  • 1. Data: 2003-12-13 09:09:20
    Temat: DD - lider
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Polecenie zapłaty jest ostatnio coraz popularniejszą usługą banko­wą. W
    październiku Krajowa Izba Rozliczeniowa zarejestrowała 520 tys. transakcji
    tego typu. Ponad po­łowę z nich obsługiwał Citibank Handlowy, który ma
    podpisane umowy z 170 wierzycielami.
    Polecenie zapłaty zostało wpro­wadzone na polski rynek w 1998 r. i jest dość
    wygodną formą regulo­wania należności, bo po urucho­mieniu usługi klient nie
    musi pa­miętać o comiesięcznym regulowa­niu rachunków. Raz złożona
    dyspo­zycja gwarantuje, do odwołania, ich bezterminowe opłacanie. Polecenie
    zapłaty jest transakcją inicjowaną przez wierzyciela, w odróżnieniu od
    zlecenia stałego, w ramach którego przelew wykonywany jest przez bank, ale
    na zlecenie klienta. W po­leceniu zapłaty to wierzyciel wysyła obciążenie w
    dniu płatności i to on musi kontrolować termin płatności.

    Cala informacja w Gazecie Prawnej.

    Maciej

  • 2. Data: 2003-12-13 10:46:31
    Temat: Re: DD - lider
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał:
> [...]
    > październiku Krajowa Izba Rozliczeniowa zarejestrowała 520 tys. transakcji
    > tego typu. Ponad po­łowę z nich obsługiwał Citibank Handlowy, który ma
    (...)

    Wszystko fajnie, tylko ja cały czas czekam, aż udostępnią DD w eneretyce
    poznańskiej - ENEA ;-( http://www.enea.pl/ ma konto w BHW/citi. Wprowadzili już
    NRB, ale co miesiąc jest inny numer rachunku ;-(((

    --
    Witek

  • 3. Data: 2003-12-13 11:03:15
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    breqmp$jp2$...@n...onet.pl,
    Witek <j...@c...barg.sv>:

> [...]
    > eneretyce poznańskiej - ENEA ;-( http://www.enea.pl/ ma konto w
    > BHW/citi. Wprowadzili już NRB, ale co miesiąc jest inny numer

    Obiecali mi, ze od listopada numer rach. sie nie bedzie juz zmienial. Co do
    DD, to nekaj ich emailem tylko napisz wyraznie, ze nie chodzi o tradycyjne
    zlecenie stale, bo maja trudnosci z odroznieniem.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-12-13 16:43:32
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "MK"
    (...) > musi pa­miętać o comiesięcznym regulowa­niu rachunków. Raz
    złożona
    > dyspo­zycja gwarantuje, do odwołania, ich bezterminowe opłacanie.

    zebys sie nie zdziwił jak dostaniesz z TPSA wezwanie do zaplaty
    - mi bank przez 3 miesiace kolejne odrzucal DD na 2 telefony
    i nic mi o tym nie powiedzial, a ja zgodnie z reklama zapomnialem o
    platnosciach.

    Zachcialo im sie wprowadzic kontrole zgodnosci nazwy wlasciciela
    rachunku
    z nazwa dluznika wpisana przez TPSA a TPSA nie umie wpisać tego o co
    ich proszę
    tylko wpisuje nazwę ze swojej umowy. A do tego dochodzą polskie litery,
    przez kazdego
    traktowane jak sie mu podoba. I CO MI Z TAKICH GWARANCJI ??
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-12-13 16:55:18
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "blad"
> [...]
    > platnosciach.
    > Zachcialo im sie wprowadzic kontrole zgodnosci nazwy wlasciciela

    Który bank wprowadził taką kontrolę?

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2003-12-13 17:12:53
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Bogdan B."

    > Który bank wprowadził taką kontrolę?

    to byl Fortis - moj ulubiony bank z najbezpieczniejszym dostepem
    ale jak widac w swoich kontrolach przesadzili :-)
    juz ich za to na liscie obsmarowalem i nie chcialem tego robic jeszcze
    raz
    bo albo sie z niej wycofali, albo recznie przepychaja po pracy swoich
    automatow
    (nie chcieli sie przyznac),
    karne odsetki TPSie zaplacili i jakos wszystko dalej dziala
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-12-13 17:15:46
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "blad" <b...@b...pl> napisał:
    > I CO MI Z TAKICH GWARANCJI ??
    > *** blad ***

    Przecież to _Fortis_ odmawia obiążenia rachunku. Zmień bank ;P

    --
    Witek

    Ps. Ja mam PZ tpsa w MultiBanku i działa b.ładnie !

  • 8. Data: 2003-12-13 17:20:28
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Witek"

    > Ps. Ja mam PZ tpsa w MultiBanku i działa b.ładnie !

    Ja też chcę, i to już trzeci miesiąc :(

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2003-12-13 17:21:34
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Witek"

    > Przecież to _Fortis_ odmawia obiążenia rachunku. Zmień bank ;P

    jak dzialalo to tez ładnie, ale zamiast zmieniac bank
    zmienilem moze cos w Fortisie bo teraz juz dziala ladnie
    a bankow jeszcze mi kilka zostalo wiec tylko
    z lenistwa tych PZ nie chce mi sie przenosic
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-12-13 17:31:35
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Bogdan B."
    > Ja też chcę, i to już trzeci miesiąc :(

    i dlatego nie chce mi sie przenosic PZ,
    poza tym kilku bankow nie lubie i u nich rachunku nie zaloze
    *** blad ***