  • 1. Data: 2007-08-30 19:43:45
    Temat: Czym sie kierujecie dobierajac KK ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Pytanie nie do korzystajacych z kart zlotych, platynowych i innych
    Infinity, oraz nie do wielbicieli dlugich i czestych podrozy
    lotniczych, a do uzytkownikow zwyklych kart codziennego uzytku.

    Ja zwracam uwage na

    - cena zakupu karty
    - koszty przedluzania w nastepnych latach
    - koszty "eksploatacji" - brak oplat comiesiecznych
    - koszty ubezpieczen - ubezpieczenia wylacznie bezplatne
    - zakres ubezpieczen w pakiecie i ogolnie bezpieczenstwo karty
    - dlugosc GP
    - limit - tu bez przesady, nie planuje wychodzic poza splaty w GP, a
    moje mozliwosci splaty okresla wynagrodzenie.
    - dodatkowe mozliwosci karty poza zwyklymi zakupami.

    Bazujac na powyzszym , na chwile obecna planuje ustawic sobie

    1 - Karta Citi - spelnia warunki pelnej darmowosci w moim przypadku na
    3 lata - mam nadzieje, ze zmieszcze sie w darmowych przedluzeniach.
    Dosyc duze bezpieczenstwo zwlaszcza w wariancie ze zdjeciem, solidny
    GP, Limit niezly, podobno sami powiekszaja za dobre sprawowanie.

    z uslug dodatkowych - darmowe karty dodatkowe, darmowe
    nieoprocentowane platnosci przelewami z karty roznych oplat domowych.

    2 - Jeszcze nie mam, nie wiem czy juz brac, zeby nie zmniejszyc sobie
    zdolnosci kredytowej - Niebieska Polbanku.
    - tania, bez kosztow eksploatacji, bank deklaruje sie wstecznie
    pokrywac transakcje skradziona karta (czyli niby bezpiecznie, ale
    roznie moze byc), z bezplatnym ubezpieczneim na zycie (splata KK
    gdybym ten..tego..), GP tez przyzwoity.

    - z uslug dodatkowych - przeliczniki visa przy transakcjach inna
    waluta, brak przewalutowiania.
    - Raty 5% (naprawde okolo 9%) na ktore mozna rozbijac wieksze zakupy -
    czyli standardowy kredyt dostepny w kazdej chwili.

    Jesli jeszcze byloby konieczne do szczescia, to mozna dobrac KK
    Moneypl, lub Gettinbanku, ktore w ramach uslug dodatkowych maja
    nieoprocentowane kredyty gotowkowe, ale za to maja pewne dodatkowe
    wymogi, ktore trzeba spelniac, zeby byly bezplatne (Moneypl) lub
    niskoplatne(karty gettinbanku, z obowiazkowym ubezpieczeniem i
    podobnie jak Moneypl wymagajace comiesiecznej aktywnosci zakupowej,
    zeby nie ponosic kosztow oplaty miesiecznej).

    Co myslicie o powyzszych i jak jeszcze proponujecie dobierac karty,
    czym jeszcze sie kierujac? Co polecacie?

  • 2. Data: 2007-08-30 19:45:44
    Temat: Re: Czym sie kierujecie dobierajac KK ?
    Od: "Znacznik" <z...@T...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" napisał w wiadomości

> [...]
    > Infinity, oraz nie do wielbicieli dlugich i czestych podrozy
    > lotniczych, a do uzytkownikow zwyklych kart codziennego uzytku.

    Ja np. szczególnie nie lubię umów z BTE wpisanym na stałe 100 000zł.

  • 3. Data: 2007-08-30 20:07:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > Pytanie nie do korzystajacych z kart zlotych, platynowych i innych
    > Infinity, oraz nie do wielbicieli dlugich i czestych podrozy
    > lotniczych, a do uzytkownikow zwyklych kart codziennego uzytku.

    Teraz golda moze dostac kazdy (no prawie), wiec to juz zaden rarytas.

    > - cena zakupu karty

    Zawsze mialem karte za darmo.

    > - koszty przedluzania w nastepnych latach

    jw. Nigdy za karte nie placilem (za predluzenie) i nie mam zamiaru.

    > - koszty "eksploatacji" - brak oplat comiesiecznych

    To chyba oczywiste, po co placic za cos co powinno byc darmowe ?

    > - koszty ubezpieczen - ubezpieczenia wylacznie bezplatne

    Ubezpieczenia sa przewaznie nic nie warte. Dlatego nie warto za nie placic.

    > - zakres ubezpieczen w pakiecie i ogolnie bezpieczenstwo karty

    To juz zdecydowanie tak.

    > - dlugosc GP

    Wszystkie karty maja podobnie. 2-3 dni nie robi dla mnie zadnej roznicy.

    > - limit - tu bez przesady, nie planuje wychodzic poza splaty w GP, a
    > moje mozliwosci splaty okresla wynagrodzenie.

    Limit, jak to limit wazne zeby byl wystarczajacy. Do codziennych zakupow
    w sklepie spozywyczym czy na stacji benzynowej nie potrzeba kosmicznych
    limitow, ale jak sie chce kupic jakis tv czy inny sprzat to dobrze jest
    miec w zapasie troche wiecej grosza. Poza tym czasem mozna trafic cos
    fajnego czego sie nie planowalo kupic i wtedy rowniez wiekszy limit sie
    przydaje.

    > - dodatkowe mozliwosci karty poza zwyklymi zakupami.

    A tutaj to nie wiem. Ja np. z roznego rodzaju programow partnerskich czy
    tez zbierania punktow nie korzystam. Aczkolwiek moze niebawem zaczne jak
    bede mial CITI BP :)

> [...]
    > Dosyc duze bezpieczenstwo zwlaszcza w wariancie ze zdjeciem, solidny
    > GP, Limit niezly, podobno sami powiekszaja za dobre sprawowanie.

    Ja mam w Citi jakis niski limit, tym niemniej karty uzywam sporo do
    codziennych platnosci. Posiada co prawda slaby podglad online ale mam
    nadzieje ze sie to kiedys zmieni. Zreszta moze byc jeszcze gorzej
    (Raiffeisen, ING).

    > z uslug dodatkowych - darmowe karty dodatkowe, darmowe
    > nieoprocentowane platnosci przelewami z karty roznych oplat domowych.

    Z tego nie korzystam. Ja bym chcial w karcie np. jakas korzystna
    mozliwosc rozlozenia zakupu na nisko oprocentowane (lub tez na 0 %)
    raty. Bo to co oferuja banki obecnie to lekko poraza (Millenium 16,9 %,
    inne banki po 10% + prowizja).

    > 2 - Jeszcze nie mam, nie wiem czy juz brac, zeby nie zmniejszyc sobie
    > zdolnosci kredytowej - Niebieska Polbanku.

    Ja jako drugiej karty uzywam karty Millenium Visa Gold. Dostalem za
    darmo, niebawem planuje ja jednak zmienic na Mastercarda (w ramach tego
    samego banku). Karta ma tam niby jakies darmowe ubezpieczenie podrozne
    ale nie planuje z tego korzystac. Co wazne jest solidnie wykonana.
    Podglad online lepszy niz w Citi, gorszy niz w BRE.

> [...]
    > podobnie jak Moneypl wymagajace comiesiecznej aktywnosci zakupowej,
    > zeby nie ponosic kosztow oplaty miesiecznej).

    Ja polecam jakas karte Raiffeisen (Mistrzowska).

    > Co myslicie o powyzszych i jak jeszcze proponujecie dobierac karty,
    > czym jeszcze sie kierujac? Co polecacie?

    Ja jeszcze cenie trwalosc karty. Nie ma to jak dostac karte z waznoscia
    3 lata, ktora po kilku miesiacach wyglada jakby ja ktos 20 razy upral w
    pralce. Moja karta Multibanku po 4 miesiacach uzywania nie posiada juz
    nadruku na literkach i wyglada strasznie kiepsko. Postanowilem ja wiec
    zamknac :) Karta ING po kilku (6-7) zakupach rowniez wyglada jakby po
    niej przejechal samochod, co raczej nic dobrego nie wrozy. Karta
    Raiffeisen (likwiduje ja z uwagi na niski limit) wykonanie ma dobre (ale
    podglad online tragiczny, no i rozne rzeczy sie slyszalo o tym jak ten
    bank podchodzi do reklamacji).

    W moim przypadku dwie podstawowe karty to beda : VISA Citi (aktualnie
    zwykla, niebawem BP), oraz Mastercard Millenium. Planuje jeszcze miec
    jakas karte zapasowa, ktora bedzie lezalo w domu na wszelki wypadek ale
    jeszcze nie wiem co to bedzie. Byc moze mBank, moze jakis Raiffeisen (z
    uwagi na niska oplate roczna, kolejno 25 zl oraz 38 zl).

    Aktualnie mam jeszcze MC Raiffeisen, ktora jednak planuje zamknac z
    uwagi na niski limit.

