  • 1. Data: 2010-05-27 14:09:40
    Temat: Depozyt a zamykanie pozycji przez DM
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    Mam krotkie pytanie. W przypadku, gdy jest otwarta pozycja na iles tam
    kontraktow FW20 i zaczyna brakowac depozytu to co robi DM? Zamyka wszystkie
    pozycje czy tylko czesc, ktora jest wystarczajaca na uzupenienie depozytu
    pozostajacych pozycji?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2010-05-27 14:25:06
    Temat: Re: Depozyt a zamykanie pozycji przez DM
    Od: "Robert(felo)" <r...@g...com>

    On 27 Maj, 16:09, "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pozycje czy tylko czesc, ktora jest wystarczajaca na uzupenienie depozytu

    Zamyka tyle, na ile brakuje pokrycia.

  • 3. Data: 2010-05-27 15:07:21
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl>

    DJ <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > pozycje czy tylko czesc, ktora jest wystarczajaca na uzupenienie depozytu

    Zamyka na otwarciu tyle pozycji, ile potrzeba na uzupełnienie depozytu - do
    wysokości wstępnego depozytu.
    Od jakiegoś czasu KDPW zrównał depozyt wstępny i właściwy/utrzymania. W DM'ach
    bywa z tym różnie. Przeważnie DM'y nadal wstępny mają wyższy od
    właściwego/utrzymania i dlatego jedna uwaga:

    Jeżeli na koniec dnia miałbyś na koncie wolną gotówkę (lub dopłacił) - to DM
    doblokowałby na Twój wniosek lub automatem po sesji do wysokości depozytu
    utrzymania/właściwego.
    Jeżeli robione jest to następnego dnia - przed otwarciem - to wymagane jest
    już uzupełnienie/ doblokowanie do pełnego depozytu (wstępnego).

  • 4. Data: 2010-05-27 16:05:27
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    Ogólnie lepiej unikać takich sytuacji.
    DJ

  • 5. Data: 2010-05-27 19:57:24
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    DJ wrote:

> [...]
    > kontraktow FW20 i zaczyna brakowac depozytu to co robi DM? Zamyka
    > wszystkie pozycje czy tylko czesc, ktora jest wystarczajaca na uzupenienie

    Zależy od biura. O ile wiem to bossa zamyka ci najbardziej stratną.

  • 6. Data: 2010-05-27 20:32:20
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

> [...]
    > pozycje czy tylko czesc, ktora jest wystarczajaca na uzupenienie depozytu

    wyjasnijcie mi jakim cudem dopuszczacie do takich sytuacji jak
    margincall

    dlaczego nie ucinacie strat tylko je hodujecie ?

    dlaczego korzystając z dźwigni ilość owartych waszych pozycji w
    całości angażuje posiadany kapitał

    w tak zmiennych czasach jak obecnie ja na kazde 1600 w depo mam 2400
    wolne, czyli pozwalam sobie angazowac 4kPLN na 1 kontrtrakt

    awantura koreanska spowodowala ze przed wczoraj bylem na dlugich a
    rynek uciekl w dol

    wczoraj uruchomilem uzupelnienie depo gotowka , ale wiedzialem ze nie
    utrace plynnosci

    - dodatkowa rezerwa w moim portfelu to bony skarbowe i obligi

    dzisiaj bosko jutro niebo :)

    grajac z dźwignią zastanowcie sie co robicie

  • 7. Data: 2010-05-27 20:50:08
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    czy dobrze mysle, trzymanie strat na S moze wyczerpac kapitał w skrajnym
    -teoretycznym- przypadku,
    jakikolwiek by nie był.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 8. Data: 2010-05-27 21:05:34
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości

    > czy dobrze mysle, trzymanie strat na S moze wyczerpac kapitał w
    > krajnym -teoretycznym- przypadku,
    > jakikolwiek by nie był.

    Dziwnie piszesz, kumulowanie dowolnych strat daje opisany efekt.
    Dlaczego akurat S?
    Doprecyzuj pytanie.

  • 9. Data: 2010-05-27 21:12:37
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 27-05-2010 o 23:05:34 skippy <a...@n...ma> napisał(a):

    > Dziwnie piszesz, kumulowanie dowolnych strat daje opisany efekt.
    > Dlaczego akurat S?
    > Doprecyzuj pytanie.

    Wychodzę z założenia, że wycena instrumentu bazowego kontraktu, weźmy
    indeksu, nie może byc negatywna, stąd jego wartość złotowa jest
    graniczną teoretyczną stratą przy utrzymywaniu 1 pozycji L. Granice
    wzrostów z kolei nie są ograniczone,
    więc 1 kontrakt S może przynieść nieograniczone straty?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2010-05-27 21:14:39
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 27 Maj, 23:05, "skippy" <a...@n...ma> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:op.vddthut8okz3rl@zbyszek-pc.zn...

    > Dziwnie piszesz, kumulowanie dowolnych strat daje opisany efekt.

    Dokładnie.
    Nieważne L czy S.
    Nieważna wielkość kapitału.
    To nie musi być skrajnie/teoretyczny przypadek.

    Ważny jest lewar/dźwignia w stosunku do kapitału. x10, x100 załatwi
    każde pieniądze, jak nie ma obrony i wyjścia.