  • 1. Data: 2003-03-16 20:48:11
    Temat: Dla firmy
    Od: "Hippo" <h...@N...pl>

    Witam,

    Poszukuje konta dla firmy, ktore sluzyc ma wylacznie do placenia ZUSu. Czyli
    jedynym kryterium jest oplata miesieczna i koszt przelewu do ZUSu. I
    koniecznie musi to byc bank z oddzialami, tzn nie internetowy (przepraszam
    za nazewnictwo, nie wiem jak to fachowo okreslic). Probowalem patrzyc na
    strony roznych bankow, na tabele oplat i prowizji, ale rzadko jest to
    napisane na tyle jasno dla mnie, bym mogl latwo stwierdzic, ze np. oplaty za
    prowadzenie wyniasa mnie tyle i tyle i na pewno nie wiecej (w sensie jakichs
    dodatkowych oplat). Jestem z Tarnowa, chyba duza wiekszosc bankow ma tu
    swoje oddzialy. Z gory bardzo dziekuje za pomoc.

    --
    pzdr
    Hippo

  • 2. Data: 2003-03-16 21:28:26
    Temat: Re: Dla firmy
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jestem z Tarnowa, chyba duza wiekszosc bankow ma tu
    > swoje oddzialy. Z gory bardzo dziekuje za pomoc.

    Jeśli przypadkiem w tej dużej większości jest też Multi (wątpię)
    to mogę go polecić - opłata za prowadzenia 9zł, przelewy
    do ZUS bezpłatne.

    Pix

  • 3. Data: 2003-03-17 01:37:46
    Temat: Odp: Dla firmy
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    > Poszukuje konta dla firmy, ktore sluzyc ma wylacznie do placenia ZUSu.

    a za ile osób będziesz musiał płacić ZUS?

  • 4. Data: 2003-03-17 07:01:32
    Od: "Hippo" <h...@N...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał

    > a za ile osób będziesz musiał płacić ZUS?

    Tylko jedna.

    --
    pzdr
    Hippo

  • 5. Data: 2003-03-17 07:49:39
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    > Tylko jedna.

    rozumiem, że będziesz płacił za siebie - w takim wypadku
    najlepszy jest zwykły rachunek osobisty, wbrew powszechnym
    opiniom można z niego płacić składki ZUS (art 50 ust. 4 ustawy
    Prawo bankowe) - ror-y są dużo tańsze od kont firmowych.

  • 6. Data: 2003-03-17 21:43:17
    Od: "Hippo" <h...@N...pl>

> [...]

    > opiniom można z niego płacić składki ZUS (art 50 ust. 4 ustawy
    > Prawo bankowe) - ror-y są dużo tańsze od kont firmowych.

    Tzn. konkretnie to nie ja szukam tego banku, tylko Ojciec. Spytalem go jak
    to wyglada, powiedzial ze faktycznie za siebie, ale ze ten ZUS musi zaplacic
    z firmy, tzn. chyba firma musi byc nadawca przelewu, czyli ze firma placi
    ten ZUS za Ojca. Poza tym twierdzi, ze w firmie sie to gdzies ksieguje. Czy
    w tym przypadku takze ma zastosowanie ten punkt ustawy ktory podales? Jesli
    tak, to jak to zrobic zeby wszystko bylo zgodnie z prawem?

    --
    pzdr
    Hippo

  • 7. Data: 2003-03-19 06:25:33
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

> [...]
    Jesli
    > tak, to jak to zrobic zeby wszystko bylo zgodnie z prawem?

    Opłacając składki ZUS tylko za siebie może robić to ze zwykłego
    ROR-a, z tym że regulamin musi taką możliwość dopuszczać.
    Z konta osobistego można płacić tylko ZUS, inne płatności
    związane z działalnością gospodarczą (w tym przelew do US)
    są zabronione!!!.
    Oczywiście płatnośc taka musi być zaksięgowana odpowiednim
    papierkiem (np. wyciąg miesięczny lub dowód przelewu),
    czyli w taki sam sposób jak przy koncie firmowym.

    Znalazłem w Infor-ze cytat z "Nowego Ubezpieczenia"
    który potwierdza to co pisałem

    "(...)Pojęcie rachunku bankowego

    Zgodnie z art. 4 pkt 16 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
    pod pojęciem "rachunek bankowy" rozumie się rachunek bankowy l
    ub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
    przedsiębiorcy będącego jej członkiem. W związku z tym, iż ustawa nie
    wskazuje rodzaju rachunku, z którego mają być opłacane należności z
    tytułu składek, należy uznać, że płatnicy mogą wykorzystywać w tym
    celu będące w ich posiadaniu rachunki bankowe, z których mają prawo
    swobodnego dysponowania środkami pieniężnymi.

    W przypadku płatnika składek będącego osobą fizyczną, w tym także
    prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą, należności z tytułu
    składek mogą więc być opłacane przez zlecenie przelewu środków z
    rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Zwróćmy uwagę, że w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    myśl art. 52 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    (DzU nr 140, poz. 939 z późn. zm.) rachunek taki może być prowadzony
    dla kilku osób, jako rachunek wspólny, z których każda korzysta z
    uprawnień posiadacza rachunku w granicach określonych w umowie.(...)"

    cały artykuł znajdziesz tutaj, zwróć uwage co jest napisane na samym
    dole: "Powyższe zasady ...

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I45.2002.005.
    000001200&format=webmore
    3

  • 8. Data: 2003-03-21 02:25:36
    Temat: Re: Odp: Dla firmy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> writes:

> [...]
    > Z konta osobistego można płacić tylko ZUS, inne płatności
    > związane z działalnością gospodarczą (w tym przelew do US)

    A jaki to przelew do US jest zwiazany z dzialalnoscia gospodarcza?
    Moze ten za PIT-5? Nie, ten jest zwiazany z uzyskiwanymi dochodami
    z DG, wynajmu i takich tam.
    VAT-7? Tez nie jestem pewien, ale to jedyne, co mozna podciagnac
    pod to.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator