  • 31. Data: 2011-03-04 22:03:06
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:

    > Nie, pisalem odebetowych.

    > Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
    > bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
    > festiwalach (Selector, Opener itp).

    Ale to chyba tylko te z chipem (bo chipa wie ile pozostało wolnego
    limitu i zezwala na zakup bez autoryzacji lub nie).

    BTW: Czy PayPass korzysta z chipa, czy są to dwie zupełnie niezależne
    "podsystemy" w tej samej karcie?

    --
    MiCHA

  • 32. Data: 2011-03-04 22:52:52
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 4 Mar 2011 04:34:12 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Co ma zrobić np. żona alkoholika?

    stać się ex-żoną alkoholika?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2011-03-05 07:47:25
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2011-03-03 19:06, Bogdan B. pisze:
    > Sporo było już wątków o bezpieczeństwie Paypas/Paywave.

    A tak trochę OT to jak wygląda sprawa bezpieczeństwa jeżeli mam w
    kieszeni np. 3 karty z PP ?
    Zakładamy że jest możliwa kradzież środków z karty z PP za pomocą
    jakiegoś urządzenia. Co w przypadku kilku kart ? Z każdej mi zniknie np
    50 PLN ?

  • 34. Data: 2011-03-05 11:43:20
    Od: mac66 <m...@a...pl>

    On 2011-03-03 20:37, RobertS wrote:

    > mnie ta technologia odpowiada, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie ma opcji
    wyłączenia możliwości płacenia w ten sposób?

    > skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

    a czy nie jest tak, ze w Inteligo mozna wylaczyc - cytat z www:

    "Tak, karta Inteligo MasterCard PayPass pozwala na określenie maksymalnego dziennego
    limitu dla płatności zbliżeniowych (PayPass). Standardowo limit
    ten jest ustawiany na maksymalną kwotę 300 zł. Limit możesz dowolnie zmniejszać. W
    serwisie WWW lub z pomocą konsultanta. Jeżeli, na przykład,
    wybierzesz dzienny limit na transakcje zbliżeniowe bez autoryzacji w wysokości 100
    zł, w ciągu jednego dnia wykonasz nie więcej niż dwie tego typu
    płatności o wartości 50 zł. Jeśli zechcesz całkowicie zrezygnować z tego typu
    transakcji, wystarczy, że ustawisz limit na 0 zł."

    m.

  • 35. Data: 2011-03-06 14:55:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    s.googlegroups.com...

    > Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
    > bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
    > festiwalach (Selector, Opener itp).
    > MK

    Przecież wtedy musiały by one nie mieć paska. Bo tak to łatwo wyobrazić
    sobie sytuację:

    a) wpłacamy 500 zł,
    b) jedna transakcja bezgotówkowa paypass żeby sobie chip pogadał z bankiem,
    c) zalepiamy chip taśmą i wypłacamy 490 zł z bankomatu,
    d) stukamy transakcje bezgotówkowe paypass-em, aż się wg chip'a środki
    skończą.

  • 36. Data: 2011-03-06 15:22:17
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest
    > wyłączone?

    bzdura;

    to, ze nie podajesz pin-u nie oznacza,
    ze nie ma zadnej autoryzacji;

  • 37. Data: 2011-03-06 15:30:02
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > PayPass + autoryzacja to jest przekręt i głupota, dobre chyba tylko
    dla producentów tej technologii:P

    Z ta autoryzacja to niby glupie, ale z drugiej strony
    fajnie ustalic sobie indywidualne limity - i wez to teraz ozen :).

    A co do plusow - wiele razy bylem swiadkiem
    jak pani w sklepie wkladala karte w worek foliowy,
    bo terminal nie chcial jej czytac paska -
    - czyli plus jest - uszkodzenie karty pp jest wrecz niemozliwe -
    - banki moglyby wydawac takie karty raz na cale zycie :).

  • 38. Data: 2011-03-06 17:14:38
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 6 Mar, 15:55, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:

    > Przecie wtedy musia y by one nie mie paska. Bo tak to atwo wyobrazi
    > sobie sytuacj :
    >
    > a) wp acamy 500 z ,
    > b) jedna transakcja bezgot wkowa paypass eby sobie chip pogada z bankiem,
    > c) zalepiamy chip ta m i wyp acamy 490 z z bankomatu,
    > d) stukamy transakcje bezgot wkowe paypass-em, a si wg chip'a rodki
    > sko cz .

    Service code na pasku mowi, ze karta jest w chipem i transakcja
    powinna byc przeprowadzona przy jego uzyciu, wiec ryzyko jest
    ograniczone. Bank oczywiscie nie moze go zupelnie wyeliminowac, ale
    nie jest ono chyba az tak duze. W przypadku kart prepaid mowimy o
    elektronicznych portmonetkach, a UEIP mowi, ze na nosniku pieniadza
    nie moze byc zaladowane wiecej niz 500PLN. Np. na mojej debetowej PP z
    mBanku transakcje offline chodza tylko do sumy 150PLN od ostatniej
    transakcji EMV. Po przekroczeniu tego limitu za kadym razem jest
    dokonywana autoryzacja, az do czasu wyzerowania licznikow przy
    transakcji EMV. Mysle, ze dla prepaidow limity nie sa wieksze...

    MK

  • 39. Data: 2011-03-07 07:24:13
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 06.03.2011 16:30, Q wrote:
> [...]
    > - czyli plus jest - uszkodzenie karty pp jest wrecz niemozliwe -
    > - banki moglyby wydawac takie karty raz na cale zycie :).

    a wlasnie - co ten worek foliowy powoduje? nieczytelnosc paska
    magnetycznego?
    Marx

  • 40. Data: 2011-03-07 11:00:57
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Mar, 16:22, Maruda <n...@c...pl> wrote:

    > Mnie te PP nie podoba si ani troch , ale por wnajcie to ze zwyk ym
    > noszeniem st wy w kieszeni.

    Gdyby dzięki PP tej stówy nie było - to byłoby podobnie, niestety
    obecnie trzeba nosić jednocześnie "stówę" a dodatkowo kartę PP.