  • 11. Data: 2008-10-27 10:48:01
    Temat: Re: Czy teraz będzie można zarobić na franku ?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bo przewalutowanie kredytu trwa. Długo. To nie jest proces 1-dniowy.
    > Kredyt hipoteczny nie jest narzędziem do spekulacji. Możesz się
    > bardzo mocno wpakować.

    Jak długo? Jakieś doświadczenia?
    Oczywiście w momencie złożenia wniosku klient nie wie jaki będzie kurs
    przewalutowania, ale przy zaciąganiu kredytu jest przecież tak samo.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-10-27 10:52:13
    Od: "Flashka" <n...@o...pl>

    > 1. nie ma aż tak długich kontraktów,
    > 2. gdybym teraz brał kredyt to oczywiście, że w CHF...tylko czy jakiś bank
    > chciałby mi go udzielić?
    > 3. nadal bardziej opłaca się brać kredyt w CHF niż w PLN (różnica w
    > oprocentowaniu), jak na rynkach się nieco uspokoi to złoty znowu stanie
    > się popularny i tym samym zyska na wartości ;-)

    też tak obstawiam i chyba dobrze, że inaczej niż większość :)
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-10-27 10:54:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-27, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > Jak długo? Jakieś doświadczenia?

    Kilka tygodni (myślę 2-3 minimum, o ile dostanie zgodę).

    > Oczywiście w momencie złożenia wniosku klient nie wie jaki będzie kurs
    > przewalutowania, ale przy zaciąganiu kredytu jest przecież tak samo.

    Oczywiście. Ale kredyt walutowy to się bierze w sytuacji jasnego trendu,
    a nie w sytuacji paniki rynkowej, gdzie sytuacja zmienia się w duzym
    stopniu niemal codziennie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-10-27 10:59:27
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > 3. nadal bardziej opłaca się brać kredyt w CHF niż w PLN (różnica w
    > oprocentowaniu), jak na rynkach się nieco uspokoi to złoty znowu stanie
    > się popularny i tym samym zyska na wartości ;-)

    czy aby na pewno? jeżeli tak to przy jakim kursie się uspokoi i ustabilizuje
    ? : 2,50zł/1CHF, 3zł/1CHF, a może 3,5zł/1CHF?
    co sprawi że PLN stanie się popularny - czytaj wzmocni się? - jakoś "solidne
    podstawy polskiej gospodarki" nie dają rady podtrzymać kursu PLN

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 15. Data: 2008-10-27 11:02:37
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > Oczywiście. Ale kredyt walutowy to się bierze w sytuacji jasnego trendu,
    > a nie w sytuacji paniki rynkowej, gdzie sytuacja zmienia się w duzym
    > stopniu niemal codziennie.

    w sumie nowy trend PLN jest dość jasny i jesteśmy akurat na jego początku

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 16. Data: 2008-10-27 11:02:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > "solidne podstawy polskiej gospodarki" nie dają rady podtrzymać kursu PLN
    one nie mają obecnie żadnego znaczenia, zagraniczni inwestorzy nie chcą
    ryzykować = uciekają "do dolara", a jak się sytuacja uspokoi
    to znowu u nas zainwestują - w Polsce stopy zwrotu z inwestycji są
    znacznie wyższe niż w USA

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2008-10-27 11:02:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > 3. jak na rynkach się nieco uspokoi to złoty znowu stanie się popularny i
    > tym samym zyska na wartości ;-)

    Ja też tak uważam, jedynie niepokoi mnie trochę to, że tak uważają
    praktycznie wszyscy. :-)

    marekz

  • 18. Data: 2008-10-27 11:10:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Kilka tygodni (myślę 2-3 minimum, o ile dostanie zgodę).
    czyli dzisiaj podejmujemy decyzję, a przewalutowanie za 2
    tygodnie...faktycznie nieciekawie, na refinansowanie nie zdecydowałbym
    się teraz ale na kredyt walutowy w CHF tak

    > Oczywiście. Ale kredyt walutowy to się bierze w sytuacji jasnego trendu,
    > a nie w sytuacji paniki rynkowej, gdzie sytuacja zmienia się w duzym
    > stopniu niemal codziennie.
    ok, ale kredyt zaciągamy na kilkadziesiąt lat, i dlatego też interesuje
    nas trend wieloletni,
    obecna korekta ma (według mnie) charakter okresowy i wrócimy do CHF na
    poziomie 2,20-2,30

    poza tym zwiększone ryzyko walutowe będziemy mieli do momentu ustalenia
    stałego kursu PLN do EUR, zwróćcie uwagę, że zmiany na parze EURCHF są
    relatywnie niewielkie...

    setki tysięcy ludzi w Polsce ma kredyty bazujące na CHF, w ich interesie
    jest abyśmy jak najszybciej weszli do strefy euro, wtedy tego rodzaju
    "zawieruchy" jakie mamy teraz nie będą nam już TAK straszne, ale jak
    widać wielu tego nie rozumie ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2008-10-27 11:10:47
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Flashka" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się nad kredytem, być może teraz jest dobry moment na wzięcie
    > krtedytu w CHF a potem przewalutowanie w przyszłości na PLN, co o tym
    > myślicie ?

    W sumie popatrzyłem na wykresy i może lepiej rozejrzyj się za kredytem w
    jenach? lepiej będzie mozna "zarobić" a i rata powinna być niższa niż we
    franku...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 20. Data: 2008-10-27 11:17:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > jest abyśmy jak najszybciej weszli do strefy euro, wtedy tego rodzaju
    > "zawieruchy" jakie mamy teraz nie będą nam już TAK straszne, ale jak

    Ja nie rozumiem. Kurs euro jest sztywno powiązany z frankiem? Ryzyko
    kursowe występuje zawsze, jak ktoś chce się zabezpieczyć, niech bierze
    kredyt w walucie, w której zarabia. Przejście na euro nic tu nie zmieni.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz