  • 1. Data: 2008-05-08 17:54:02
    Temat: Czy warto zmienic konto wspolne w mbanku na multibank
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    Witam,

    ostatnie przygody moje z mbankiem coraz bardziej sklaniaja mnie, zeby im
    jednak podziekowac i poszukac czegos innego. Ostatnio widzialem, ze
    istnieje mozliwosc zalozenia konta w multibanku, z taryfa, ktora
    spowoduje, ze bedziemy mieli je za darmo. Ale czy jest sens robienia
    takiej zmiany? Bedzie lepsza obsluga? Jak roznice w systemie informatycznym?

    Dzieki z gory za uwagi

    Pzdr

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-05-08 18:39:10
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <k...@t...pl.spam.won> napisał w
    wiadomości news:fvveo4$tq3$1@news.onet.pl...
> [...]
    > spowoduje, ze bedziemy mieli je za darmo. Ale czy jest sens robienia
    > takiej zmiany? Bedzie lepsza obsluga? Jak roznice w systemie

    A nie lepiej zostawic konto w mBanku (np. dla SFI) i zalozyc
    konto w banku innym niz BRE? mBnak i Multi to oddzialy BRE,
    oferta praktycznie ta sama. Na plus Multi to oddzialy, a na plus
    mB to bezwarunkowa darmowosc oraz 4 eMax+.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2008-05-08 19:21:44
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    Marcin wrote:
> [...]
    > oferta praktycznie ta sama. Na plus Multi to oddzialy, a na plus
    > mB to bezwarunkowa darmowosc oraz 4 eMax+.

    A jest jakis bank, ktory dla dwojga ludzi da tak dobre warunki (darmowosc)?

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-05-08 20:03:49
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <k...@t...pl.spam.won> napisał w
    wiadomości news:fvvjsi$e9l$1@news.onet.pl...

    > A jest jakis bank, ktory dla dwojga ludzi da tak dobre warunki
    > (darmowosc)?

    Np. Lukas Bank e-konto pro przy srednim saldzie (ror +
    oszczednosciowe + lokaty) 5 000 PLN/m-c i wplywach
    2 000 PLN/m-c.
    Nordea przy wplywach 1500, darmowe wszystkie bankomaty.

    Dzisiaj w Rz czytalem, ze od soboty WBK zaczyna reklamowac
    jakies konta, ktore takze moga byc darmowe pod pewnymi
    warunkami. Ale szczegolow nie znam.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2008-05-08 20:15:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <k...@t...pl.spam.won> napisał w
    > wiadomości news:fvvjsi$e9l$1@news.onet.pl...

    > Nordea przy wplywach 1500, darmowe wszystkie bankomaty.

    Kazda karta 1,50 miesiecznie - czyli 3 zl dal 2-ch osob.
    Przelewy po 60 gr
    No i teraz pozostaje analiza, czy sie oplaci dla danego profilu czy nie?
    Ja osobiscie mam tam indywidualne i pieniadze przerzucam pojedynczym
    przelewem na inne konto z darmowymi przelewami, zasilajac pod ewentualne
    wyplaty gotowkowe.

    > Dzisiaj w Rz czytalem, ze od soboty WBK zaczyna reklamowac
    > jakies konta, ktore takze moga byc darmowe pod pewnymi
    > warunkami. Ale szczegolow nie znam.

    Juz pisano wiecej.
    7 zl miesiecznie (nie wiem, czy jako wspolne) i zwrot 1% bezgotowkowych
    robionych karta debetowa - czyli 700 zl trzeba wydawac debetowka, zeby
    sie wyzerowala oplata.

  • 6. Data: 2008-05-08 20:38:50
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał w wiadomości

    > Np. Lukas Bank e-konto pro przy srednim saldzie (ror +
    > oszczednosciowe + lokaty) 5 000 PLN/m-c i wplywach
    > 2 000 PLN/m-c.

    e-konto lukasa, bez -pro, kosztuje +1pln (nie minus, tylko plus!)
    warunki dwa:
    -wpływ sredni z ost 3 mcy 2000pln
    -uzycie visa electron na 300 lub więcej pln miesięcznie (starczy jedna
    transakcja 300pln)

    jest tak, bo bank dopłaca użytkownikowi dwie premie po 1zł, obciążając jedną
    opłatą 1zł. przetestowane, od czterech lat co miesiąc mam za konto u nich
    dopłacane 1 zł. wzbogacam się 12pln rocznie, nie wiem czy zgłosić to w us.

