  • 1. Data: 2008-09-25 17:03:59
    Temat: DG a prywatne konto
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Zakładam firme i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:
    -jedno głowne konto, założone w banku jako firmowe
    -pozostałe kilka, założone w banku jako prywatne
    Wszystkie oczywiście zgłoszone do US jako firmowe.
    Mysle, że US się nie przyczepi, ale banki mają do tego prawo.
    Jakie konsekwencje ze strony banku grożą mi za używanie konta niezgodnie z
    przeznaczeniem ?
    Czy w rzeczywistości ktoś się tym przejmuje ?

    Kilka kont zakładam, coby pieniądze za towar szybko wpływały do mnie, a
    kombinuje z kontami osobistymi, coby opłaty bankowe za prowadzenie firmowych
    nie zjadły zysku ;)

  • 2. Data: 2008-09-25 20:03:55
    Temat: Re: DG a prywatne konto
    Od: note11 <n...@e...net>

    dziwny pomysł
    > Kilka kont zakładam, coby pieniądze za towar szybko wpływały do mnie,
    jak przelew bank1-bank2 idzie jeden dzień to jest za długo?

    > kombinuje z kontami osobistymi, coby opłaty bankowe za prowadzenie firmowych
    > nie zjadły zysku ;)
    to żart? załóż sobie mbank, właśnie mi wydzwaniali z ofertą "wszystko za
    free"

  • 3. Data: 2008-09-25 20:06:00
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jakie konsekwencje ze strony banku grożą mi za używanie konta niezgodnie z
    > przeznaczeniem ?
    > Czy w rzeczywistości ktoś się tym przejmuje ?

    bank może wypowiedzieć umowę rachunku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-09-25 20:35:04
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 22:06:00 +0200, RobertS napisał(a):

    > bank może wypowiedzieć umowę rachunku

    może, ale w rzeczywistości rzadko wypowiadają, w końcu za rogiem
    konkurencja...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ kolej Warszawa galeria wielotematyczna

  • 5. Data: 2008-09-25 20:47:31
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > może, ale w rzeczywistości rzadko wypowiadają, w końcu za rogiem
    > konkurencja...

    słyszałem, że są jazdy np. w PKO BP, jak na prywatne konto przychodzi
    przelew z tyt. "zapłata za f-rę X" to bank potrafi go cofnąć...

    inne banki raczej dośc liberalnie do tego podchodzą

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-09-25 22:40:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    m...@N...gazeta.pl gbgg9v$no9$...@i...gazeta.pl

    > Jakie konsekwencje ze strony banku grożą mi za używanie konta niezgodnie z
    > przeznaczeniem ?

    Nawet nie myśl o takich przekrętach!!! Kara w razie wykrycia
    jest straszliwa -- na przykład w Multi podadzą Ci zimną kawę!!!

    > Czy w rzeczywistości ktoś się tym przejmuje ?

    Tak -- w rzeczywistości wirtualnej... ;)

    > Kilka kont zakładam, coby pieniądze za towar szybko wpływały do mnie,

    I co? Nie wolno im wpływać na wody prywatne/terytorialne? ;)
    Muszą pozostawać na wodach exterytorialnych? :)

    > kombinuje z kontami osobistymi, coby opłaty bankowe za prowadzenie firmowych
    > nie zjadły zysku ;)

    Jakie opłaty? Masz na myśli dojazdy do banku? ;)
    A może rozmowy telefoniczne?

    Przelewy do ZUS i US z biznesowego w mBanku.
    Inne przelewy z prywatnych kont. Uwaga: przelew z biznesowego
    w mBanku na prywatne kosztuje złotówkę, więc na biznesowe nie
    należy wpłacać zbyt wiele -- po co mają leżeć bez promili. :)

    W WBK można mieć dowolnie dużo kont oszczędzających, które oszczędnie
    gospodarują belkami... ;) W mBanku można mieć 4. W Eurobanku tylko
    jedno, ale za to na 6.06% i w Polbanku też jedno na 6% -- niestety
    w zasadzie tylko w marmurze, czy raczej w glazurze i terakocie... ;)

    Raczej unikaj banków, które tutaj (na tej grupie) nie są wymieniane jako
    popularne, choćby na pierwszy rzut oka wydawały się całkiem niezłe.
    Pozostań przy tych wypróbowanych. Po co powtarzać cudze błędy? :)

    I zanim podejmiesz ryzykowną decyzje typu wzięcie kredytu -- podziel
    się tutaj swoimi pomysłami. :) Być może dzięki takiej postawie Twoje
    życie nie straci swych blasków...

    -=-

    Wracając do tych represji -- IMO należy poprosić o kawę gorącą.
    Nawet jeśli chcesz akurat wypić zimną -- poproś o pełnowartościowy
    kubek (czyli o gorącą) aby nie rozwydrzać Multibankierów. Ostatnio
    wiszę mi 3.5 złotych... Razem mi zabrali 8.5 złotych w ciągu paru
    lat ,,współpracy''...

