  • 1. Data: 2012-09-28 14:35:07
    Temat: Czy slusznie zablokowno karte?
    Od: Artur <A...@i...pl>

    Wyplacalem karta w Brazyli kase niestety automat zatrzymal karte mimo
    prawidlowego pinu i pieniedzy nie wydal .Prawopodobnie jakis blad
    bankomatu .Mimo to blokada sumy ktora chcialem wybrac na karcie jest
    widoczna.
    Dzwonie wiec do banku aby wyjasnic o co chodzi .Pan z mlini w mbanku
    powiedzial ze tej karty juz nigdy nie dostane i zaraz zablokowal bez
    pytania mnie czy zycze sobie blokade karty.Szybko wypowiedzial formulke
    ze karta zostaje zablokowana.Czy mial prawo bez mojej zgody?Robil to
    jakby z frajda tak odczulem.
    Powiedzialem mu ze podobno mozna isc do biura banku z ktorego byl
    bankomat i moze odzyskalbym karte ktora by sie mi przydala zagranica
    jeszcze .Nie wiem czy to mozliwe takie odzyskanie.Ale Pan z banku juz
    zablokowal i na nic to by sie nie zdalo.
    Czy naprawde karta taka jest nie do odzyskania na miejscu?i Czy
    prawidlowo zobil blokujac?Na to konto przelewam tylko peniadze chwile
    przed tym gdy musialem wybrac i raczej male kwoty wiec
    niebezpieczenstwa ze strace duza sume nie bylo .CHodzi o o ze karta moze
    by sie przydala a mi zablokowano.Dobrze ze mialem inne karty.
    Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte bez powodu i zostac bez
    srodkow dlatego warto sie zabezpeczyc np. inna karta.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-09-28 15:50:50
    Temat: Re: Czy slusznie zablokowno karte?
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 14:35:07 +0200, Artur napisał(a):

> [...]
    > pytania mnie czy zycze sobie blokade karty.Szybko wypowiedzial formulke
    > ze karta zostaje zablokowana.Czy mial prawo bez mojej zgody?

    Współczuję sytuacji w jakiej się znalazłeś, ale popatrz na to z tej
    strony, ze być może facet na mLinii uratował Ci w ten sposób kasę.
    Jeśli bankomat pomimo prawidłowego pinu nie wypłacił kasy i zatrzymał
    kasę, to nie można wykluczyć że to była celowa akcja miejscowych
    przestępców.
    A ta historia jest dosyć pouczająca dla nas wszystkich, bo na taką
    ewentualność mało kto jest przygotowany.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2012-09-28 20:43:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur wrote:
> [...]
    > pytania mnie czy zycze sobie blokade karty.Szybko wypowiedzial formulke
    > ze karta zostaje zablokowana.Czy mial prawo bez mojej zgody?Robil to

    Ich karta to moga zrobic z nia co chca.

    > Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte bez powodu i zostac bez
    > srodkow dlatego warto sie zabezpeczyc np. inna karta.

    mądry polak po szkodzie.

  • 4. Data: 2012-09-28 21:06:11
    Od: Artur <A...@i...pl>

    Am 28.09.2012 15:50, schrieb Chris94:

> [...]
    > przestępców.
    > A ta historia jest dosyć pouczająca dla nas wszystkich, bo na taką
    > ewentualność mało kto jest przygotowany.

    Wlasnie wykluczyc nie moge ze ze ktos cos kombinowal ale na szczescie
    zawsze na tym koncie mam malo kasy aby w razie takiego przypadku nie
    stracic za duzo.Tak zawsz warto byc na takie sytuacje
    przygotowany.Mialem jeszcze pare innych kart na szczescie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-09-28 21:11:42
    Od: Artur <A...@i...pl>

    Am 28.09.2012 20:43, schrieb witek:

    > Ich karta to moga zrobic z nia co chca.

    Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi w Brazyli?
    Z tego co ja wiem karta jest moja i za nia place abym mogl korzystac na
    calym swiecie.

    > mądry polak po szkodzie.

    No ja mialem inne karty a sam sie czegos nauczyles widzisz.

  • 6. Data: 2012-09-28 21:16:05
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-09-28 21:11, Artur pisze:

    > Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi w Brazyli?
    > Z tego co ja wiem karta jest moja i za nia place abym mogl korzystac na
    > calym swiecie.

    Właścicielem karty jest bank, który ją wydał.

  • 7. Data: 2012-09-28 21:37:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur wrote:

    > Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi w Brazyli?
    > Z tego co ja wiem karta jest moja i za nia place abym mogl korzystac na
    > calym swiecie.

    odwroc karte i przeczytaj na niej, ze wlascicielem jest bank, ktory dal
    ci ją w uzytkowanie.

    Placisz za to, zebys mogl korzystac, ale twoja to ona nigdy nie byla.

    > No ja mialem inne karty a sam sie czegos nauczyles widzisz.

    wyjatek jestes.
    wielu potem za wlasna glupote żąda miliona odszkodowania i przeprosin na
    pierwszej stronie ogolnopolskich gazet.

    nie ja sie nie nauczylem.
    za kazdym razem trąbie zeby wziac minimum dwie karty, dwoch roznych
    bankow, dwoch roznych systemow i miec jakąś dodatkową możliwość zdobycia
    kasy gdyby coś poszlo nie tak.

  • 8. Data: 2012-09-29 08:06:57
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Artur pisze:

> [...]
    > pytania mnie czy zycze sobie blokade karty.Szybko wypowiedzial formulke
    > ze karta zostaje zablokowana.Czy mial prawo bez mojej zgody?

