  • 81. Data: 2009-02-13 13:39:28
    Temat: Re: Dieter przestań znęcaćsię nad roślinami !
    Od: "Dieter" <d...@W...gazeta.pl>

    Na PK studia 4k, kurs 1.5k ale po kursie potrzebny jest egzamin, ktory pewnie
    bedzie kosztowal kolejne 1.5k. Z egzaminow bedzie zyc spora grupa ludzi,
    ktorym srednio bedzie zalezalo na wysokiej zdawalnosci, a wiec trzeba bedzie
    zdawac pare razy + koszty przejazdow do Wawy + hotel. Z tym wydawaniem
    certyfikatow niby prosta sprawa ale jesli taki historyk wystawi klientowi
    klase budynku B, a rachunek za energie przyjdzie jak za budynek klasy E, to
    klient sie wkurwi i odda takiego artyste do sadu, bo klient moze nie lubic
    przeplacac za nieruchomosc i za energie.

    D.

  • 82. Data: 2009-02-13 20:21:25
    Temat: Re: Jak inwestuje elita narodu na Goldenie
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 10-02-2009 o 21:45:01 Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    > Cykle + ruch mierzony. W swoich prognozach staram sie przywidziec rowniez
    > kierunek.
    >
    > Polska bedzie kiedys znowu drugim Izraelem. Do tego to zmierza.

    to może masz jakies leki na chorobowe zapalenie kredytami walutowymi.
    mBank proponuje lokate "Kocham franka" . W walentynki trafili.
    Obawiam sie tylko ze malo osob sie skusi, szczegolnie zadłuzonych.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 83. Data: 2009-02-13 20:33:46
    Od: " bc" <t...@W...gazeta.pl>

    Dieter <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > klient sie wkurwi i odda takiego artyste do sadu, bo klient moze nie lubic
    > przeplacac za nieruchomosc i za energie.

    o ile nie skończy się jak w przypadku geodetów, że wali taki pieczątkę w
    stylu "nie wyklucza się istnienia w terenie innych nie wskazanych urządzeń
    sieci etc. nie zgłoszonych w instytucjach branżowych" i możesz (znaczy się
    MUSISZ, bo nie dostaniesz pozwolenia na budowe) sobie zamawiać dokument
    którym możesz dupę podetrzeć a geodecie możesz skoczyć

    generalnie to co piszesz o wkurwieniu klienta ujawnia całą prawdę o
    certyfikacji energetycznej budynków - najlepszym i jedynym wiarygodnym
    certyfikatem energetycznym budynku jest faktura od dostawcy energii...

    ale wracając do tematyki grupy, to wydaje mi się, że ceny energii będą szły
    do góry, nawet mimo recesji i spadku zapotrzebowania ze strony przemysłu

    z prostej przyczyny - nie ma wolnego rynku - i dostawami i produkcją energii
    rządzą kartele dyktujące warunki - społeczeństwo mamy jakie mamy (na
    goldenline już się z elitą zapoznałeś) - ochoczo zapłacą każdy haracz, byle w
    tv powiedzieli, że trzeba placić

    zastanawiam się nad zakupem akcji w tym roku gdzieś na (najwcześniej)
    przełomie 2 i 3 kwartału - czy aby nie zainwestować (z perspektywą
    klikuletnią) częsci oszczędności w akcje spółek z branży energetycznej - co o
    tym myślisz?

  • 84. Data: 2009-02-13 21:58:46
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    bc pisze:
    > najlepszym i jedynym wiarygodnym
    > certyfikatem energetycznym budynku jest faktura od dostawcy energii...

    myślę że wyczerpałeś temat ;)

    pozdrawiam, g.

  • 85. Data: 2009-02-13 23:21:49
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Nie tyle faktura wyrazona w PLN jest swietnym swiadectwem, ile realne
    zuzycie gazu i pradu, bo faktura moze byc w kosmosie dzieki wzrostowi cen, a
    faktyczne zuzycie bedzie duzo nizsze niz np. przed rokiem, kiedy dokonalismy
    ocieplenia budynku.

    Odnosnie Twojego pytania: Stosuje cykle i AT i nie przewiduje teraz
    dlugoterminowego wzrostu cen surowcow i paliw. Sektor, ktory bedzie na
    tapecie podczas najblizszej hossy prawdopodobnie zaskoczy wszystkich.

    D.

  • 86. Data: 2009-02-13 23:45:14
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Dieter pisze:
> [...]
    > faktyczne zuzycie bedzie duzo nizsze niz np. przed rokiem, kiedy dokonalismy

    w kontekście OFE dążysz do uproszczenia tu popierasz wydumany system.

    na fakturze masz prognozę na podstawie zużycia, jeżeli to za mało
    zobowiążmy dostawców energii do dostarczania informacji o bieżącym
    zużyciu. podzieli się je przez powierzchnię budynku, ew. można
    uwzględnić kilka dodatkowych wskaźników. na pewno nie trzeba i nie
    powinno budować się kolejnego bezsensownego i kosztownego systemu.

    pozdrawiam, g.

  • 87. Data: 2009-02-14 00:00:39
    Od: "koklusz" <s...@g...com>

    Ja obstawiałem genetykę szeroko pojętą, ale ostatnio zaśwtiała mi myśl
    z produkcją żywności.
    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2009-02-14 00:04:30
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    na pewno nie trzeba i nie
    > powinno budować się kolejnego bezsensownego i kosztownego systemu.

    darmozjady i koledzy króliczka z wiejskiej muszą mieć coraz więcej do roboty

  • 89. Data: 2009-02-14 11:11:55
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Dieter wrote:

> [...]
    > dlugoterminowego wzrostu cen surowcow i paliw. Sektor, ktory bedzie na
    > tapecie podczas najblizszej hossy prawdopodobnie zaskoczy wszystkich.

    Czyli będzie hossa (nowe szczyty na indeksach), czy tylko krótka korekta
    w kilkunastoletniej bessie, o której pisałeś w innym wątku?

  • 90. Data: 2009-02-14 13:35:33
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Korekta. O maxach z 2007 mozna zapomniec.

    D.