  • 21. Data: 2011-05-06 08:31:44
    Temat: Re: Dlaczego (nie?)brać karty kredytowej City?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    news:ipv1d3$sh7$1@node2.news.atman.pl...

    > Miałem ostatnio podobnie w Półbanku, dwa razy wniosek
    > o kartę polbank-era i dwa odrzucone. Dochody
    > wysokie, własna firma od 20 lat, przeczołgali mnie
    > przy drugim wniosku i na żądanie przyniosłem zaświadczenia o
    > nie zaleganiu ZUS i US. Te wszystkie ceregiele dotyczyły
    > karty na 5kzł, a na kontach u nich leży 25-50k.

    A tak w ogóle to nie możesz obejść się bez karty kredytowej?
    ----
    Mi przez lata się wydawało, że karta kredytowa jest zbędna do czasu, gdy
    miałem problemy z wejściem w nocy do Etab-hotelu (powodem było przetwarzanie
    danych w banku i nie obsługiwanie kart debetowych) i od obsługi uzyskałem
    informację, że gdybym miał kartę kredytową nie byłoby problemu.
    Wybrałem sobie kartę Polbanku (bo zwrot %, dobre przeliczniki i łatwo
    spełnić warunki bezpłatności) i trzy razy jej nie dostałem, a za każdym
    razem coraz więcej papierów chcieli - ostatnim razem (grudzień) to już od
    razu (bo niby nie powinno być problemów, skoro wcześniej (marzec) sami
    dzwonili, że mogę dostać) podpisywałem nie tylko wniosek ale i umowę i tak
    się trochę zastanawiam, czy nie powinni mi tego odesłać bo w zasadzie mają
    podpisaną umowę i w razie jakby to jak ja miałbym udowodnić, że karty nigdy
    nie dostałem gdyby się okazało, że karta jest i ktoś ją używa.
    P.G.

  • 22. Data: 2011-05-06 08:42:08
    Od: "Ya" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

> [...]
    > podpisaną umowę i w razie jakby to jak ja miałbym udowodnić, że karty nigdy
    > nie dostałem gdyby się okazało, że karta jest i ktoś ją używa.

    Dzięki Piotrze za wsparcie, nie odpisywałem temu koledze na:
    > A tak w ogóle to nie możesz obejść się bez karty kredytowej?<
    bo moim zdaniem szkoda było na to czasu, widać nie wie jakie
    zalety ma karta kredytowa w ogóle, a karta Polbank-Era w szczególności.

    Ya.

  • 23. Data: 2011-05-06 12:33:02
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2011-05-06 00:11, Leon pisze:

> [...]
    > chwilą pogawędki z miłą Panią przedstawiciel Citi , dodatkowo dostałem jakiś
    > gadżet na pamiątkę.We wniosku wszystkie dodatki płatne nie zaznaczane.Po około
    > max.2 tygodniach przyszła umowa oraz karta , limit przyznany w wysokości 3x
    > dochoy netto.Umowa o pracę na okres bezterminowy od kilku lat, w firmie też w
    > branży teleinformatycznej.Przy aktywacji potwierdzenie brak włączonych
    > płatnych dodatków.Posiadam KK innych wydawców, spłacane raczej w
    > terminie.Historia w BIK raczej niewielka.Dane we wniosku prawdziwe, u

    Ale jakąś historię w BIK już masz w przeciwieństwie do Niezadowolonego.
    Z tego co pamiętam to we wniosku były jeszcze pytania o to ile się
    wydaje miesięcznie na utrzymanie i o sytuację mieszkaniową. Znajoma
    pracująca w banku przy kredytach powiedziała kiedyś, że oni patrzą na to
    ile ktoś wydaje na życie i żeby nie zaniżać tej kwoty.
    Ja pracuję w transporcie, w firmie od kilku lat zagrożonej bankructwem,
    zarobki poniżej średniej krajowej, cała historia w BIK to 2 spłacone
    kredyty a mimo to nie miałem żadnych problemów z dostaniem kart
    kredytowych z takich banków jak BPH, Millenium, Polbank, mBank i teraz
    Cityhandlowy.
    Wizę do USA w 1997 też dostałem za pierwszym podejściem (rzecz wydawało
    by się niemożliwa dla kogoś bez majątku i bez rodziny). Po prostu albo
    się ma dar przekonywania albo nie ;)
    Ale dodam też, że kiedyś odmówiono mi otwarcia ROR w banku City z powodu
    zbyt niskich dochodów. Było to zaraz po wejściu tego banku do Polski.
    Jak powiedział człowiek na infolinii - bank city jest dla osób dobrze
    zarabiających a nie dla biedaków. Moje zarobki były wtedy trochę poniżej
    średniej krajowej, czyli tak jak teraz. Moja sytuacja więc się nie
    zmieniła, ale widać że bank się zmienił.