    Mam takze karte Multibanku, ktora bede zamykal poniewaz likwiduje konto.

    Wyrobilem sobie takze karte ING, ale juz teraz widze ze sie ona zaraz
    rozpadnie. Poza tym obsluga banku jest dosyc slaba, aczkolwiek karta ma
    sporo zalet (ubezpieczenia darmowe, oprocentowanie niskie, niska oplata
    roczna, bardzo niskie limity zwalniajace z oplaty rocznej) wiec nadal
    mimo wszystko powaznie rozwazam ja, jako trzecia i zapasowa karte.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-08-30 20:14:44
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    > 2 - Jeszcze nie mam, nie wiem czy juz brac, zeby nie zmniejszyc sobie
    > zdolnosci kredytowej - Niebieska Polbanku.

    Ta karta nie zmiejszy Ci zdolno ci kredytowej nawet z limitem miliona
    z otych.

  • 5. Data: 2007-08-30 20:18:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Sie, 22:14, "k...@g...pl"
    <k...@g...pl> wrote:

    > Ta karta nie zmiejszy Ci zdolno ci kredytowej nawet z limitem miliona
    > z otych.

    Nie wpisuja do BIK ?

  • 6. Data: 2007-08-30 20:40:48
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    > Nie wpisuja do BIK ?

    Bingo. Ale za to sprawdzaj .

  • 7. Data: 2007-08-30 21:11:33
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "krzysztofsf" wrote in message

    [...]
    > Co myslicie o powyzszych i jak jeszcze proponujecie dobierac karty,
    > czym jeszcze sie kierujac? Co polecacie?

    no ja mam Citka gold Bp
    i druga Money.pl i to mi na chwilę obecną starcza
    pierwsza na podpis druga z chipem ;-)
    zakupy robię głównie citkiem bo wole podpisywać
    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 8. Data: 2007-08-30 22:47:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 22:07:50 +0200, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    >Zawsze mialem karte za darmo.

    >jw. Nigdy za karte nie placilem (za predluzenie) i nie mam zamiaru.
    <ciach>

> [...]
    >jeszcze nie wiem co to bedzie. Byc moze mBank, moze jakis Raiffeisen (z
    >uwagi na niska oplate roczna, kolejno 25 zl oraz 38 zl).

    dostrzegam tu lekką sprzeczność :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2007-08-31 06:52:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 12:43:45 -0700, krzysztofsf <k...@w...pl>
    wrote:

    >- cena zakupu karty
    Nie ma czegoś takiego.

> [...]
    >moje mozliwosci splaty okresla wynagrodzenie.
    >- dodatkowe mozliwosci karty poza zwyklymi zakupami.

    Zapomniałeś o bardzo ważnym parametrze - sposób załatwiania reklamacji
    oraz sotosunek banku do reklamowanych transakcji MO/TO/IO.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-08-31 07:39:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Sie, 08:52, Adam P aszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Nie ma czego takiego.

    Chodzilo o koszt wydania pierwszej karty - wiekszosc bankow daje teraz
    darmowo karte bez uzalezniania tego od obrotu na karcie w pierwszym
    roku i oplaty nalicza od drugiego roku

    > Zapomnia e o bardzo wa nym parametrze - sposób za atwiania reklamacji
    > oraz sotosunek banku do reklamowanych transakcji MO/TO/IO.

    Zapomnialem tez o podgladzie przez internet - co teraz dodaje.

    Podejscie do reklamacji ciezko zweryfikowac na etapie decydowania sie
    na karte.
    Mozna to troche powiazac z deklarowanym przez bank bezpieczenstwem
    karty.

    Praktycznie wszystkie karty i banki przewijaja sie przez grupe w
    powiazaniu ze skargami - albo z winy uzytkownika, albo z winy procedur
    czy omylek bankowych.

    Osobiscie z posiadanych kart za karte najwyzszego ryzyka uwazam karte
    Eurobanku mimo calkiem sensownego ubezpieczenia, ktora przeznaczam do
    przeniesienia za jakis czas do Polbanku, zeby skorzystac z bezplatnego
    pierwszego roku karty polbankowskiej.

    Co do reklamacji - Eurobank swietnie rokuje - od maja nie sa w stanie
    uaktywnic dodatkowej karty, jaka wyrobilem u nich dla syna i ktora
    byla przyczyna, dla ktorej wzialem karte glowna. Stoi w systemie, a
    pracownicy oddzialu "dzwonia" i informuja, zeby sie "dowiedziec" przy
    okazji :)