  • 21. Data: 2009-07-04 10:29:35
    Temat: Re: Dawno nie było nic o Aliorze (wyciągi) :)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-04, Aicha <b...@t...ja> wrote:

    [...]

    > Czasem trzeba się wymiarowi sprawiedliwości okazać dowodami na
    > nierzetelność dłużnika na przykład.

    Wydruk takiego PDF jest jak najbardziej ważny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2009-07-04 10:30:48
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał:

    > Wydruk takiego PDF jest jak najbardziej ważny.

    Ech...

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 23. Data: 2009-07-04 10:37:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    > On 2009-07-04, Aicha <b...@t...ja> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wydruk takiego PDF jest jak najbardziej ważny.

    Co to znaczy? Nawet banki nie akceptuja takich wydrukow, a co dopiero mowic
    o innych. Jak bedziesz chcial np. dostac w Mille karte na podstawie wyciagow
    i nie bedziesz mial ich na oryginalnym papierze to bedziesz musial sie
    zalogowac na komputerze pacownika banku do swojego banku i przy nim
    wydrukowac historie/wyciag. Wyobrazasz sobie cos takiego dla jakiegos UPC
    albo Sygmy, ktorej nie wystarczaja nawet 'normalne' potwierdzenia na
    papierze firmowym?

    MK

  • 24. Data: 2009-07-04 10:43:29
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MK pisze:

> [...]
    > wydrukowac historie/wyciag. Wyobrazasz sobie cos takiego dla jakiegos UPC
    > albo Sygmy, ktorej nie wystarczaja nawet 'normalne' potwierdzenia na

    To dziwne. Na wydruku czegokolwiek z PDF-a ING Banku jest na dole
    informacja, że to ma być traktowane jak oryginał, w/g prawa przecież.

    --
    animka

  • 25. Data: 2009-07-04 10:55:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-04, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i nie bedziesz mial ich na oryginalnym papierze to bedziesz musial sie
    > zalogowac na komputerze pacownika banku do swojego banku i przy nim

    No i? Według prawa dokument jest ważny. W sądzie takoż.

    > Wyobrazasz sobie cos takiego dla jakiegos UPC albo Sygmy, ktorej
    > nie wystarczaja nawet 'normalne' potwierdzenia na papierze firmowym?

    Tak. Nawet kurcze skarbówka nie ma problemów (dziwni są, nie?),
    a parę kontroli już miałem. To że niektórym się biurokracja na mózg
    rzuciła niewiele znaczy. Oczywiście zawsze się znajdą jakieś firemki
    z przerostem biurokracji, ale należy to tępić, a nie akceptować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2009-07-04 11:09:38
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    > To dziwne. Na wydruku czegokolwiek z PDF-a ING Banku jest na dole
    > informacja, że to ma być traktowane jak oryginał, w/g prawa przecież.

    Czy aby na pewno tak jest napisane? Wydaje mi sie, ze to tylko interpretacja
    tego co jest tak napisane ;). Banki powoluja sie na Art. 7 Prawa bankowego,
    tylko co tam jest napisane... ;)

    Art. 7. (83) 1. Oświadczenia woli związane z dokonywaniem czynności
    bankowych mogą być składane w postaci elektronicznej.
    2. Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    należyty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i zabezpieczone.
    Usługi związane z zabezpieczeniem tych dokumentów mogą być wykonywane przez
    banki, spółki tworzone przez banki z innymi podmiotami, a także
    przedsiębiorstwa pomocniczych usług bankowych.
    3. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje się,
    że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej także wtedy, gdy forma została zastrzeżona pod rygorem
    nieważności.
    4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, po zasięgnięciu opinii
    Prezesa Narodowego Banku Polskiego, sposób tworzenia, utrwalania,
    przekazywania, przechowywania i zabezpieczania, w tym przy zastosowaniu
    podpisu elektronicznego, dokumentów, o których mowa w ust. 2, tak aby
    zapewnić bezpieczeństwo obrotu oraz ochronę interesów banków i ich klientów.

    Czy aby na pewno dotyczy to wydrukow? Masz na nich podpis cyfrowy,
    informacje o tym, ze nie zostal zmodyfikowany, itp?

    MK

  • 27. Data: 2009-07-04 11:15:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > On 2009-07-04, MK <m...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i? Według prawa dokument jest ważny. W sądzie takoż.

    Nom, jak masz zamiar do sadu isc to moze wystarczy. BTW jakie to prawo tak
    twardo mowi, ze wydruk jest musi byc uznany?

> [...]
    > rzuciła niewiele znaczy. Oczywiście zawsze się znajdą jakieś firemki
    > z przerostem biurokracji, ale należy to tępić, a nie akceptować.

    Skarbowka do nawet przyjmuje deklaracje elektronicznie, wiec w zasadzie
    slowo 'nawet' nie jest tu na miejscu. Dodatkowo ma narzedzia do weryfikacji.
    Te drukowane wyciagi sa tak zabezpieczone jak banknotu w PRLu, dlatego taki
    dokument nie jest wiarygodnym zrodlem.

    MK

  • 28. Data: 2009-07-04 11:50:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-04, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Czy aby na pewno dotyczy to wydrukow? Masz na nich podpis cyfrowy,
    > informacje o tym, ze nie zostal zmodyfikowany, itp?

    No super. A dokument wydrukowany w oddziale, z przybitą pieczątką
    (koszt 15 zł) i nieczytelną parafką jest super wiarygodny i nie da
    się czegoś takiego podrobić :D

    Get real.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-07-04 12:01:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > takiego dla jakiegos UPC albo Sygmy, ktorej nie wystarczaja nawet
    > 'normalne' potwierdzenia na papierze firmowym?

    A ja w Millennium przyniosłem wydrukowane i jakoś kartę dostałem (z 2-3
    miesiące temu miało to miejsce).

    --
    Mithos

  • 30. Data: 2009-07-04 12:21:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" h2lqe0$b1j$...@n...news.atman.pl

    : 10 zł. kosztuje ryza papieru w supermarkecie, a starczy Ci, że hoho :-)

    Tyle to ja zapłacę za 2 ryzy. :) A raczej zapłaciłbym -- po co kupować,
    skoro można drukować na odzyskach? :) Canon zwracał szmal za zakupione
    produkty pod warunkiem przysłania mu tego i owego. :) Wydrukowałem na
    papierze odzyskanym, prawie czystym. :) Tylko trochę pomiętolonym... :)

    Boże!! Ja mam tej makulatury całe kilogramy!
    Kiedyś w bankach dawali gładkie, błyszczące kartki papieru
    z reklamówkami usług bankowych. Zwykle ten papier nie był
    zadrukowany w 100%, więc można było z niego drukować okładki
    do płyt lub inne ciekawostki. Atrament przez długi czas mógł
    rozmazać się, ale przy odrobinie dobrej woli było OK. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'