  • 24. Data: 2011-05-06 18:39:21
    Od: Ya <Ya@_nospam_.pl>

    Dnia Fri, 06 May 2011 14:33:02 +0200, Dąbrowski napisał(a):

> [...]
    > średniej krajowej, czyli tak jak teraz. Moja sytuacja więc się nie
    > zmieniła, ale widać że bank się zmienił.

    Twój przypadek mógł by potwierdzać moją teorię że chętniej dają tym osobom
    które wydają im się bardziej podatne na "zadłużanie". Jestem przekonany
    że ich zawiodłeś w tej kwestii i nie zarabiają na odsetkach od Ciebie :)
    Pozdr. Ya

  • 25. Data: 2011-05-06 19:28:24
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 6 Maj, 20:39, Ya <Ya@_nospam_.pl> wrote:

> [...]
    > które wydają im się bardziej podatne na "zadłużanie". Jestem przekonany
    > że ich zawiodłeś w tej kwestii i nie zarabiają na odsetkach od Ciebie :)

    Bank zarabia calkiem dobrze na interchange, wiec raczej wazne jest
    zeby karty uzywal :).

    MK

  • 26. Data: 2011-05-06 22:13:38
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    Toż Citi sam przybywa pod wskazany adres. :)
    rzeczywiście panienka z banku przyszła do mnie do pracy i mam kartę (bez
    zbliżeniowej techn.).
    Podgląd transakcji ok - tylko w systemie online nie widać daty zamknięcia
    cyklu - generowania wyciągu, albo ja nie widzę.

  • 27. Data: 2011-05-06 23:06:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JerzyR" 4dc47291$...@n...home.net.pl

> [...]
    > kartę (bez zbliżeniowej techn.). Podgląd transakcji ok - tylko
    > w systemie online nie widać daty zamknięcia cyklu - generowania

    Bo to pewnie przed jakimkolwiek zamknięciem cyklu tej karty -- pewnie
    jeszcze żaden cykl nie zamknął się i trzeba zaczekać do zamknięcia.

    -=-

    Nawet do założenia konta -- można zaprosić pracowniczkę lub pracownika do siebie.

    -=-

    Ja z kartą Citi nie mam problemów. Nie płacę za utrzymanie,
    dostałem wisienki (chyba w sumie 150 złotych) i mogę regulować
    periodyki -- opłaty za mieszkania itp... Raz naliczyli opłatę,
    ale zgłosiłem reklamację i cofnęli bez słowa oporu. O decyzji
    cofnięcia opłaty powiadomili mnie telefonicznie.

    Akurat ze sporą szybkością pokonywałem leśne, piaszczyste dróżki
    wśród furkoczących drzew. :) (oczywiście AC miałem) Po powrocie
    zamierzałem (jesienią a rzecz miała miejsce latem) ustawić pełną
    geometrię... Drzewa nie zaliczyłem żadnego (bardzo trudno trafić
    w jakiekolwiek, jadąc tak szybko -- każde tylko mignie przez chwilę)
    a geometrię sprawdzono mi za freeko... Gdy zapytałem, ile kosztuje
    ustawienie pełnej -- dostałem odpowiedź, że w makpersonie nie ma
    czegoś takiego, jak ustawanie pełnej geometrii -- muszę zadowolić
    się co najwyżej regulacją zbieżności...

    O, drzewo na horyzoncie -- pomyślałem... I pojąłem, dlaczego takie
    samochody nazywane są jednorazówkami ;) i dlaczego w serwisie
    przestrzegano mnie przed wjeżdżaniem na ,,garby'' uliczne
    z dużą szybkością, twierdząc, iż każdy taki wjazd pozostawia
    trwałe ślady -- niemożliwe już do usunięcia...

    W Pannie Mercedes było inaczej -- najpierw z dużą szybkością
    po korzeniach, garbach itp., później regulacja...

    Na szczęcie mimo jazd leśnych, poza zbieżnością, nie mam kłopotów w ustawieniu kół.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2011-05-09 13:54:54
    Od: "merkury" <nomercy2011@WYTNIJ_TOwp.pl>

    [cytat]
    poza tym, zdolnosc kredytowa to nie brak zadluzenia, tylko ZDOLNOSC do jego
    splacenia
    [/cytat]

    posiadam zdolność kredytową - wysokie stałe zarobki itp.

