  • 41. Data: 2009-04-02 17:16:28
    Temat: Re: DB poszedł po bandzie!
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.04.2009 Marcin Lubojański <k...@o...pl> napisał/a:

    > KNF

    Bulszit, wskaż mi przepis, który nakazuje bankowi podporządkować się
    wprost zaleceniom KNF.
    --
    Samotnik

  • 42. Data: 2009-04-02 18:05:08
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Najwyzszy czas by konsumenci zaczeli bronic sie sami - jakis servis by
    > sie przydal.

    najlepsze ze w db wszyscy kredytobiorcy mają w tym samym dniu spłatę.
    ciekwae czy w tym dniu nie dzieja sie jakies dziwne rzeczy z kursami...

  • 43. Data: 2009-04-02 18:26:22
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

    > można przelewem z innego banku, ale nie wiadomo ile to kosztuje, bo
    > operacja wykonywana jest swiftem
    >
    > DB pobiera opłatę (10 zł) za przyjęcie takiego przelewu, bank z którego
    > wysyłałbym przelew powiedzmy, że nie pobiera za to prowizji, ale pozostają
    > jeszcze banki pośredniczące...jaką kwotę one pobiorą można się dowiedzieć
    > dopiero post factum, przed wysłaniem przelewu ta wartość nie jest znana
    > np. Citi określiło ją na kwotę 0 - 20 euro ;-(
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    Przelew SEPA - koszt kilku złotych (do kilkunastu), ale opórcz tego nie ma
    już potem opłat beneficjenta, czyli od razu wiadomo ile będzie kosztował

    pozdrawiam
    GM

  • 44. Data: 2009-04-02 18:38:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości

    > Przelew SEPA - koszt kilku złotych (do kilkunastu), ale opórcz tego nie ma
    > już potem opłat beneficjenta, czyli od razu wiadomo ile będzie kosztował

    Tyle że SEPA dotrze w EUR.

  • 45. Data: 2009-04-02 18:58:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > najlepsze ze w db wszyscy kredytobiorcy mają w tym samym dniu spłatę.
    > ciekwae czy w tym dniu nie dzieja sie jakies dziwne rzeczy z kursami...

    czasem się dzieją i kredytobiorcy na tym na pewno nie zyskują

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 46. Data: 2009-04-02 21:51:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Thu, 02 Apr 2009 14:48:22 +0200
    mysiar <p...@W...pl> wrote:

    > UBS 5 CHF

    United Bandits of Switzerland?
    O nich Ci chodzi?

    http://przekroj.pl/work/privateimages/formats/D/4347
    .jpg

    ;)

    Xenocide

  • 47. Data: 2009-04-02 22:09:52
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    "RobertS"news:gr1u5f$g3q$2@opal.icpnet.pl

    > nie ustawowo, to tylko rekomendacja KNF, która nie ma żadnej mocy prawnej.
    > Jak bank powie "nie" to KNF nic mu nie zrobi.
    >
    > t.

    Bzdura.

  • 48. Data: 2009-04-02 22:11:37
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    On 2 Kwi, 19:16, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Bulszit, wskaż mi przepis, który nakazuje bankowi podporządkować się
    > wprost zaleceniom KNF.
    > --
    > Samotnik
    > Biżuteria:http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

    Art 137 i 138 ustawy o której mowa we wstępie do wspomnianej
    rekomendacji - czyli ustawa Prawo Bankowe

  • 49. Data: 2009-04-03 07:28:22
    Od: "Beniowa" <p...@i...public>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Sprobuj zrobic taki eksperyment - pusc za 5 zł Euroelixir na rachunek
    > kredytu w CHF na jakąś niską kwotę, np. 10 EUR. Zobaczymy jaki będzie
    > efektywny kurs przeliczenia, wbrew pozorom może się to oplacać. Walutą
    > przelewu przychodzącego będzie EUR i zobaczymy co dalej. W najgorszym
    > razie przelew zostanie odrzucony i stracisz 5 zł.

    A nie bedzie tak, ze jak na rachunek kredytu wplynie jakas nieregulaminowa
    kwota (niezwiazana z terminarzem splat), to bank wtedy sporzadzi nowy
    terminarz wplat oraz aneks do umowy, za ktory zainkasuje 200 zl? Wcale by
    mnie to nie zdziwilo ?

    Beniowa

  • 50. Data: 2009-04-03 07:31:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@i...public> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwota (niezwiazana z terminarzem splat), to bank wtedy sporzadzi nowy
    > terminarz wplat oraz aneks do umowy, za ktory zainkasuje 200 zl? Wcale by

    Nie wiem, ale wydaje się to mało prawdopodobne.

    Jakbym powpłacał ludziom na ich numery rachunków po 1 eurocencie czy 1
    groszu to od razu by ich bank poaneksował?