-
31. Data: 2005-03-26 01:02:54
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: "mindex" <m...@n...idea.net.pl>
Użytkownik "Piotr" napisał
>> VE PKO Express w Internecie? AFAIK nie da się płacić tą kartą >
> Da sie. O tym decyduje wylacznie wystawca karty.
a placiles?
nie slyszalem, by sie dalo. slyszalem za to, ze sie nie da.
i to ze zrodla, ktore mozna nazwac pewnym - od pracownika banku.
--
mindex
mindex[at]idea[dot]net[dot]pl
-
32. Data: 2005-03-26 01:26:34
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: "mindex" <m...@n...idea.net.pl>
Użytkownik "Wlodzimierz " napisał
> Tego nie jestem tego pewien, patrz punkt 3 :
> http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/id_product=0
00000000000100/PROD_more=1
> 3/grupa=1/zone=-1/section=indy
>
1. link Ci sie zlamal :) uzywaj jakiegos tinyurl'a w przyszlosci [np.
http://tiny.pl], TIA
2. Punkt 3? Chodzi Ci o ten: "3. Posiadacz/użytkownik karty powinien
przechowywać dowody operacji do momentu otrzymania wyciągu z rachunku"? Moze
2-gi, gdzie jest cos o operacjach w Internecie? :)
Mimo brzmienia tego punktu uwazam, ze ta karta nie pozwala na placenie w
Internecie. Ten text bank pewnie umiescil "na zas". A moze dotyczy tylko tej
karty wydanej pilotazowo...(?)
Przed chwila dwoch konsultantow PKO BP potwierdzilo mi, ze karta PKO Ekspres
Visa Electron nie mozna placic w Internecie. Rozmawialem z nim pod numerami
0 800 120 139 (ogolna infolinia banku) i 0 800 124 365 (Kartolinia).
Nie chce mi sie szukac umowy o karte w szufladzie :) ... Jednak znalazłem -
w Umowie nic o Internecie, w ogole niewiele, ale za to "skierowanie" do
regulaminu. Mam i regulamin (Regulamin wydawania i uywania karty debetowej
dla osob fizycznych). W par. 16 czytam, ze karta sluzy do: [...] 2)
"dokonywania platnosci za towary lub uslugi, z wylaczeniem operacji
dokonanych przez Internet, realizowanyc telefonicznie lub pisemnie"...
Nadal wiec uwazam, ze nie zaplacisz swoja karta w Internecie.
> Moja wyglada jak ta z prawej u gory. Czy ma mikroprocesor? Wątpię.
Ja tez :)
> Będę musiał często pobierać wyciągi, albo wymienic kartę.
chyba nie koniecznie.choc jesli bedziesz przez to spokojniejszy to wymien.
pzdr.
--
mindex
mindex[at]idea[dot]net[dot]pl
-
33. Data: 2005-03-26 09:01:21
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: "Seba" <b...@g...pl>
Wlodzimierz <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> Płaciłem w sklepie Vobis (Wa-wa ul.Wilcza) za towar kartą PKO Ekspres (Visa
> Electron) (PKOBP).
> Wpisałem pin do terminala, a sprzedawca ,po transakcji, ręcznie wpisał dane
> z karty do komputera.
> Na moje pytanie, dlaczego wklepuje ręcznie nr karty, odpowiedział, że
> dawniej sam numer wpisywał się do komputera, ale system popsuł się.
> Samo skanowanie karty odbywało się za kontuarem w sposób niewidoczny dla
mnie.
>
> Trochę mnie niepokoi sytuacja, bo nie wiem czy posiadając numer karty
> gość nie może zapłacić za towar np w internecie?
>
> Pozdrawiam WM
>
jeśli jest problem z odczytem karty, to owszem można spróbowac ręcznie
wklepać dane do terminala, ale nie powinien tych danych magazynowac u siebie
w komputerze - najlepiej zadzqwoń do ich akłajera i zgłoś ten fakt, to nie
jest normalne i faktycznie stwarza pole do nadużyć dla osoby której te dane
wpadną w łapy
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
34. Data: 2005-03-26 09:02:29
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: "Krab" <_...@k...pl__>
Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości
news:d225jn$24q$2@nemesis.news.tpi.pl...
> > wydrapany z KK. Z tym że nic nie skanuje pod ladą :-)
>
> Hmmm... moze o czyms nie wiem... a co ci da wydrapanie cvv2? Poza
> uszkodzeniem karty?
zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)
-
35. Data: 2005-03-26 09:29:37
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Krab napisał(a):
> zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
> plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)
tylko, że nic nie daje... istnieje dużo sklepów, gdzie CVV2 nie jest
wymagany, a jeśli już jest, to i nie jest weryfikowany...