    [cytat]
    bo jakis automat Ci odmowil ?
    [/cytat]

    jeśli mój drugi wniosek, który został wypełniony w formie papierowej (ponieważ system
    nie pozwalał na złożenie go w systemie informatycznym po raz drugi w oddziale) był
    rozpatrywany przez automat, to tym gorzej świadczy o tym banku - nie szanują oni
    mojego czasu, który był wymagany na drugie wypełnienie wniosku, a przecież sami
    zaproponowali, żebym go wypełnił

    [cytat]
    pierwsze wrazenie jest wazne, ale niekoniecznie prawdziwe
    [/cytat]

    Przy pierwszej rozmowie telefonicznej z CitiPhone, zanim złożyłem pierwszy wniosek,
    chciałem się dopytać o szczegółowe zasady przeliczania walut i opłat z tym
    związanych. Czytałem wcześniej regulamin itp., ale chciałem się dowiedzieć czego
    dokładniej. Pracownik infolinii nie tylko mi nie powiedział tych szczegółów, ale w
    dodatku podał mi błędne informacje odnośnie opłat za przewalutowanie. - Musiałem mu
    sam cytować treść regulaminu. Poprosił wtedy o chwilę przerwy, żeby znaleźć dokumenty
    z zasadami itp. i dopiero potem mi przyznał rację, że faktycznie mi źle powiedział.

    [cytat]
    karte mozna uzyskac (jezeli spelnia sie warunki), wystarczy zlozyc wniosek
    przez pracownika, ktory przy odmowie sam zlozy wewnetrzna reklamacje
    maszynki czasem sie myla, a reklamacje rozpatruje czlowiek
    [/cytat]

    Pracownik, który przyjmował wniosek, powiedział mi, żebym sam złożył reklamację przez
    CitiPhone, bo tak będzie szybciej. A w CitiPhone powiedzieli, że lepiej wypełnić
    drugi wniosek, bo reklamacja nic nie da, że dostanę z automatu taką samą odpowiedź.
    Więc wypełniłem drugi wniosek. A po odmowie z drugiego wniosku, gdy zadzwoniłem do
    CitiPhone złożyć reklamację, to mi powiedzieli, że nie mogą przyjąć reklamacji,
    ponieważ nie posiadam w ich banku żadnego produktu i że mogę wysłać pisemną
    reklamację na adres pocztowy. Nawet mi pracownica infolinii nie powiedziała o tym, że
    na stronie CitiBanku jest elektroniczny formularz, przez który można złożyć
    reklamację.

  • 29. Data: 2011-05-12 14:26:21
    Od: "NieLubieSpamu" <s...@o...eu>

    > Patrze, patrze a tu Maja porozsypywal nastepujace haczki:

    > Tak trudno poszukac w archiwum? Wg opinii grupowiczow KK Citi jest w

    > czolowce kredytowek z dobrymi opiniami, postow na temat wznowienia karty

    > bez oplat jest od groma

    Ja mogę jeszcze dodać że mam kartę Citi od wielu lat i nie było z nią żadnych
    problemów. Co więcej zdarzyło mi się ze 3 razy że wysłałem przelew na spłatę
    karty zbyt późno i nie załapał się na sesję wychodzącą i kasa dotarła dzień po
    terminie. Ani razu nie naliczyli mi za to żadnych odsetek czy też kary za brak
    spłaty. Dodam że open fajans już tak uprzejmy nie był i za pół dnia opóźnienia
    spłaty naliczył odsetki.
    Natomiast Citi ma wkurzającą obsługę telefoniczną. Praktycznie co miesiąc ktoś
    dzwoni z ofertami kredytów albo spłaty karty w ratach komfort. Dzwonią z
    zastrzeżonego numeru (a np. open fajans zawsze się identyfikuje tym samym
    numerem) i wypytują o różne dane w celu identyfikacji, bo inaczej nie chcą
    powiedzieć z czym dzwonią. Ale ja i tak już wiem o co chodzi i odmawiam
    identyfikacji.

  • 30. Data: 2011-05-12 14:31:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "NieLubieSpamu" <s...@o...eu> writes:

    [...]

    > spłaty. Dodam że open fajans już tak uprzejmy nie był i za pół dnia opóźnienia
    > spłaty naliczył odsetki.

    Pół dnia opóźnienia? Możesz rozwinąć?
    KJ

    Keyboard error press F1 continue