  • 31. Data: 2013-02-08 22:01:27
    Temat: Re: Czy to pytanie jest niezrozumiałe?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Waldek pisze:

    > W "normalnym" banku to zlecam przelew na dzien X
    > jeśli na dzien (x) i godzine (y) nie ma środków na koncie
    > to próba wykonania tegoż przelewu obejmuje wszystkie kolejne sesje elixiru
    > i jesli przed ostatnia sesją do wyznaczonej godziny (z) pojawią sie środki,
    > to przelew jest realizowany.

    W zasadzie nie widzę powodu, dlaczego taki przelew miałby się nie
    wykonać nawet gdyby środki pojawiły się po ostatniej sesji elixiru.
    Po pierwsze może to być przelew wewnętrzny, więc da się go wykonać nawet
    i o 23:55 (no, gdzie jak gdzie...). Po drugie, wszak jak "ręcznie"
    zlecisz przelew po ostatnim eliksirze, to i tak na ogół system go
    przyjmie i zaksięguje jeszcze tego samego dnia - a jedynie wykona
    eliksirem następnego dnia. Czemu więc miałby odrzucać przelewy zlecone z
    góry? A co to za różnica?
    Po trzecie: w niektórych wypadkach może dla klienta być ważna data
    przyjęcia przelewu do realizacji, a nie data wykonania elixiru (np.
    podatki). Skoro klient zlecił przelew z daną datą i da się go z daną
    datą zaksięgować, to moim zdaniem bank powinien to zrobić. Dopiero po
    północy dyspozycja powinna zostać definitywnie odrzucona jako niemożliwa
    do realizacji.

    To mi też przypomina o usłudze, którą kiedyś sobie wymyśliłem, a której
    chyba nikt oprócz PKO nie ma w ofercie: zlecenie przelewu do wykonania
    "w chwili gdy będą wystarczające środki". Czasem nie zależy mi na
    wykonaniu przelewu konkretnego dnia, a jedynie na wykonaniu go "w
    ogóle". Niestety jeśli nie wiem kiedy konkretnie wpłyną potrzebne
    środki, to nie jestem w stanie z góry prowadzić do systemu dyspozycji
    przelewu wychodzącego. :-(

    --
    MiCHA

  • 32. Data: 2013-02-08 22:10:14
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    osa pisze:

    > Póki co odnoszę wrażenie, że mój (świętej pamięci) chomik więcej
    > rozumiał... teraz ósma panienka duma nad pytaniem...
    >
    > Do północy jeszcze trochę czasu, ale chyba prędzej znajdę odpowiedź na
    > to pytanie w historii rachunku, niż na tym czacie z "bankierami".

    Należy zauważyć, że odpowiedź na to pytanie może w ogóle nie istnieć. Po
    prostu reakcja systemu na taką sytuację może być "niezdefiniowana". Nie
    muszą istnieć żadne zależności wymuszające determinizm. I jeśli tak
    jest, to w zasadzie nie jest to żaden błąd. (It's not a bug, it's a
    feature!) Choć naturalnie dobrze by było, gdyby system rozliczał lokaty
    najpierw. :-)

    --
    MiCHA

  • 33. Data: 2013-02-09 05:55:52
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-08 22:01, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > ogóle". Niestety jeśli nie wiem kiedy konkretnie wpłyną potrzebne
    > środki, to nie jestem w stanie z góry prowadzić do systemu dyspozycji

    No własnie... wpływa sobie wynagrodzenie na jakieś konto z g..m % , bo
    musi tam wpływać (np. BGŻ). Kasy tam nie trzymam, więc chciałbym, aby
    natychmiast (gdy saldo przekroczy powiedzmy 300zł) wykonywany był
    przelew choćby na BGŻO. A oni tego nie udostępniają. No paczpan.

    Doprawdy się nie domyślasz dlaczego?

    Pisałem już o tym w tym wątku, o co się starają banki i po co.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 34. Data: 2013-02-09 11:25:58
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > "osa" kf0rn4$fbj$...@d...me

    > -- Hmm... Przed czy po...
    > A czy wyczyścił Pan kesz w przeglądarce?
    > -- ???
    > -- Więc może token jest uszkodzony.
    > -- Przeciez ja nie mam tokena!!!
    > -- Czy mam przyjąć zlecenie wysłania?
    > -- A u was w ogóle tokeny sa wykorzystywane?
    > -- Nie.

    Serio???

    To ja w podobnym tonie, z moich czasów studenckich, czyli za Gierka.
    Drobna pyskówka w dziekanacie:
    - Jak pan nie przyniesie (papierka), to odbierzemy panu stypendium!
    - Ale ja nie mam stypendium...
    - To damy i odbierzemy!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 35. Data: 2013-02-09 16:50:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maruda" 51162435$0$1306$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    pyskówka w dziekanacie:
    > - Jak pan nie przyniesie (papierka), to odbierzemy panu stypendium!

    -- Zbudujemy szkołę, przedszkole, most na rzece...
    -- Ale w naszej wiosce nie ma rzeki.
    -- Nie ma? To też zbudujemy!

    I (chyba z ,,Nie lubię poniedziałku'') zacięta (ale nie przy goleniu) windą.

    -- Już wiadomo, dlaczego nie chce ruszyć?
    -- Brak jednej fazy.
    -- A! Znów coś podciągnęli na budowie...

    Może niedosłownie (nieliteralnie) tak, ale sens jakiś taki był.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2013-02-09 20:17:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Maruda <m...@n...com> wrote on 2013-02-07_20:33

    > W EB uprzedzają Cię z góry, że masz do czynienia
    > z "pseudosystemem" i proszą o zapewnienie środków na koncie w
    > przeddzień zaplanowanej operacji (czyli np. nie naliczą Ci się
    > już za ten dzień odsetki na innym dobrym depozycie). W mille

    A to niekoniecznie - jeśli się w EB zrobi dwa przelewy: wewnętrzny
    dostarczający środki i zewnętrzny, który je wysyła dalej, to
    czasem się uda a czasem nie.

    witrak()

  • 37. Data: 2013-02-11 22:55:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Maruda pisze:

> [...]
    > natychmiast (gdy saldo przekroczy powiedzmy 300zł) wykonywany był
    > przelew choćby na BGŻO. A oni tego nie udostępniają. No paczpan.

    Domyślam, ale to nie zmienia faktu, że chciałbym by taka usługa była. :-)

    --
    MiCHA

  • 38. Data: 2013-02-11 23:18:23
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-02-11 22:55, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Domyślam, ale to nie zmienia faktu, że chciałbym by taka usługa była. :-)

    Zeby się wykonywał przelew do _innego_ banku to wątpie
    natomiast automatyczne "lokowanie nadwyżek" na konta oprocentowane
    jest spotykane - jako przykład chocby
    http://www.bgz.pl/bankowosc_osobista/biezace_zarzadz
    anie_finansami/automatyczne_oszczedzanie.html