  • 1. Data: 2002-10-22 12:12:13
    Temat: Dlaczego płaską kartą nie zapłacę na promie?
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Kiedyś było to dla mnie jasne: bo płaską kartą kasjerzy nie mogą
    przeciągnąć "żelazka". Przynajmniej tak było kilka lat temu, widziałem to na
    własne oczy. Ale ostatnio zauważyłem, że w sklepie wolnocłowym kasjer korzysta
    z normalnego POSa, a przynajmniej wyglądającego na normalny. To dlaczego może
    przez ten POS przeciągnąć kartą wypukłą, a nie może płaską?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-10-22 15:00:58
    Temat: Re: Dlaczego płaską kartą nie zapłacę na promie?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    może
    > przez ten POS przeciągnąć kartą wypukłą, a nie może płaską?

    A cholera ich wie - pamietam keidys we wLoszech na lotnisku w wolnoclowce
    placilem i tez nie chcieli Maestro :)

  • 3. Data: 2002-10-22 17:02:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "alexy" <a...@w...pl> writes:

> [...]
    > może
    > przez ten POS przeciągnąć kartą wypukłą, a nie może płaską?

    Bo POS jest offline, i nie moze autoryzowac transakcji. Taki POS ma tylko
    limit kwoty transakcji dla kart wypuklych.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2002-10-22 18:09:05
    Od: "Marcin Szplit" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To dlaczego może
    > przez ten POS przeciągnąć kartą wypukłą, a nie może płaską?
    Może po prostu ten POS nie jest dalej podłączony?
    Pozdr
    Marcin

  • 5. Data: 2002-10-22 22:03:46
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    On Tue, 22 Oct 2002 14:12:13 +0200, "alexy" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    >z normalnego POSa, a przynajmniej wyglądającego na normalny. To dlaczego może
    >przez ten POS przeciągnąć kartą wypukłą, a nie może płaską?
    ZTCW terminal na promie nie dokonuje autoryzacji on-line. Ale plaska
    karta kredytowa powinna dzialac.
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2002-10-23 09:19:52
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Karol Marks"

    > ZTCW terminal na promie nie dokonuje autoryzacji on-line. Ale plaska
    > karta kredytowa powinna dzialac.
    > Pozdrawiam,
    > Kamil

    z tego wniosek ze nie powinna dzialac wypukla kredytowa MC z BPHPBK
    - nie mialem na nia nigdy transakcji nieautoryzowanej - zawsze wymusza
    autoryzacje
    Wiec nie nalezy miec zaufania do samej wypuklosci
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-10-23 09:22:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <
    > Bo POS jest offline, i nie moze autoryzowac transakcji. Taki POS ma tylko
    > limit kwoty transakcji dla kart wypuklych.

    a wypukla KK MC BPH-PBK da rade zaplacic?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-10-23 10:26:40
    Od: "Vario" <j...@w...plNOSPAM>

    Przeciez to proste bo to (plaska) nie jest karta kredytowa tylko debetowa, a
    niektore POS-y akceptuja tylko karty kredytowe

  • 9. Data: 2002-10-23 10:55:34
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Przeciez to proste bo to (plaska) nie jest karta kredytowa tylko debetowa,
    > niektore POS-y akceptuja tylko karty kredytowe

    No popatrz - a VG mBanku zaakceptuja - po,mimo tego, ze nie jest kredytowa
    :)
    To samo z VG Pekao SA - chociaz jest charge.

    Czyli chodzi tutaj nie o to, ze jest debetowa (sa plaskie i kredytowe :)
    tylko o ich "wypuklosc"

  • 10. Data: 2002-10-23 13:49:25
    Temat: Re: Dlaczego płaskš kartš nie zapłacę na promie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Karol Marks <K...@k...net.pl> writes:

    > ZTCW terminal na promie nie dokonuje autoryzacji on-line. Ale plaska
    > karta kredytowa powinna dzialac.

    Nie. Terminala nie interesuje kredytowosc karty, a jej wypuklosc.