  • 11. Data: 2009-11-27 08:26:14
    Temat: Re: Czy zmiana nazwiska to duży problem dla banku?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lis, 22:30, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A po co jeszcze jakis dokument? Przynosze dowod ze starym peselem i
    > nowym nazwiskiem i mowie "teraz nazywam sie tak i tak". Moge jeszcze
    > podpisac sie starym podpisem... I to powinno byc juz, wymaganie innych
    > kwitow to jest czysta szykana, przy zakladaniu konta aktu urodzenia
    > nie wymagali.
    >
    >   MJ

    Czy w regulaminie jest opcja wyplaty srodkow, zmian dyspozycji itp na
    "pesel" ?

    Przy okazji, jakis ulamek promila obywateli ma pomylki w nadanych
    peselach.

  • 12. Data: 2009-11-27 08:29:34
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal Jankowski" news:kjzhbshkm8u.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl

    > A po co jeszcze jakis dokument?

    Bo to Polska. Tutaj im wiecej masz papierów ze soba tym lepiej. Taki kraj.
    Na pocieszenie dodam, ze mi po dluzszym pobycie za zachodnia granica tez
    jest sie trudno przystosowac do polskiej papierkologii.

  • 13. Data: 2009-11-27 08:31:20
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Czy w regulaminie jest opcja wyplaty srodkow, zmian dyspozycji  itp na
    > "pesel" ?
    >
    > Przy okazji, jakis ulamek promila obywateli ma pomylki w nadanych
    > peselach.

    Przy okazji, PESEL można też sobie zmienić (korekta daty urodzenia, zmiana
    płci) i tu pewnie byłyby jeszcze większe schody dla banku.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 14. Data: 2009-11-27 18:10:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-27 09:31, scholastyk wrote:

    > Przy okazji, PESEL można też sobie zmienić (korekta daty urodzenia, zmiana
    > płci) i tu pewnie byłyby jeszcze większe schody dla banku.

    Podobno już od jakiegoś czasu te dane nie są kodowane w jawny
    sposób, a sam pesel jest "niekorygowalny".

    witrak()

  • 15. Data: 2009-11-27 18:31:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-27, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Podobno już od jakiegoś czasu te dane nie są kodowane w jawny
    > sposób, a sam pesel jest "niekorygowalny".

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#w%20jaki%2
    0spos%C3%B3b

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-11-27 19:57:39
    Temat: Re: Czy zmiana nazwiska to duĹźy problem dla banku?
    Od: g...@o...pl

    > http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#w%20jaki%2
    0spos%C3%B3b

    Olśniła mnie potęga polskiego urzędnika. Już to widzę, jak osobie urodzonej w
    listopadzie roku 2299 wpiszą "71 ma pozycji 3. i 4.", hehehe.

  • 17. Data: 2009-11-27 20:35:39
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-27 19:31, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-11-27, witrak() <w...@h...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#w%20jaki%2
    0spos%C3%B3b

    No dobra, z tego dokumentu wynika, że można odtworzyć płeć. Ale
    dokument jest dość stary...
    Natomiast nic tam nie ma o możliwości *zmiany* PESELu z powodu
    błędu: daty urodzenia, albo płci.
    Coś mi się natomiast kojarzy, że są znane przypadki nadania tego
    samego numeru różnym osobom (ponieważ system PESEL powstał
    pierwotnie jako zbiór niepowiązanych siecią podsystemów - jeszcze na
    Riadach). Ale nie jestem pewien, co w takich przypadkach robiono -
    "wyjątki" ?

    witrak()

  • 18. Data: 2009-11-27 20:37:26
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-27 20:57, g...@o...pl pisze:

    0spos%C3%B3b

    > Olśniła mnie potęga polskiego urzędnika. Już to widzę, jak osobie urodzonej w
    > listopadzie roku 2299 wpiszą "71 ma pozycji 3. i 4.", hehehe.
    O co ci chodzi?

  • 19. Data: 2009-11-27 20:49:17
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-27 21:35, witrak() pisze:

> [...]
    > zbiór niepowiązanych siecią podsystemów - jeszcze na Riadach). Ale nie
    > jestem pewien, co w takich przypadkach robiono - "wyjątki" ?

    Istnieją również PESELe, które są niezgodne z algorytmem (błąd w ręcznym
    przepisywaniu). Nie wiem tylko, czy pomyłka wynikała z błędu w cyfrze
    kontrolnej dla prawidłowej kombinacji daty urodzenia, płci i liczby
    porządkowej, czy też cyfra kontrolna była prawidłowa dla rzeczywistej
    daty urodzenia/liczby porządkowej ale błąd pojawił się właśnie w dacie
    bądź liczbie kontrolnej.
    Podobno te osoby mają cały czas takie same PESELe. Nie wiem tylko, jak
    sobie radzą w różnych sytuacjach.

  • 20. Data: 2009-11-27 21:41:10
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    XYZ pisze:

    > O co ci chodzi?

    Naprawdę sądzisz, że za 300 lat będą stosować takie same PESELe jak
    obecnie? Przecież to będzie zupełnie inny świat. Porównaj choćby obecną
    sytuację z tą sprzed 300 lat - a przecież rozwój technologii itp.
    cały czas przyspiesza.

    Pozdrawiam, argothiel