  • 21. Data: 2009-04-02 08:59:53
    Temat: Re: DB poszedł po bandzie!
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie są. 10 CHF albo 15 CHF w zalezności od szczegółowych parametrów
    > płacę ze Szwajcarii. Na pewno da się jeszcze taniej.

    to może jakaś podpowiedź?
    w którym banku warto założyć konto, aby wpłacić tam CHF w gotówce i
    następnie wykonać przelew walutowy do DB?

    jeżeli DB pobierze 10 zł, a przelew będzie kosztował tylko 10 CHF to
    cała operacja będzie kosztowała ok. 40 zł (pomijam czas)

    kurs kantorowy dzisiaj jest o ok. 12 gr niższy niż ten "nowy" bankowy, w
    moim przypadku bank zarabia na mnie extra prawie 83 zł miesięcznie więc
    przy kosztach rzędu 40 zł, cała operacja ma sens...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2009-04-02 09:08:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > to może jakaś podpowiedź?
    > w którym banku warto założyć konto, aby wpłacić tam CHF w gotówce i
    > następnie wykonać przelew walutowy do DB?

    Oj w gotówce w PL to nie wiem, potencjalnie ING trzeba by rozważyć i
    Multibank. OKO CHF wydaje się produktem stworzonym do comiesięcznych spłat,
    tyle że nie istnieje jak na razie! Ale może w ramach zapotrzebowania
    klientów mogłoby zaistnieć, tak jak było z GBP.

    Ja mam w www.swissquote.ch

    Założysz zdalnie z PL (potrzebna będzie notarialnie poświadczona kopia
    paszportu) ale w gotówce CHF tam nie wplacisz w PL. To rozwiązanie tak
    dokońca nie nadaje się do tego co Ty potrzebujesz chyba (no chyba że masz
    już większą ilość CHF).

  • 23. Data: 2009-04-02 09:16:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > spłat, tyle że nie istnieje jak na razie! Ale może w ramach
    > zapotrzebowania klientów mogłoby zaistnieć, tak jak było z GBP.

    no właśnie, niewiele banków przyjmuje CHF w gotówce, w Multi takiej
    możliwości na pewno nie ma, a kurs sprzedaży w ww. jest tylko o 4 gr
    lepszy niż w DB...

    zobaczę jeszcze Citi, oni przyjmują CHF w gotówce, a przelew kosztuje 0
    zł, tylko te koszty banku pośredniczącego mnie przerażają, to jest
    wielka niewiadoma

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2009-04-02 09:21:35
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > zobaczę jeszcze Citi, oni przyjmują CHF w gotówce, a przelew kosztuje 0
    > zł, tylko te koszty banku pośredniczącego mnie przerażają, to jest wielka
    > niewiadoma

    Sprobuj zrobic taki eksperyment - pusc za 5 zł Euroelixir na rachunek
    kredytu w CHF na jakąś niską kwotę, np. 10 EUR. Zobaczymy jaki będzie
    efektywny kurs przeliczenia, wbrew pozorom może się to oplacać. Walutą
    przelewu przychodzącego będzie EUR i zobaczymy co dalej. W najgorszym razie
    przelew zostanie odrzucony i stracisz 5 zł.

    Oczywiścienie wiem czy DB przyjmuje te europrzelewy, więc to trzeba by
    sprawdzić.

  • 25. Data: 2009-04-02 09:33:36
    Od: sorden <s...@w...pl>

    RobertS wrote:

    > DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

    No to sie nauczy.

    --
    in

  • 26. Data: 2009-04-02 09:34:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > razie przelew zostanie odrzucony i stracisz 5 zł.
    >
    > Oczywiścienie wiem czy DB przyjmuje te europrzelewy, więc to trzeba by

    jeżeli przyjmuje to dokona przeliczenia EUR - PLN - CHF...oczywiście po
    własnym (niekorzystnym) kursie ;-( i wyjdzie na to samo czyli kupię od
    nich CHF na spłatę kredytu ;-(

    rozmawiałem właśnie z Citi:
    subkonto w CHF 0 zł,
    przelew przez net 0 zł (+ ew. koszty banków pośredniczących)
    wpłata gotówki w CHF w placówkach CitiGold bezpłatnie

    to chyba najlepsza dla mnie opcja

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2009-04-02 09:39:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > jeżeli przyjmuje to dokona przeliczenia EUR - PLN - CHF...oczywiście po
    > własnym (niekorzystnym) kursie ;-( i wyjdzie na to samo czyli kupię od
    > nich CHF na spłatę kredytu ;-(

    Różne cuda już widziałem, a to jest bank, który kiedyś cukrem handlował a
    nie tam o walutach myślal. Praktyka czasami od teorii się znacznie różni :-)

    Ano, wygląda dobrze.

  • 28. Data: 2009-04-02 09:46:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ano, wygląda dobrze.

    to chyba czas na mały eksperyment, założę konto walutowe w Citi i w DB,
    przeleję 100 CHF i zobaczę ile mi zaksięgują na koncie w DB...
    inaczej nie dam rady sprawdzić ile wyniosą koszty banków
    pośredniczących, oczywiście w DB już nie jest tak fajnie jak w Citi, 2
    zł za prowadzenie konta walutowego + 10 zł za przyjęcie przelewu!!!
    zdzierstwo na maksa

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2009-04-02 12:34:51
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > pośredniczących, oczywiście w DB już nie jest tak fajnie jak w Citi, 2
    > zł za prowadzenie konta walutowego + 10 zł za przyjęcie przelewu!!!

    A jak przyjdize przelew o wartości poniżej 10zł to jesteś na minusie :D ?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 30. Data: 2009-04-02 12:35:41
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    RobertS wrote:

    > DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

    Będzie musiał zacząć...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust