  • 1. Data: 2009-05-22 11:12:18
    Temat: Data Mining
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Stosuje ktos do analizowania gieldy? Jakie wnioski?

    D.

  • 2. Data: 2009-05-22 11:45:55
    Temat: Re: Data Mining
    Od: Hubert <n...@...pl>

    Dieter wrote:
    > Stosuje ktos do analizowania gieldy? Jakie wnioski?

    Ja próbuję/próbowałem parę miesięcy temu. Efektem zabaw był dość prosty
    system transakcyjny na fw20, który jakoś tam się sprawdzał (chociaż po
    chwili zastanowienia był to chyba taki trochę bardziej wyrafinowany
    trend follower). Bazował na statystycznych cechach szeregu czasowego
    (żadnych cykli, fraktali itp - generalnie "long way przede mną" ;) ).
    Niestety z braku czasu nie sprawdziłem paru rzeczy, które chciałem
    sprawdzić przed rozpoczęciem gry prawdziwą gotówką, więc wszystko
    zostało odłożone na później. Teraz jednak będę miał czas, więc mam
    zamiar intensywnie wrócić do tematu.

  • 3. Data: 2009-05-22 11:56:04
    Od: mwojc <m...@N...lodz.pl>

    Dieter wrote:

    > Stosuje ktos do analizowania gieldy? Jakie wnioski?
    >
    > D.

    AT to też data mining...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2009-05-22 11:58:33
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    mwojc <m...@N...lodz.pl> napisał(a):

> [...]

    Myślałem, że tobie bliższe byłoby porównywanie wykresów giełdowych z
    Timewave Zero :-). Porównywałeś? Dołek lutowy pokrył się idealnie z dołkiem
    Timewave Zero.

    kc

  • 5. Data: 2009-05-22 12:04:13
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    A korelacje pozarynkowe?

    D.

  • 6. Data: 2009-05-22 12:38:19
    Od: "root" <r...@v...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Stosuje ktos do analizowania gieldy? Jakie wnioski?
    >
    > D.

    A konkretnie o jakie dane Ci chodzi? Gdyby badac wplyw zachmurzenia na
    notowania, to moznaby jeszcze jakis sensowny wynik uzyskac, bo jest duzo
    dostepnych danych. Gorzej z tzw. infami: wydarzeniami o światowym albo
    lokalnym zasięgu. Jak je reprezentowć w postaci liczb? Jak poradzić sobie z
    ich stosunkowo małą ilością a przez to niemożnościa użycia jakichkolwiek
    tradycyjnych metod ststystycznych?

  • 7. Data: 2009-05-22 12:52:11
    Od: Hubert <n...@...pl>

    Dieter wrote:
    > A korelacje pozarynkowe?

    Znalazłem trochę wyników takich badań w necie, ale uwzględnianie wpływu
    fazy księżyca czy też długości dnia przy konstrukcji systemu nie ma IMHO
    sensu, więc nie zgłębiałem tematu. Ciekawostki odkładam na kiedy indziej ;)

  • 8. Data: 2009-05-22 12:53:04
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Mam na mysli raczej dane pierwszego typu jakie wymieniles.

    D.

  • 9. Data: 2009-05-22 13:14:10
    Od: Hubert <n...@...pl>

    Dieter wrote:
    > Mam na mysli raczej dane pierwszego typu jakie wymieniles.

    Hmm... Jakiś przykład?

  • 10. Data: 2009-05-22 13:18:30
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Mam na mysli raczej dane pierwszego typu jakie wymieniles.
    >
    > D.

    NTG... tu się dyskutuje o Wałęsie i o kaczkach... jazda stąd spamerze :)))