  • 21. Data: 2002-10-08 12:01:53
    Temat: Re: Czy warto - Citibank...
    Od: "b2d2" <m...@o...gratka.pl>

    > naliczyli odsetki _od dnia transakcji_ i wyszło tego z 200 zł. Byłem
    > bardzo wkurzony, ale wyjaśnili mi, że to zgodnie z regulaminem :-((((.
    > Nadal korzystam z VISY, ale spłacam 100% kwoty w terminie. IMHO tylko
    > wtedy to ma sens.

    a nie można przez dlugi czas placic tylko te 5 procent? Dlugi tzn. ile sie
    da (moze wiecznie)?

    --
    bp

  • 22. Data: 2002-10-08 12:17:40
    Od: t...@p...onet.pl

    > Moje pytanie wyglada nastepujaco: czy warto wziasc te karty? Czy szary
    > czlowiek z ulicy ma trudnosci z ich otrzymaniem (wysokie wymagania). Czy
    > znajac zla opinie jaka ciszy sie citibank tutaj na grupie jest sens wiazania
    > sie z nim? Czy te karty warte sa swojej ceny? Ktora wybrac?

    [...]
    > Baton

    Karta Citi jest wygodna, jednak można się nieźle naciąć. Miałem kiedyś
    zadłużenie troszkę ciut ponad 8000. Jakieś 8060, czy 8074. Wróciłem zza granicy,
    rachunki za hotele itp - zebrało się. Gdzieś mi wcięło wyciąg, więc spłaciłem
    8000 zostawiając grosze na następny miesiąc. I to był mój błąd. Odsetki wyniosły
    ponad 250 PLN. Wszystko zgodnie z regulaminem, którego aż tak dokładnie nie
    przeczytałem.

    Reasumując:
    Jeśli miałaby to być karta na Twojego ojca - to nie widzę zalet dla Ciebie. W
    sklepie nie zapłacisz, z bankomatu wypłaty są bardzo drogie, a nie jest to
    również karta do zakupów w sieci. Co innego jeśli ojciec wyrobi dodatkową kartę
    z Twoim nazwiskiem i jeszcze w dodatku będzie pokrywał zadłużenie ;-) Wtedy
    warto. Pamiętaj jednak o głównej zasadzie - zawsze spłacaj 100% zadłużenia w
    terminie.

    Tomek

  • 23. Data: 2002-10-08 13:09:28
    Od: o...@w...pl (Marecki)

    Plus około 3,5% miesiecznie za to co nie splaciles?

  • 24. Data: 2002-10-08 14:12:21
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On 8 Oct 2002 14:17:40 +0200, t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >ponad 250 PLN. Wszystko zgodnie z regulaminem, którego aż tak dokładnie nie

    No bo w regulaminie wyraźnie pisze że odsetki liczą nie od tego co im
    wisisz, a od kwoty na jaką się zadłużyłeś. Dopóki nie spłacisz
    całości, odsetki będą naliczane nawet od tego co już im zwróciłeś.

    I nawet gdybyś im był winien 8000,01 zł i spłacił dla równego rachunku
    8000 zł, to nie licz że policzą ci odsetki od jednego grosza, a od
    całości. Więc całkiem możliwe jest że odsetki+zadłużenie to będzie
    250,01zł.
    Jeśli wtedy spłacisz 250zł i pominiesz ten ostatni grosz, to znów ci
    naliczą odsetki nie od tego grosza, nie od tych 250 zł, ale od całych
    8 tyś zł.

    Płać i płacz.

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
  • 26. Data: 2002-10-08 15:22:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    B@ton <k...@p...onet.pl> wrote:

    > 2. Jak wyglada sprawa bezpieczenstwa transakcji netowych przy uzyciu kart
    > gold/silver citka? Czy jest duze ryzyko ze ktos niepowolany dokona
    > transakcji? Jak do tego podchodzi citibank?

    Szanse takie same jak gdzie indziej, citek doskonale podchodzi.
    Jeżeli transakcja jest MO/TO/IO (czyli bez użycia karty) to reklamacja
    jest załatwiona na Twoja korzyść. Do tego Citi uznaje rachunek sporną
    kwotą od razu.

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2002-10-08 15:25:20
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysiolek <k...@k...obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
    go.banda.tez.rotfl.pl.eu.org> wrote:
> [...]

    > 8000 zł, to nie licz że policzą ci odsetki od jednego grosza, a od
    > całości. Więc całkiem możliwe jest że odsetki+zadłużenie to będzie

    Zdziwisz się, ale nie.

    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2002-10-09 07:36:06
    Od: "Piotr Malicki" <p...@i...com.pl>

    Witam,
    po pierwsze ujwagi nt. drakonskich stawek sa jak najbardziej sluszne ale ...
    zgodne z regulaminem. Zawsze czytaj regulamin. Jesli potem zaplacisz
    drakonskie stawki pretensje mozesz miec tylko do siebie. Bank jest po to aby
    zarabiac. To nie jest pani Zosia ktora sie nad toba zlituje i ci odpusci. I
    bardzo dobrze bo ja mam pewnosc ze w druga strone dziala to tak samo.
    po drugie KK Citi jest bardzo dobrym produktem bo:
    1. jest prawdziwa KK
    2. ubezpieczenie transakcji wynosi 72godz wstecz od zastrzezenia
    3. miesieczne ubezpieczenie od kradziezy towarow zaplaconych karta
    4. ubezpieczenie na zycie np. w transportach lotniczych do kwoty 100.000,-
    USD albo 200.000,- USD (nie pamietam dokladnie)
    5. splata do 51 dni bez odsetek (czyli mozna przyjac srednia kredyt na 25
    dni za free)
    6. informacja o kazdej transakcji przez SMS na ERA GSM
    7. znakomite Call Center (obsluga, czas oczekiwania itp.)
    8. Citi OnLine czyli dostep do banku przez Net
    9. szybkie i powazne zalatwianie reklamacji
    10. moze jest wiecej nie pamietam.
    Ja jestem b. zadowolony z tego produktu i kazdemu polecam.
    Jeden warunek: zawsze splacaj zadluzenie co do grosza i w terminie.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2002-10-09 08:00:45
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Oct 09, 2002 at 09:36:06AM +0200, Piotr Malicki wrote:

    > po drugie KK Citi jest bardzo dobrym produktem bo:
    > 1. jest prawdziwa KK
    > 2. ubezpieczenie transakcji wynosi 72godz wstecz od zastrzezenia

    tylko te ze zdjeciem. Inna sprawa ze jak chce korzystac z karty ojca
    to moze lepiej bez zdjecia?

    > 3. miesieczne ubezpieczenie od kradziezy towarow zaplaconych karta

    z taaaaaka lista wykluczen ze czasem nalezy sie zastanawiac czy oddaja
    kase (np. za skradzione radio znajomemu nie oddali)

    > 6. informacja o kazdej transakcji przez SMS na ERA GSM

    Bezplatna dla citiera, platna dla innych.

    > 7. znakomite Call Center (obsluga, czas oczekiwania itp.)

    no, czy 'znakomite' ...

    > 8. Citi OnLine czyli dostep do banku przez Net

    tylko to puszczanie pinu za pierwszym razem. Poza tym jesli juz mowimy
    o ich Citionline to tez buraczane nieco, zbyt czesto nie dziala etc.

    O tym ze jesli zablokuja Ci karte to nei masz mozliwosci z niego
    skorzystac (znajomy tak mial) to juz betka.

    > 9. szybkie i powazne zalatwianie reklamacji

    'powaznie' nie brzmi tutaj najlepiej.

    > 10. moze jest wiecej nie pamietam.
    > Ja jestem b. zadowolony z tego produktu i kazdemu polecam.
    > Jeden warunek: zawsze splacaj zadluzenie co do grosza i w terminie.

    I to jest podstawowy warunek - wtedy bedziesz z niej zadowolony.

    --

    --w

  • 30. Data: 2002-10-09 08:21:48
    Od: Ra-Ash <r...@p...onet.pl>

    Piotr Malicki wrote:

> [...]
    > zarabiac. To nie jest pani Zosia ktora sie nad toba zlituje i ci odpusci. I
    > bardzo dobrze bo ja mam pewnosc ze w druga strone dziala to tak samo.

    A przynajmniej wszycy chcielibyśmy żeby tak był tzn: ze jeżeli bank o
    czyms pisze/zapewnia to jest to coś wiecj niz tylko pisanie/zapewnianie ;-)
    Hitorii licznych opisywanych pozegnań z tym bankiem przypominac chyba
    nie trzeba :-)

    > po drugie KK Citi jest bardzo dobrym produktem bo:
    > 1. jest prawdziwa KK

    ;-) tiaa jedyna prawdziwa na rynku :-)
    (sorry nie mogłem sie powstrzymac ostatnio mi pan w salonie pokazywał
    autko tłumacząc że to "Proszę pana TO jest prawdziwe auto :-D " .. )
    Jeżeli możesz rozwiń temat "Prawdziwiej Karty Kredytowej".
    Domyślam się że chodzi Ci o warunki ubezpiecznia i wysokość
    odpowiedzielność banku przy fraudach.
    Chociaz z drugiej stron zabrzmiało jakbyś usłyszał to od konsultatnta
    z Citi i przyjął jako aksjomat.

    Kiedyś widziałem mine klienta banku jak zirytowany tłumaczeniem
    CitiMan'a o jedynej prawdziwej karcie kredytowej wyjął z portfela VC
    Lukasa i pokazał facetowi z pytanie "A przepraszam co to q.. jest ??"

> [...]
    > USD albo 200.000,- USD (nie pamietam dokladnie)
    > 5. splata do 51 dni bez odsetek (czyli mozna przyjac srednia kredyt na 25

    all true ..

    > 6. informacja o kazdej transakcji przez SMS na ERA GSM

    niestety only Era zmieniac po 4 latach operatora bo tam mam
    potwierdzenie to troche mi sie nic chce ;-)

    > 7. znakomite Call Center (obsluga, czas oczekiwania itp.)

    kolega jakies uzywki stosował przepraszam bardzo ?? ;-)
    Znakomita obsłga ? Moze jeszcze kompetentna i doskonale
    zawsze poinformowana ??
    Bo jak za każdym razem jak dzwonie to wywołuje co najmniej
    lekka konstrenacje w tym przybytku ..
    Może dlatego, że lubie wnikać ;-)

    > 8. Citi OnLine czyli dostep do banku przez Net

    to chyba normalne już teraz i raczej stanadart niz nowum.

    > 9. szybkie i powazne zalatwianie reklamacji

    hymm na pewno warunki ubezpieczenia karty powoduja ze
    nieco spokojniej sie spi ..niz przy innych KK.
    No uznawanie reklamacji transkacji bez udziału karty
    jest dosyć wygodne.

    > 10. moze jest wiecej nie pamietam.

    :-)

    > Ja jestem b. zadowolony z tego produktu i kazdemu polecam.

    Gratuluje !! Niestety karta to jedyny produkt jaki jest tam zjadliwy ..
    IMVHO.
    Czasowo również uzywam, ale na konto nie polecam sie dac nikomu namowic ..

    > Jeden warunek: zawsze splacaj zadluzenie co do grosza i w terminie.

    To akurat dotyczy wszystkich KK.
    Pozdr

    Ra-Ash