  • 1. Data: 2002-05-21 07:45:33
    Temat: Dane o aktywach banku - skąd
    Od: Krzysztof Araszkiewicz <a...@s...pl>

    Cześć
    Piszę pierwszy raz na tę grupę - z dość sporym (dla mnie przynajmniej)
    problemem na początek. Piszę pracę dyplomową "Wartość narażona na ryzyko
    dla przykładowego banku" - w związku z tym potrzebuję danych o aktywach
    banku (kredyty, waluty, opcje, akcje, obligacje , inne - np. złoto). Dane
    nie muszą być specjalnie kompletne oraz specjalnie aktualne - to co uda mi
    się znaleźć. Może ktoś na liście wie, jaki bank byłby skłonny udzielić
    takich informacji? Może ktoś pracuje w banku i mógłby zapytać?
    Może ktoś wykorzystywał podobne dane i mógłby je udostępnić?

    Oczywiście w pracy dyplomowej nie będzie podane, dla jakiego banku jest
    liczona ww. statystyka (promotorka powiedziała mi, że jeżeli nawet jakiś
    bank się zgodzi, to jedynie pod tym warunkiem)

    Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi

    Krzysztof Araszkiewicz
    --------------------
    Your mouse has moved. Windows needs to be
    restarted for the changes to take effect.

  • 2. Data: 2002-05-21 07:49:43
    Temat: Re: Dane o aktywach banku - skąd
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > dla przykładowego banku" - w związku z tym potrzebuję danych o aktywach
    > banku (kredyty, waluty, opcje, akcje, obligacje , inne - np. złoto).

    A prospekty emisyjne bankow nie zawieraja czasem takich informacji?

    Michal

  • 3. Data: 2002-05-21 08:13:15
    Od: Michał Kowalski <c...@q...pl>

    Użytkownik Krzysztof Araszkiewicz, pisząc spod adresu
    <a...@s...pl>, napisał(a):

> [...]
    > aktywach banku (kredyty, waluty, opcje, akcje, obligacje , inne - np.
    > złoto). Dane nie muszą być specjalnie kompletne oraz specjalnie

    Złap jakiś bank z giełdy i postaraj się zdobyć raporty przekazywane do
    KPWiG - są bardzo szczegółowe, zawierają noty i ułatwiają rozszyfrowanie
    dziwnych transakcji (chociaż i tak nie wszystkich, czego przykładem jest
    BRE:-). Problemem mogą być instrumenty pochodne, które do 31.12.2001 były
    księgowane w dosyć specyfinczy sposób. Nowa ustawa o rachunkowości trochę to
    rozjaśniła. Najlepiej skontaktuj się z czytelnią KPWiG na Mazowieckiej
    (wiem, że łatwo pisać, jak Ty jesteś z Gdańska:-) - Mazowiecka 13,
    0-1044-22-827-60-46 - może jakoś uda Ci się umówić na przesłanie tych
    danych, dziewczyny zawsze chętnie pomagają. Możesz również spróbować
    ściągnąć te raporty ze stron banków - BRE chyba wystawił swoje na www -
    innych trzeba poszukać w sieci.

    pozdrawiam,

    --
    Michał Kowalski