  • 71. Data: 2011-01-16 13:10:13
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:iguqfl$p61$1@usenet.news.interia.pl...
    >A tak jak jesteśmy przy temacie, to czy ktoś umie "rozkodować" :
    >
    > Profesor Kołodko i dyskutanci giełdowi z pl.biznes.wgpw
    > http://blog.100lar3k.pl/2011/01/profesor-koodko-i-dy
    skutanci-giedowi-z.html

    > http://2.bp.blogspot.com/_WHw51wDbF3I/TSbcwUPFfsI/AA
    AAAAAACos/jIoIEhB4joI/s1600/lista+obecnosci.JPG

    > ta tajemnicza listę, oraz odpowie na pytanie do kogo przyszedł Grzegorz
    > Kołodko....?.
    >
    > P.S. Ja rozpoznaję tylko Pana Jacka Maliszewskiego ....

    ja połowę

  • 72. Data: 2011-01-16 13:10:54
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-01-16 13:39, totus wrote:

    > Jaka wartość? Znasz tę wartość? A te akcje to nie czasem Twoja nadzieja, że
    > później znajdzie się ktoś kto je kupi drożej? A jak go nie będzie? A jak nie
    > będzie miał pieniędzy?

    Ale ja nie napisałem, że musi odkupić drożej ;) Napisałem, że akcje
    posiadają jakąś tam wartość, bo mają oparcie chociażby w majątku stałym
    firmy, patentach, itd. Chodzi o to, że szansa, że akcje dobrze
    prosperującej firmy spadną do 0 jest niewielka.

    > Obligacje niczym nie różnią się od akcji co do zasady ich spieniężania.
    > Muszą być pieniądze chętne do ich wykupienia.

    Oczywiście, że tak. Ale ponieważ nie jesteśmy odizolowani od reszty
    świata, to zakładam, że takie pieniądze się znajdą. Np. KGHM to 2x zł,
    to była okazja 2 lata temu o chętni byli ;) Wszystko zależy od ceny.

    Mroziu

  • 73. Data: 2011-01-16 13:14:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > idziesz formą odpowiedzi na to, co napisałem, ale to zła forma bo niby mi
    > odpowiadasz w dyskusji, ale ja nie napisałem czegoś innego
    > zgadzam sie z tym, co piszesz
    > zgadujesz co uważam za "jesli sam nie zarobisz"
    > otóż w sytuacjach kryzysowych te odłożone sprzed sytuacji zarbianie wali w
    > łeb, to jasne
    > zostaje bieżące; recpety nie mam nie przezyłem takiego dramatu i nikomu
    > nie zyczę
    > nie będzie zusu, ofe, nic będzie, zostanie szmalcowizna

    Tak rzeczywiście, użyłem drastycznego przykładu z wojny ale tylko po to by
    unaocznić, że wtedy gdy będziesz chciał spieniężyć swoje zarobione dobra
    musi być ktoś, kto te pieniądze będzie miał. Gdy średnia wieku populacji
    rośnie, a jej liczebność maleje i oba zjawiska nie są rekompensowane
    wydajnością pracy to nie wała by emerytury rosły czy były na stałym
    poziomie. Będą malały. I to się nie zmieni nawet gdy powiesi się Tuska za
    jaja na rynku.

  • 74. Data: 2011-01-16 13:16:52
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że tak. Ale ponieważ nie jesteśmy odizolowani od reszty
    > świata, to zakładam, że takie pieniądze się znajdą. Np. KGHM to 2x zł, to
    > była okazja 2 lata temu o chętni byli ;) Wszystko zależy od ceny.

    Eeee przeceniasz mądrość inwestorów, w tym OFE itp:))))

    Skoro teraz KGH jest po prawie 200, a 2 lata temu było po 20, to odpowiedz
    na proste pytanie:

    dlaczego tak oczywistej okazji kolosalnego zarobku nikt nie wykorzystał
    waląć tak, że mina nie skończyła się na 30, 40 50...

    Dlatego, że nikt z żadnej posranej AT czy AF nie wiedział gdzie koniec.
    Zadecydowłao stado i pewnie około 62% kupujących.

    Wiem, masło maślane, przecież w tamtej sytuacji bez problemu mogli sklopić
    na 10zł.

    Jednak zjazd sztandarowej spółki WIGbanana ze 140 zł na 20zł w niespełna 2
    lata świadczy tylko o jednym.

    Zapomnijmy o marzeniach, że jakaś firma zarobi dla nas na giełdzie.
    My sami mamy sznase, choć małe.
    Ale są.