    A regulamin czytał?
    Oczywiście, że miał prawo. Nawet jakbyś nie zadzwonił, to by miał prawo.

    > Powiedzialem mu ze podobno mozna isc do biura banku z ktorego byl
    > bankomat i moze odzyskalbym karte ktora by sie mi przydala zagranica
    > jeszcze .Nie wiem czy to mozliwe takie odzyskanie.

    Ponoć gdzieniegdzie możliwe, tyle że... w zasadzie nie powinno być to
    możliwe. Lokalny właściciel bankomatu nie ma najmniejszej możliwości
    weryfikacji, czy dana karta jest Twoja. Na jakiej podstawie miałby oddać
    ją akurat Tobie? (Oczywiście w praktyce oddają jak się zgadza imię i
    nazwisko, ale to przecież nie jest wystarczająca metoda weryfikacji.)
    Co więcej - Ty nie powinieneś nawet takiej karty odbierać i dalej
    używać. Jeśli utraciłeś kartę, a następnie ją odzyskałeś, to był pewien
    okres czasu, przez który karta nie była w Twoim posiadaniu i nie miałeś
    żadnej kontroli nad tym, co się z nią działo. Przez ten czas mogła
    zostać skopiowana albo użyta dowolną ilość razy. Utrzymywanie utraconej
    karty jako aktywnej niesie za sobą olbrzymie ryzyko. Po odzyskaniu
    również ryzyko istnieje - ktoś może za miesiąc użyć kopii, a później to
    ty masz udowodnić, że nie jesteś wielbłądem. A jak do tego jeszcze bank
    wie, że kartę utraciłeś i odzyskałeś, to ma dowód, że nie dokonałeś
    należytej staranności w ochronie karty i odmówi uznania reklamacji (bo
    powinieneśbył zastrzec utraconą kartę).
    Ergo: Po utracie karta powinna zostać jak najszybciej zablokowana i to
    Ty masz w tym interes.

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2012-09-29 15:00:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur" 5065997c$0$9502$9...@n...arcor-online.net

    > Dzwonie wiec do banku aby wyjasnic o co chodzi .Pan z mlini w mbanku

    I wszystko jasne. :) Z mBankiem trudno dojść do porozumienia.
    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-09-29 20:00:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur" 5065f670$0$9522$9...@n...arcor-online.net

    > Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi w Brazyli?
    > Z tego co ja wiem karta jest moja

    Siostro -- piszesz o czasach przyszłych.
    Dopiero dążymy do tego, aby banki pojęły, że to **nasze**
    karty, nie banków. Że **nam** te karty są potrzebne do życia,
    do manipulowania (dysponowania? -- lepiej brzmi?) **naszymi**
    pieniędzmi... Nawet gdy płacimy kartą kredytową, to płacimy
    NASZYMI pieniędzmi, jako że to my za te pieniądze odpowiadamy,
    nie banki... Bank takie pieniądze nam pożycza, za co bierze
    zapłatę -- jak w sklepie z jajami. Sklep sprzedaje nam jaja,
    za co bierze od nas zapłatę -- jaja stają się naszą własnością
    i my dysponujemy tymi jajami.

    Na razie niektóre banki uważają, że my istniejemy, aby
    banki mogły istnieć na zasadzie -- mam firmę, zatem
    niech inni tę moją firmę dotują!!!

    Dopiero musimy nauczyć niektórych bankierów tego, że pracują
    dla nas, że świadczą nam usługi (sługa świadczy usługę swemu
    panu, nie pan słudze) a nie my świadczymy usługi bankom. Gdy
    masz sługę (przykładowo gosposię) w domu -- wyręcza Cię
    on/ona z części Twych zajęć, czy narzuca Ci dodatkowe?
    Pomaga Ci czy przeszkadza? Jaki los czeka złego sługę?

    > i za nia place abym mogl korzystac na calym swiecie.

    Tak, siostro... Ale niektóre banki tak nie uważają...
    A wiesz, dlaczego uważają się za właścicieli tych kart?
    Dlatego, że durnowaci klienci przyzwyczaili banki do
    takiego myślenia. W Polsce jest wiele niegodziwości. :)

    W czasach PRLi sprzedawano spod lady. Do dziś żyje masa
    ludzi z tamtego okresu -- ja przykładowo. Wielu z nich
    (nie ja!!) uważa, iż bank ma prawo do rządzenia klientami,
    do dysponowania zasobami klientów, do dysponowania czasem
    klientów itd...

    IMO Bank być może jest przez chwilę właścicielem karty,
    ale gdy mi ją przekazuje, ja staję się jej właścicielem...
    Bankowi ona do niczego już nie jest potrzebna. Podobnież
    z kontem -- TO MOJE KONTO, choć prowadzone jest w banku
    i przez bank.

    IMO słuszna jest troska banku o TWOJE pieniądze, ale jeśli
    Ty świadomie żądasz nieblokowania, bank powinien nie blokować.

    Jednak mBank to taki bank, z którym nie można dojść do porozumienia.

    [dlatego właśnie jakaś siostra napuściła Rydzyka na mBank...
    po co kopać się z BRE?... niech Rydzyk wraz z Obrońcami
    Krzyża, zwanymi potocznie Krzyżowcami czy Krzyżakami bądź
    Templariuszami (bankier niech bije bankiera) zajmie się
    tym problemem]

    > No ja mialem inne karty a sam sie czegos nauczyles widzisz.

    Polak i przed szkodą, i po szkodzie głupi -- jak piszą poeci...
    Ale że ów Polak był poza Polską... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'