  • 7. Data: 2008-05-08 20:52:18
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > warunki dwa:
    > -wpływ sredni z ost 3 mcy 2000pln
    > -uzycie visa electron na 300 lub więcej pln miesięcznie (starczy jedna

    Tylko ze nie ma darmowego tokena, a bez tokena przelewy trzeba
    definiowac w placowce/przez telefon albo zaplacic za token.

> [...]
    > nich dopłacane 1 zł. wzbogacam się 12pln rocznie, nie wiem czy zgłosić to

    Chyba bank powinien wyslac PITa :)

    BTW. Nie tak dawno Weiss dzwonil do infomacji podatkowej i wychodzilo,
    ze jak ktos dostanie rabat z racji zawodu, pracy itp. to powinien od rabatu
    zaplacic podatek, np. kierowca tira je obiad w przydroznym barze,
    gdzie kierowcy tirow maja rabat to powinien na koniec roku
    dostac PIT od restauratora a jak nie dostanie to sam policzyc
    ile zaoszczedzil i od tego zaplacic podatek. Ciekawe ile
    takich PITow wplynelo w zeszlym roku:)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2008-05-08 21:18:30
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    > Tylko ze nie ma darmowego tokena, a bez tokena przelewy trzeba
    > definiowac w placowce/przez telefon albo zaplacic za token.

    oczywiście masz rację, to konto jest "nie do końca sprawne" jeśli chodzi o
    token, a ja niecelowo o tym nie wspomniałem.

    u mnie:
    odbiorców zdefiniowałem w placówce, rki osobiste i rki kart kredytowych.

    lukas jest wpłatomatem, bo mam blisko.
    a środki rozdzielam dalej z lukasa, mbanku lub fortis banku, czyli stąd gdzie
    wygodnie i bezpłatnie.

  • 9. Data: 2008-05-08 22:06:14
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Piotrek "Alchemik" pisze:
> [...]
    > spowoduje, ze bedziemy mieli je za darmo. Ale czy jest sens robienia
    > takiej zmiany? Bedzie lepsza obsluga? Jak roznice w systemie

    mam konta i w multi i mbanku, z tymi nowymi taryfami multi lepiej wypada
    moim zdaniem, najbardziej mi odpowiada:
    - lepszy interfejs,
    - możliwość ustawienia w przelewie zdefiniowanym czy ma być potwierdzany
    hasłem jednorazowym
    - duży wybór lokat, od 7 dniowych z oprocentowaniem 5% poczynając
    - powiązany rachunek oszczędnościowy oprocentowany na ponad 4% z którego
    można kasę wypłacać kiedy się chce i ile razy się chce, do tego środki z
    niego na podstawowy są codziennie uzupełniane do kwoty minimalnej.
    - oddziały czasem się przydają jak trzeba załatwić szybko coś co wymaga
    przedstawienia jakiś dokumentów.

    --
    Mariusz Rzepkowski ====================================
    Ogarnięcie wzrokiem przebiegu wydarzeń następuje wtedy,

  • 10. Data: 2008-05-11 19:28:14
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "MariuszR" <mariuszr.post@pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można kasę wypłacać kiedy się chce i ile razy się chce, do tego środki z
    > niego na podstawowy są codziennie uzupełniane do kwoty minimalnej.

    Takie cos dziala takze miedzy eKontem a eMaxem w mB od jakiegos czasu.
    Dodatkowo w mB mozesz miec 4 eMax+ w w Multi IMHO odpowiednik
    eMax+ tylko jeden. Cztery rachunki przydaja sie do omijania limitu wyplat
    w miesiacu. Wplacasz cala kwote oszczednosci na jeden rachunek i jak
    potrzebujesz cos z nich wziac to wyplacasz calosc, zostawiasz sobie tyle
    ile potrzebujesz a reszte oszczednosci wplacasz na nastepny eMax+.
    4 darmowe wyplaty pozwalaja korzystac z eMax plusow prawie tak
    wygodnie jak z normalnego.
    Jezeli w Multi mozna juz otworzyc wiecej rachunkow oszczednosciowych
    to oczywiscie to nie bedzie zaleta mB nad Multi.

    Byly klient Multi.

    Pozdrawiam,
    Marcin