  • 1. Data: 2009-12-13 00:28:20
    Temat: DC / Amex a EMV :)
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Witam

    Luźniejszy temat do dyskusji- może ktoś wie jak ww. organizacji
    zapatrują się na wymóg istnienia chipa na kartach (czy to jest wymóg
    ustalony przez Visę/MC czy jakiś bardziej ogólny- co oznacza skrót EMV
    to wiem, ale jednak co i rusz się słyszy, że _wszystkie_ karty mają mieć
    chip)? A jeśli chip, to czy paranoiczna konfiguracja z blokadą tak
    lubianych w tych kartach transakcji offline? Chip & PIN czy chip & sign?

    A może w ogóle oleją temat, tylko, że z czasem może to oznaczać
    zmniejszenie funkcjonalności...

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-12-13 08:13:57
    Temat: Re: DC / Amex a EMV :)
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 13 Gru, 01:28, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:
> [...]
    > lubianych w tych kartach transakcji offline? Chip & PIN czy chip & sign?
    >
    > A może w ogóle oleją temat, tylko, że z czasem może to oznaczać

    7 sekud i mamy coś takiego :
    EMV (Europay, MasterCard, Visa) - jest to specyfikacja dotycząca
    techniczna kart mikroprocesorowych, która powstała dzięki porozumieniu
    organizacji płatniczych. Specyfikacja ta ujednolica wymagania tych
    organizacji odnośnie kart mikroprocesorowych.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 3. Data: 2009-12-13 14:23:36
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Zarówo AmEx, jak i DC mają swoje systemy oparte na EMV.
    Karty EMV technologicznie są wręcz motorem offline'u, więc trudno tutaj
    mówić, żeby zmniejszały funkcjonalność. PIN dla kart EMV nie musi oznaczać
    zaraz online.
    To raczej polska specyfika, że banki przygotowały migrację na EMV w sposób
    najszybszy możliwy i z niewielkim przygotowaniem technicznym i
    merytorycznym.
    Osobiście wolałbym, żeby EMV nie było utożsamiane z PINem, jak to jest w np.
    UK (choć tam, poza bankomatami, jest to PIN offline). W Polsce właściwie nie
    było edukacji klientów i dzięki temu nasze wczesne wdrożenia, oparte w
    większości na online PIN, tworzą stereotypy.

    --
    MG