    -=-

    Do US trzeba podawać numery kont prywatnych?

    -=-

    No i nie zapomnij o tym, że w WBK można sobie pożyczyć trochę
    ,,do pierwszego'' za symboliczną opłatą (3 zł) -- z karty kredytowej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2008-09-26 20:02:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 22:47:31 +0200, RobertS napisał(a):

    > słyszałem, że są jazdy np. w PKO BP, jak na prywatne konto przychodzi
    > przelew z tyt. "zapłata za f-rę X" to bank potrafi go cofnąć...

    To jakiś komunistyczny beton. Tam rządzi dyrektor z nadania partyjnego
    chyba.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2008-09-26 23:02:04
    Od: k...@o...pl

    On 26 Wrz, 00:40, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > No i nie zapomnij o tym, że w WBK można sobie pożyczyć trochę
    > ,,do pierwszego'' za symboliczną opłatą (3 zł) -- z karty kredytowej. :)
    od listopada juz mniej symbolicznie: 1% min 2 zł (dobre tylko dla tych
    co przelewają mniej niż 300zł)

  • 9. Data: 2008-09-26 23:30:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "note11" gbgqrc$ven$...@n...onet.pl

    > jak przelew bank1-bank2 idzie jeden dzień to jest za długo?

    IMO przelew bank0-bank1-bank2 idzie 0 dni. (dziś w b0, dziś w b1 i dziś w2)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2008-09-27 19:32:28
    Od: k...@o...pl

    zakładam, że kolega będzie miał wpływy ponad 20.000zł rocznie i nie ma
    ochoty na kasę fiskalną (oraz NIE handluje telefonami komórkowymi itp.
    bo wtedy MUSIAŁBY mieć kasę niezależnie od ochoty lub od jej braku).

    Proponuję PRZYJMOWAĆ wpłaty od klientów WYŁĄCZNIE na rachunki firmowe
    dlatego, że zwolnienie z kasy obowiązuje przy wpływach na rachunek i
    tutaj nie ryzykowałbym kar za brak kasy (interpretacje urzędów są różne)

    Czekanie 1 dzień to niedługo, ale trzeba uwzględnić oczekiwania klientów
    a oni lubią przelewy wewnętrzne. Nie warto jednak przesadzać z ilością kont

    55% moich przychodów wpływa do MBanku 35% Inteligo 5% Lukas 4% ING

    wpłaty z rachunków innych niż te 4 banku nie przekraczają nawet 1% wpływów
    więc nie warto otwierać 40 kont choćby nawet były darmowe (będzie się Wam
    chciało sprawdzać codziennie 40 rachunków w 40 bankach?)

    Moja propozycja:
    Firmowe inteligo (nazywa się "firmowe")
    Firmowe ING e-direct
    Firmowe Lukas (Solista)
    Firmowe mBank (mBiznes)
    +Używanie do celów firmowych IzzyKonta w mBanku
    koszt łączny "aż" 4,99zł oraz w tych samych bankach konta osobiste

    z firmowego Inteligo przelewać na osobiste Inteligo itd.
    z firmowego ING przelewać na osobisty ING (e-direct)
    z firmowego Lukas przelewać na osobisty Lukas (e-konto BEZ końcówki "pro")
    z firmowego mBanku kwoty na utrzymanie przelewać na e-konto mBank
    a kwoty na płacenie faktur na IzzyKonto i z niego płacić kontrahentom.

    Paradoks polega na tym, że najdroższe w utrzymaniu jest konto firmowe mBanku
    i tylko z mBankiem należy kombinować. Oni reklamują się że darmowe itp. ale
    z firmowego pobierają 2zł prowizji od wypłaty z bankomatu i 1zł za przelewy.

    Taniej (Chociaż nie zupełnie darmowo) sprawa wygląda gdy przelewam za 1zł
    z firmowego mBanku na osobiste Izzy w mBanku.

    Na używaniu Izzy konta oszczędzam prawie 50 zł miesięcznie.

    Dlaczego używam "młodzieżowego" konta zamiast e-konta?
    Bo e-konto jest brane pod uwage przy ew. decyzjach o karcie kredytowej
    a IzzyKonto nie, dlatego (chociaż nie słyszałem o takich przypadkach)
    wole zaryzykować dyscyplinarnym zamknięciem mniej użytecznego rachunku.

    > słyszałem, że są jazdy np. w PKO BP, jak na prywatne konto przychodzi
    > przelew z tyt. "zapłata za f-rę X" to bank potrafi go cofnąć...
    > inne banki raczej dośc liberalnie do tego podchodzą

    ale PKOBP ma "inteligentną" część zwaną Inteligo gdzie firmowe =3,99zł
    więc nie warto kopać się z koniem.

    Ewentualnie, jeśli ktoś chce zaoszczędzić 3,99zł niech używa osobistego
    Inteligo ale tylko wtedy gdy rachunki nie zastępują mu kasy fiskalnej.
    Mnie jednak nie chciałoby się chytrzyć na 4 zł