  • 21. Data: 2011-01-15 21:25:06
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dawanie komus pieniędzy tylko po to, zeby one wróciły do wora a ten ktoś
    > skroił prowizję, jest chore.
    > Nie czaisz?

    Czaję, czaję :).

    http://ifutures.pl/download/file.php?id=9381&mode=vi
    ew

    ...wydaje mi się, że akurat w tym przypadku jesteśmy po tej samej stronie.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 22. Data: 2011-01-15 21:35:22
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czaję, czaję :).
    >
    > http://ifutures.pl/download/file.php?id=9381&mode=vi
    ew

    > ...wydaje mi się, że akurat w tym przypadku jesteśmy po tej samej stronie.

    i tak, nie rozwodząc się zbytnio wyglada, że się dogadali
    jedni odpuscili deko, drudzy też

    z drugiej strony nagonka medialna trwa co niby przeczy wnioskowi wyżej
    ale ona może być spowodowana niezadowoleniem jakichs kolesi, którm np.
    pensja spadnie o 20% np z 50k do 40k

    niejeden ma znajomego pismaka, ostatecznie nikt wolny nie zyje w izolacji

  • 23. Data: 2011-01-15 21:44:47
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > jest już oficjalnie zrefinansowane z kolejnej dotacji budżetowej. Żeby
    > było śmieszniej, od niedawna takie pożyczki ZUS na sfinansowanie bieżącego
    > deficytu mogą być brane od rządu który na ten cel emituje obligacje SP - w
    > takiej sytuacji rośnie deficyt finansów publicznych ale nie rośnie
    > deficyt budżetowy (pożyczka nie jest wydatkiem budżetu). W kolejnym roku
    > ta kwota jest już doliczona do deficytu budżetowego jako wydatek na
    > dotację do ZUS, która służy do spłaty pozyczki wobec SP - czyli jest to
    > zabieg czysto księgowy bo deficyt finansów publicznych i dług publiczny

    Oki, czyli kolega Zbyszek ma rację.
    Czyli Najwyższy Czas oraz "Rozmowy niedokończone" straszą ogólnie znanym
    deficytem finansów publicznych/długiem publicznym znanym z
    http://www.mf.gov.pl/, a nie jakims dodoatkowym długiem poukrywanym na
    bliżej nieznanych kontach ZUS ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 24. Data: 2011-01-15 21:57:16
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    ew

    Wydaje mi się, że na rysunku brakuje parę strzałek:

    1) Rząd kiedyś musi wykupić obligacje swoje obligacje i kasa z wykupu wróci
    do OFE (pod warunkiem, że te nie zostaną rozwiązane).
    2) OFE kiedyś (pod warunkiem, że nie zostaną rozwiązane) będą musiały
    wypłącić kasę staruszkowi (pomniejszoną o coroczną prowizję).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 25. Data: 2011-01-15 22:03:42
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > 2) OFE kiedyś (pod warunkiem, że nie zostaną rozwiązane) będą musiały
    > wypłącić kasę staruszkowi (pomniejszoną o coroczną prowizję).

    Skip, a co oznacza ta strzałka:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d25cbb5cba
    6c87cd.html

    ....podatki ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 26. Data: 2011-01-15 22:12:17
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > Czyli Najwyższy Czas oraz "Rozmowy niedokończone" straszą ogólnie znanym
    > deficytem finansów publicznych/długiem publicznym znanym z

    Skupmy sie na jednej kwestii - nie likwidacji OFE, ale przepływowi 60% kasy.

    Z budżetu kasa wraca do budżetu, po drodze gruby odkraja plasterek ZA NIC.

    Teoretycznie (to opisują naganiacze) te pieniądze masz na koncie OFE, a
    praktycznie na koncie ZUS (ale okrojone).

    Dlaczego?

    Otóż dlatego, ze w przypadku totalnej padaki najprawdopodobniej dla Państwa
    (kto by nie rządził) w wyoborze jak wydać pulę kasy:

    1) płacić jakiekolwiek emerytury
    2) przelać z odsetkami firmie prywatnej, która po odkrojeniu next plastra
    BYĆ MOŻE się okaze że nie jest w tarapatach i z tej reszty nie ogłaszając
    bankructwa coś kolesiom wyda.

    Mocno bardziej prawdopodobne jest rozwiazanie 1)

    W przypadku koniunktury budżet wykupi obligi, OFE odkroi i wypłaci
    emerytury.

    Sory, ale to nie ma rąk i nóg.

    To jeden z MEGA WAŁKÓW wczesnej III RP.
    Nieruszony do tej pory.
    Miliardy lecą, a nikt nie lubi jak mu przestaja lecieć.

    Nawet Ty.

  • 27. Data: 2011-01-15 22:13:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > 2) OFE kiedyś (pod warunkiem, że nie zostaną rozwiązane) będą musiały
    > wypłącić kasę staruszkowi (pomniejszoną o coroczną prowizję).

    zły algorytm, ma błędy
    opisałem dalej

    poza tym te "pod warunkiem" są bez sensu, bo nie wiadomo jak to wszystko
    zinterpretować

  • 28. Data: 2011-01-15 22:14:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > ...a co oznacza ta strzałka:

    strzałka to kierunek, tak mi się wydaje

  • 29. Data: 2011-01-15 22:22:20
    Od: zbyszek <z...@o...pl>

    On 15 Sty, 22:57, "Endriu" <n...@i...pl> wrote:
    view

    > Wydaje mi si , e na rysunku brakuje par strza ek:
    >
    > 1) Rz d kiedy musi wykupi obligacje swoje obligacje i kasa z wykupu wr ci
    > do OFE (pod warunkiem, e te nie zostan rozwi zane).

    dodajmy, że będzie musiał mieć za co. To tak fajnie gadają - OFE MA
    TYLE MILIARDÓW.
    Uczciwiej byłoby napisać: ma tyle takich obligacji , takich akcji.
    Co te inwestycje warte to się okaże.

    Z.

  • 30. Data: 2011-01-15 22:22:50
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > To jeden z MEGA WAŁKÓW wczesnej III RP.
    > Nieruszony do tej pory.

    dla emerytów IMO kompletnie nic sie nie zmieni
    oprócz tego, że dostaną tyle, na co stać będzie budżet w danym momencie

    w przypadku przymusowego 3mania kasy w OFE, dajmy na to że ich chęci
    mozliwości i mary senne walenia 100% kasy w akcje by sie zrealizowały, to
    przy jebnięciu rynków o 70%powiedzmy, co by było?

    I dlaczego naganiacze jak mantrę mówią, że ceny akcji longterm rosną?

    po prostu:

    NIECH K>>WA KAŻDY SAM ZADECYDUJE CZY CHCE GRAĆ NA GIEŁDZIE,

    A NIE SĄDAMI I USTAWAMI SIĘ NAKAZUJE ODDAWAC KASĘ PRYWATNEJ FIRMIE GRAJĄCEJ
    NA GIEŁDZIE