  • 75. Data: 2011-01-16 13:20:46
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Słuchasz reklam? Kupujesz je?
    > :)))))))))))))))))
    >
    > Działasz tym samym na rzecz podmiotów dominujących, osłabiając rodzącą się
    > konkurencję.
    >
    > Weź, kurwa, w się jakoś ogarnij w końcu.

    Słuchaj w 2007 to już było wiadomo co i jak.

    "Zmień temat" w słuchawce red. Lichockiej
    http://www.youtube.com/watch?v=7-abGUMRzdg

    Ale w 2005 jakoś niedługo po powstaniu Radia Maryja i po komisjach/aferach
    paliwowej/Rywina można było wnioskować różnie....
    Parę osób których bardzo ceniłem, dało się nabrać. Niektórzy tkwią w błędzie
    do dzisiaj ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 76. Data: 2011-01-16 13:29:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > paliwowej/Rywina można było wnioskować różnie....
    > Parę osób których bardzo ceniłem, dało się nabrać. Niektórzy tkwią w

    Nie odpowiem dokąd sam nie dasz odpowiedzi na zaległe pytania.
    Nie oczekuj nic innego.
    Własnie tak postepujesz, w sytuacjach skrajnych gdy idzie nie po twojej
    myśli - obrażając i prowokując, ale to metoda która nie da rady.

  • 77. Data: 2011-01-16 13:30:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Mroziu wrote:

> [...]
    > świata, to zakładam, że takie pieniądze się znajdą. Np. KGHM to 2x zł,
    > to była okazja 2 lata temu o chętni byli ;) Wszystko zależy od ceny.

    No założenie, że państwowe KGHM ma lepsze perspektywy niż państwo jako
    całość jest dla mnie dziwne. Znam wiele firm państwowych i prywatnych, które
    splajtowały. Szacownych firm ponadnarodowych. Nie znam, żadnego pastwa,
    które by nie płaciło swoich obligacji. Państwo jeżeli chce sprzedać nowe
    obligacje musi zapłacić stare. Żeby się posrało musi dojść do porozumienia z
    posiadaczami starych obligacji. Rozłożyć w czasie wynegocjować obniżkę,
    słowem dogadać się i zapłacić. Jakby nie patrzył obligacje państwowe są
    zawsze bezpieczniejsze od akcji. Co zresztą widać w zyskach na handlu nimi.
    Mniejsze ryzyko mniejszy zysk. Ty sobie możesz myśleć o tym co chcesz ale
    ogół uczestników handlu papierami tak to postrzega.

  • 78. Data: 2011-01-16 13:40:16
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie odpowiem dokąd sam nie dasz odpowiedzi na zaległe pytania.

    O jejku Skippy, jeżeli masz do mnie jakies pytania to je jakoś
    usystematyzyj, ułóż w listę, wypunktuj i zaprezentuj, bo póki co to ja
    jakos nie widzę abyś ode mnie chciał coś wyłuskać ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 79. Data: 2011-01-16 13:53:09
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > O jejku Skippy, jeżeli masz do mnie jakies pytania to je jakoś
    > usystematyzyj, ułóż w listę, wypunktuj i zaprezentuj, bo póki co to ja
    > jakos nie widzę abyś ode mnie chciał coś wyłuskać ....

    Metoda standarowa, zadziała na większość ludzi,
    Masz perspektywy - tego nie mogę odmówić.

    Czyli pisząc do mnie nie piszesz do mnie, warto to podkreslić dla innych
    czytających nabierających się na "sekwencyjną wymianę opinii" potocznie
    zwaną dyskusją.

  • 80. Data: 2011-01-16 14:04:03
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-01-16 14:30, totus wrote:

> [...]
    > Mniejsze ryzyko mniejszy zysk. Ty sobie możesz myśleć o tym co chcesz ale
    > ogół uczestników handlu papierami tak to postrzega.

    KGHM jest na dzień dzisiejszy przykładem dobrze prosperującej firmy, za
    10 lat mogą być tam zupełnie inne spółki. W ogólności szansa, że wartość
    portfela akcji spadnie do 0, jest bardzo mała.

    A obligacje są tylko przyrzeczeniem odkupienia ich w przyszłości tak
    więc jak sam napisałeś, za nimi żadna wartość nie stoi. To, ze obligacje
    traktowane są, za instrumenty bezpieczniejsze wynika właśnie z faktu, że
    nic takiego nie miało jeszcze miejsca. Co nie zmienia faktu, że któryś
    naród może w końcu powiedzieć że ma dosyć niekompetencji swoich
    rządzących i stwierdzić, że nie ma ochoty na to płacić. Co wtedy będzie,
    nie wiem, ale na pewno będzie ciekawie ;)

    Mroziu