  • 151. Data: 2017-05-25 20:06:29
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Teraz banki sa madrzejsze - podpisujesz, ze poinformowano cie o ryzyku
    > zmiennego oprocentowania.
    >
    > Tak jak wczesniej podpisales, ze poinformowano cie o ryzyku zmiany
    > kursu :-)

    Nie wyobrażam sobie jak klient hipoteczny mógłby o takich rzeczach nie
    wiedzieć.
    Natomiast jasne jest, że bardzo wielu klientów (i nie tylko) liczyło, że
    sytuacja rozwinie się inaczej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 152. Data: 2017-05-25 20:09:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > No to się zdecyduj.
    > Czy ważniejsze jest twarde prawo i jego przestrzeganie czy zasady
    > współżycia społecznego?

    Dla mnie? To oczywiste - ważne są zasady moralne (czy jak je sobie
    nazwiesz), a prawo ma je odzwierciedlać. Niczego innego nie sugerowałem
    chyba?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 153. Data: 2017-05-25 21:05:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 20:09, Krzysztof Halasa pisze:
    > Dla mnie? To oczywiste - ważne są zasady moralne (czy jak je sobie
    > nazwiesz), a prawo ma je odzwierciedlać. Niczego innego nie sugerowałem
    > chyba?

    Zatem co sadzisz o zachowaniu banków i ich pracowników przy oferowaniu
    mniej świadomym klientom instrumentów spekulacyjnych pod nazwą kredytów
    hipotecznych?

  • 154. Data: 2017-05-25 21:08:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 20:06, Krzysztof Halasa pisze:
    > Natomiast jasne jest, że bardzo wielu klientów (i nie tylko) liczyło, że
    > sytuacja rozwinie się inaczej.

    Klienci liczyli ale banki powinny mieć większą świadomość.
    A w dodatku są przyesłanki że kurs franka był świadomie sztucznie pompowany.

  • 155. Data: 2017-05-25 22:28:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 May 2017 20:06:29 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie wyobrażam sobie jak klient hipoteczny mógłby o takich rzeczach nie
    > wiedzieć.
    > Natomiast jasne jest, że bardzo wielu klientów (i nie tylko) liczyło, że
    > sytuacja rozwinie się inaczej.

    Wiedziec to niby wie ... ale czy aby na pewno wie, co oznacza takie
    ryzyko, jak Wibor skoczy na 10% ? A ja na 20 ?
    A jaka jest gorna granica ?

    J.

  • 156. Data: 2017-05-26 10:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Poza tym w Polsce zyjesz i co jak co, ale zmiennosc kursow powinna byc
    > ci znanym zjawiskiem.

    Mi jak mi, ale bankom... A jednak twierdzili, ze ryzyka nie ma...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 157. Data: 2017-05-26 10:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Natomiast jasne jest, że bardzo wielu klientów (i nie tylko) liczyło, że
    > sytuacja rozwinie się inaczej.

    Dokładnie, przeanalizowali rynek finansowy, stwierdzili, ze najlepiej
    bedzie zagrac na kursie franka, poszli do banku, poprosili o skonstruowanie
    takiego produktu finansowego ktory opierałby sie na kursie franka i był
    zabezpieczony min hipoteką.

    Takie bajki dla dzieci ze to klienci wymyslili granie na franku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 158. Data: 2017-05-26 15:02:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Mi jak mi, ale bankom... A jednak twierdzili, ze ryzyka nie ma...

    Moglo im sie wydawac, ze nie ma.
    Mnie tez sie wydawalo, ze nie ma.

    Tzn jakby mnie kto zapytal jeszcze na poczatku 2008, to bym
    powiedzial, ze oczywiscie frank moze podrozec, i to nawet duzo, ale
    wtedy wzrosna zarobki, wzrosna ceny, i wzrosnie wibor.

    No i zarobki wzrosly ... po 7 latach :-(

    J.

  • 159. Data: 2017-05-27 09:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Moglo im sie wydawac, ze nie ma.
    > Mnie tez sie wydawalo, ze nie ma.

    To po co pierdolenie, ze "zmiennosc kursu powinna byc ci znana" skoro teraz
    dopuszczasz ze nawet bankom mogła być nieznana...

> [...]
    > wtedy wzrosna zarobki, wzrosna ceny, i wzrosnie wibor.

    > No i zarobki wzrosly ... po 7 latach :-(

    A jednak taki Petru wiedział co zrobić...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 160. Data: 2017-05-27 09:28:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [...]
    > A jednak taki Petru wiedział co zrobić...

    Dopuszczasz myśl, że miał po prostu szczęście?
    KJ

    I don't believe there really IS a GAS SHORTAGE.. I think it's all just
    a BIG HOAX on the part of the plastic sign salesmen -- to sell more numbers!!