  • 1. Data: 2005-10-13 08:34:42
    Temat: Czy to prawda _przelewy w Uni (Niemcy- Austria)
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Mam konto w Nienczech.
    Klient z Austri chce mi przeslac kase.

    Z tego co pisze wynika ze przelew z Austri do Niemiec est bezplatny.

    KTOS TO SPRAWDZIL?

    hi,
    if you have an IBAN & BIC/SWIFT-code (identification-code of DB24) it will
    cost nothing for both of us,because its within the EU.
    greetings from vienna

  • 2. Data: 2005-10-13 09:13:57
    Temat: Re: Czy to prawda _przelewy w Uni (Niemcy- Austria)
    Od: Miernik <m...@f...org>

    icoteraz <i...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam konto w Nienczech.
    > Klient z Austri chce mi przeslac kase.
    >
    > Z tego co pisze wynika ze przelew z Austri do Niemiec est bezplatny.
    >
    > KTOS TO SPRAWDZIL?

    Tak, pod warunkiem że będzie w EUR, mniej niż 12500 EUR, i z opcją
    kosztów SHA, numer konta będzie poprawny, i przelewy krajowe w jego
    banku są bezpłatne.

  • 3. Data: 2005-10-13 09:54:39
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Mi nie chodzi o przelewy krajowe tylko miedzy Niemcami i Austria.
    Coz to sa te koszty SHA?

    Pozdrawiam

    ain.local...

  • 4. Data: 2005-10-13 10:58:54
    Od: Miernik <m...@f...org>

    icoteraz <i...@p...onet.pl> wrote:
    > Mi nie chodzi o przelewy krajowe tylko miedzy Niemcami i Austria.

    Jeżeli przelewy krajowe są bezpłatnie, to między też. Jeżeli krajowe
    kosztują, to między tyle samo.

    > Coz to sa te koszty SHA?

    Shared cost. Jak wypełniasz formularz przelewu międzynarodowego to są
    trzy opcje kosztów: OUR, SHA, BEN i musisz wybrać jedną z nich.

  • 5. Data: 2005-10-13 22:04:33
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "icoteraz" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mi nie chodzi o przelewy krajowe tylko miedzy Niemcami i Austria.
    > Coz to sa te koszty SHA?

    Płaci odbiorca.

  • 6. Data: 2005-10-14 17:43:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Płaci odbiorca.

    najwyrażniej pomyliłeś sobie z BEN.
    SHA=shared=koszty dzielone

    pix

  • 7. Data: 2005-10-18 15:51:36
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dilat0$m4i$1@news.onet.pl>, i...@p...onet.pl says...
    > Mi nie chodzi o przelewy krajowe tylko miedzy Niemcami i Austria.
    > Coz to sa te koszty SHA?
    >
    > Pozdrawiam

    Jej...... czytaj co kolega powiedzial ..... przelewy w EURO w unii
    wedlug dyrektywy UE pomiedzy czlonkami UE powinny kosztowac tyle samo co
    przelewy krajowe w tym kraju. Kesli wiec w danym kraju przelew krajowy
    jest bezplatny to przelew w Euro do innego kraju UE tez jest bezplatny
    ..... jesli natomiast przelew krajowy w tym kraju kosztuje tysiac Euro
    .... to przelew miedzynarodowy do drugiego kraju UE bedzie kosztowac
    takze tysiac. Teoretycznie tak samo jest w Polsce .... banki ustanowily
    wyosokosc oplat za przelew KRAJOWY w EURO i na takim samym poziomie
    pobieraja oplaty do krajow UE (czytaj: KRAJOWY W EURO ... a nie
    zlotowkach) .... wiec jesli bank w PL wyznaczyl sobie oplate za przelew
    KRAJOWY w EURO na poziomie .... powiedzmy 300 PLN ... to tyle samo
    powinien "kosic" za przelew miedzynarodowy w ramach UE (jesli oplata
    jest zero za krajowy to i tak samo powinno byc w ramach UE)

    AP