  • 131. Data: 2017-05-23 17:12:37
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-23 o 16:48, Krzysztof Halasa pisze:

    > Zasadniczo to tak jest, naprawdę. > To jest wybieranie mniejszej krzywdy. Tyle że
    jeśli spłata ma trwać 30+
    > lat, to trudno wybrać świadomie.

    Mamy swobodę zawierania umów. Nikt pistoletu do głowy nie przystawia.
    Gdyby kredyt był nielegalny, to byłby zabroniony i ścigany przez
    odpowiednie służby.

    > Frankowcom można "unieważnić umowy" (nie żebym był zwolennikiem takiego
    > "rozwiązania") "na PLN", ale na co zmienić umowy "złotówkowcom"?

    Eskalacja żądań frankowiczów doszła do tego stopnia, że w ramach
    'sprawiedliwości społecznej' oczekują unieważnienia umów wraz z
    anulowaniem wzajemnych roszczeń.
    Teraz w tym kierunku idzie narracja 'nabitych w CHF'

    > Źródłem problemu jest to, że człowiek musi zawierać umowę na 30 lat by
    > mieć gdzie mieszkać (i wcale nie chodzi o jakieś wielkie pałace, raczej
    > bliżej im do skromnych norek). Niskie zarobki + wysokie podatki.

    Nie musi.
    Chce.

    --
    Pete

  • 132. Data: 2017-05-23 17:15:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 May 2017 22:32:03 +0200, z napisał(a):

    > VIII. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.

    A to jeszcze coś innego :) Widzę że słowniki masz w d...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 133. Data: 2017-05-23 17:18:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2017 15:11:03 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Czyli to "niekoniecznie" są uczciwe ceny?

    Tak, albowiem są spowodowane między innymi nadzieją trafienia na
    upośledzonego umysłowo. Gdzyby przed wejściem na salę sprawdzano IQ i
    nie wpuszczano tych o zbyt niskim, to by były uczciwe.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 134. Data: 2017-05-23 17:19:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 May 2017 19:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Przydałaby się denominacja.

    Kto ci broni posługiwania się mBC czy pBC :) Posługujesz się km i nawet
    tego nie zauważasz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 135. Data: 2017-05-23 18:18:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-05-23 o 14:17, Kris pisze:
    > W dniu wtorek, 23 maja 2017 14:10:03 UTC+2 użytkownik Liwiusz
    > napisał:
    > Można przyjąć ogólnie, że kredyty w dowolnej walucie czynią
    > krzywdę.

    Szwajcar, jakby wzial w Euro, to bylby pokrzywdzony ?

    >Kwestia tylko tego, gdzie pokrzywdzony ustawi sobie próg własnej
    >krzywdy. Jak tylko WIBOR skoczy do 6 -7% będziemy mieli plagę
    >pokrzywdzonych w PLN-ach. Oni też są oszukani?

    A nie ? Ktos ich poinformowal, ze moze byc i tak ? :-)

    >Im też należy unieważnić umowy?

    Cos w tym jest ... konsument powinien znac swoja umowe, a nie tak "nie
    wiadomo ile bedzie" :-)

    J.

  • 136. Data: 2017-05-23 21:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Jak tylko WIBOR skoczy do 6 -7% będziemy mieli plagę
    > pokrzywdzonych w PLN-ach. Oni też są oszukani? Im też należy unieważnić
    > umowy?

    Jeżeli podczas brania kredytów zapewniano ich ze kredyt jest bezpieczny i
    ze wibor nie skoczy jakos specjalnie do góry a nagle skoczy to why not?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 137. Data: 2017-05-23 21:33:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    >Jeżeli podczas brania kredytów zapewniano ich ze kredyt jest
    >bezpieczny i
    >ze wibor nie skoczy jakos specjalnie do góry a nagle skoczy to why
    >not?

    Teraz banki sa madrzejsze - podpisujesz, ze poinformowano cie o ryzyku
    zmiennego oprocentowania.

    Tak jak wczesniej podpisales, ze poinformowano cie o ryzyku zmiany
    kursu :-)

    J.

  • 138. Data: 2017-05-23 22:55:08
    Od: z <...@...pl>

    > A to jeszcze coś innego :) Widzę że słowniki masz w d...

    Ty się słownikami nie wykręcaj tylko trochę pomyśl. To nie boli :-)

  • 139. Data: 2017-05-23 23:03:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 15:21, Pete pisze:
    > czyli jednak troll.

    Konkludując dla mniej kumatych :-)

    Chodzi o rozbieżność wyroków (prawomocnych jak na razie) w dość
    podobnych sprawach. Jedna to cwanie zapisana prowizja o identycznej
    wartości dla menadżera jak i sportowca
    A druga to cwanie sprzedawane instrumenty spekulacyjne pod nazwą kredytu
    hipotecznego z pogwałceniem polskiego prawa bankowego w kilku aspektach

    I tu dochodzimy do "naruszenia zasad współżycia społecznego"

    Jak Kowalski ma dziś podpisywać umowy kiedy mogą one być tak odmiennie
    potraktowane przez sądy?
    Jak żyć? :-)

    Może jakaś tabela/ranking na kogo trzeba uważać bo sąd potraktuje go
    pobłażliwie a z kim można po bandzie bo stoi niżej w hierarchii wpływów
    lobbistycznych w sądach?

    Jak żyć? ;-)

  • 140. Data: 2017-05-23 23:09:04

    W dniu 2017-05-23 o 16:08, Liwiusz pisze:
    > Szkoda czasu na dyskusję.

    Nie odwracaj kota ogonem.

    Zapewne nie wiesz ale XIX wieczne doktryny o wolnym rynku, kapitale bez
    narodowości i takie tam się już nie sprawdzają.

    Szkody poczynione przez kapitał spekulacyjny są namacalne i nie tylko w
    gospodarkach poszczególnych krajów ale przede wszystkim w głowach
    obywateli. Pomyśl jednak o swoich dzieciach. WARTO