-
36. Data: 2005-03-26 12:01:04
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>
Użytkownik "Markus Sprungk"
> No to ja z kolei pierwsze słyszę, że terminal umożliwia wprowadzenie
> numeru
> karty zamiast zczytać ją z paska :)
>
> Przeglądałem wszystkie opcje mojego terminala zamontowanego przez eService
> i jakoś opcji, o której wspominasz, nie widziałem :)))
zadzwoń Markusie do swojego centrum pod numer 533 22 22
i powiedz że chcesz mieć włączone MDE (manual data entry)
I raptem sie okaże że też możesz :))
pozdrawiam świątecznie
--
Karol Żwiruk
Świat Kart: http://kartyonline.pl
-
37. Data: 2005-03-26 13:15:25
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: "August" <@www.augustowski.org>
W artykule news:d23a1p$ik2$1@news.elsat.net.pl grupowicz Wojciech Nawara
napisał:
> Krab napisał(a):
>
>> zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
>> plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)
>
> tylko, że nic nie daje... istnieje dużo sklepów, gdzie CVV2 nie jest
> wymagany,
To chyba jakieś B2B, mikropłatności, stały klient w sklepie itp. ale zwykłe
transakcje detaliczne bez wcześniejszej obustronnej wymiany umów ?
>a jeśli już jest, to i nie jest weryfikowany...
Nawet jeśli mówisz że cvv2 nie jest weryfikowane to chyba w przypadku
reklamacji istnieje mozliwość sprawdzenia czy podano właściwy cvv2 u
pośrednika. Jeśli nie to chyba reklamacja którą kieruję do banku a bank do
pośrednika transakcji jest rozpatrywana pozytywnie i za
tę transakcję odpowiada pośrednik że w takiej formie ją przepuścił. Jeśli
cvv2 jest poprawny to w sumie ciężko byłoby udowodnić że to nie ty użyłeś
tej karty albo że dochowałeś należytej staranności w chronieniu cvv2.
Takimi przemyśleniami się kierowałem zamazując, co ja mówię - zdrapując
ostrym narzędziem te wytłoczenie cvv2 .
--
S pozdravem,
August
-
38. Data: 2005-03-26 14:06:49
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>
Karol Żwiruk napisał(a):
> zadzwoń Markusie do swojego centrum pod numer 533 22 22
> i powiedz że chcesz mieć włączone MDE (manual data entry)
> I raptem sie okaże że też możesz :))
A to się ekstra włącza? Kurcze, myślałem, że to jest w standardzie :)
Nie omieszkam zapytać przedstawiciela we wtorek
Dzięki za namiar. Już jestem mądrzejszy ;)
> pozdrawiam świątecznie
Ja również
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
*ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
*GG-1447098*
*UWAGA!Adres mailowy w nagłówku zakodowany w ROT13*
-
39. Data: 2005-03-26 15:16:39
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
August wrote:
>>tylko, że nic nie daje... istnieje dużo sklepów, gdzie CVV2 nie jest
>>wymagany,
>
>
> To chyba jakieś B2B, mikropłatności, stały klient w sklepie itp. ale zwykłe
> transakcje detaliczne bez wcześniejszej obustronnej wymiany umów ?
e tam.
mnóstwo sklepów internetowych nie chce żadnego cvv2, a numer karty mozna
podac przez telefon.
>
>
>
>>a jeśli już jest, to i nie jest weryfikowany...
>
>
> Nawet jeśli mówisz że cvv2 nie jest weryfikowane to chyba w przypadku
> reklamacji istnieje mozliwość sprawdzenia czy podano właściwy cvv2 u
> pośrednika. Jeśli nie to chyba reklamacja którą kieruję do banku a bank do
> pośrednika transakcji jest rozpatrywana pozytywnie i za
> tę transakcję odpowiada pośrednik że w takiej formie ją przepuścił.
Reklamacja z cvv i czy bez wygląda tak samo.
Jeśli
> cvv2 jest poprawny to w sumie ciężko byłoby udowodnić że to nie ty użyłeś
> tej karty albo że dochowałeś należytej staranności w chronieniu cvv2.
Ciżeko dochować należytej staranności w chornieniu cvv2, który jest
wydrukowany na karcie.
> Takimi przemyśleniami się kierowałem zamazując, co ja mówię - zdrapując
> ostrym narzędziem te wytłoczenie cvv2 .
>
ktre karty mają tłoczone cvv2?
-
40. Data: 2005-03-26 15:17:30
Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Krab wrote:
>
>
> zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
> plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)
>
>
a nie mogę go sobie zapisać po? :)