  • 31. Data: 2010-01-15 14:21:45
    Temat: Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-01-15 14:49, sorden pisze:

    > Przy rosnacej plynnosci kasa oczekujaca na przewalutowanie bedzie lezec nie
    > dluzej niz kilka sekund. chociaz z drugiej strony pewnie nie kazdy wyplaci
    > od razu po zamianie waluty na swoj rachunek... ;]

    a zauwazyles, ze jest duzo chetnych do kupna CHF,
    a malo do sprzedazy?

    sa tez inne "niesymetryczne" pary walutowe...

  • 32. Data: 2010-01-15 14:31:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 15:21:45 +0100, ~|_ukasz napisał(a):

    > a zauwazyles, ze jest duzo chetnych do kupna CHF, a malo do sprzedazy?
    >
    > sa tez inne "niesymetryczne" pary walutowe...

    Ale to chyba rzadko kiedy będzie równowaga. Raz kupujący a raz
    sprzedający będą mieli możliwość w przebieraniu w ofertach. Jeżeli całość
    działała by pewnie i bezpiecznie dla dwóch stron transakcji to IMO bardzo
    ciekawy pomysł.

    Xenocide

  • 33. Data: 2010-01-15 14:48:35
    Temat: Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Wielebny wrote:

> [...]
    >
    > Ze szczególnym podkreśleniem _na_granicy_ ponieważ kantory na granicy
    > skupują walutę, która jest następnie dyrtybuowana w głąb kraju do sprzedaży.
    > Swojego czasu sprawdzałem to dość dokładnie.
    >
    > Niestety ma to też swoje wady:
    >
    > (1) mała chłonność - jedna buda jest w stanie zwykle wciągnąć 20 - 30 kCZK
    > (2) częste braki gotówki - 'no kupiłbym, ale nie mam za co';
    > (3) lubią małe banknoty, 1000 to w zasadzie wartość graniczna, jeżeli chcesz
    > mocno negocjować;
    > (4) apartycja tudież sposób bycia pracowników/właścicieli;

    Wymieniałem jakiś czas temu większą ilość CZK w Katowicach.
    Żaden kantor nie chciał negocjować kursu ale też nikt nie powiedział że
    to za duża ilość gotówki. Nie robili też min na banknoty 5k CZK.

    A tak BTW to czeskie pieniądze zmieściły się w jednej grubszej kopercie,
    polskie to pełny plecak.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 34. Data: 2010-01-15 20:29:58
    Temat: Re: [przeliczniki walut] Czyżby nowy lider i killer Polbanku
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent xbartx nadaje:
    > Co do samego serwisu to ciężko
    > coś powiedzieć o jego pewności/wiarygodności, ale myślę, że na
    > drobnych kwotach można testować i sobie opinię wyrobić.

    Ci sami ludzie którzy zajmowali się w zeszłym roku śp. monetto.pl i
    zostawili swoich użytkowników na lodzie.

  • 35. Data: 2010-01-18 07:22:41
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-01-15 15:31, xbartx pisze:

    > Ale to chyba rzadko kiedy będzie równowaga.
    I to może być założenie w modelu biznesowym :)

> [...]
    > działała by pewnie i bezpiecznie dla dwóch stron transakcji to IMO bardzo

    Jeżeli!
    Pomysł jest bardzo prosty (i dobry), pewnie nie raz zdarzało się
    grupowiczom wymieniać walutę wśród znajomych z pominięciem spreadu...

    Tu niestety, dla mnie, NAJWAŻNIEJSZE jest bezpieczeństwo
    transakcji, o które portal najwyraźniej nie zadbał w ogóle!
    Może nie jestem typowy i nie będzie miało to znaczenia
    dla większości klientów (do tej pory ludzie za większe kwoty
    kupują dziury w ziemi od "deweloperów"), aczkolwiek na pewno
    ograniczy liczbę klientów.

  • 36. Data: 2010-01-18 07:29:46
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-01-15 21:29, JanKo pisze:
    > Agent xbartx nadaje:
    >
    > Ci sami ludzie którzy zajmowali się w zeszłym roku śp. monetto.pl i
    > zostawili swoich użytkowników na lodzie.

    Szybkie guglnięcie nie potwierdza tego twierdzenia.
    Jakieś szczegóły, dowody?