów i strzelaniu w
    > potylice pomyjakom?

    Skippy - z całym szcunkiem, gdyby PO uchwaliła z PiS-em uchwałę o
    międzynarodowej komisji może nie zawyłbym tu z bólu, i nie obraził
    Vipera. Brak uchwały przelał czarę goryczy.

    Jestem w 100% pewien że gdyby zamiast Platformy z Tuskiem, w
    parlamencie zasiadał Korwin z Michalkiewiczem reprezentujący UPR taka
    uchwała została by powołana do życia w 10 minut po katastrofie.

    Nie wiem co myśli o tym wszystkim społeczeństwo, nie wiem jak
    zareaguje w przyszłych wyborach, niemniej boli mnie cholernie, że w
    tak ważnej kwesti jak śmierć prezydenta własnego kraju w skrajnie
    dziwnych okolicznościach:

    Zamach w Smoleńsku - Nowe spojrzenie (Stabilizacja obrazu)
    http://www.youtube.com/watch?v=3466dPCjAT0

    które niemal w 99% wyglądają na zamach ze strony ludzi Putina
    parlament Polski w jakiś sposób przemówi.
    Niestety parlament Polski się boi. Pytanie tylko czy boi się cała
    Europa. W 1938 Richard Chamberlain się bał i oddał szkopom
    czechosłowację bez walki. Później za "sranie w pory" europejczyków
    trzeba było zapłacić wojną światową.

    Najgorzej jest wtedy gdy dobrzy ludzie nic nie robią w obliczu zła.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 40. Data: 2010-05-12 20:38:01
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Chyba w zasadzie tylko u nas, na Czechach i w paru innych krajach jest
    > system paralizujący z potencjalnym kliczem rząd - prezio.
    > Prościej więc by było zrobić po amerykańsku albo po niemiecku.

    Nie za bardzo rozumiem Twój tok myślenia. Jak rząd i prezydent są z jednej
    partii to Ci się nie podoba. Jak władza skupiona jest w jednym urzędzie to
    Ci się podoba. Gdzie jest logika? Naprowadź mnie trochę.