  • 41. Data: 2011-03-11 23:09:41
    Temat: Re: Do Dietera....
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <m...@t...moon> wrote in message news:ile9ik$2ch$1@news.onet.pl...

> [...]
    =916

    > najgorsze jest to, że oni nic nie kumają albo wszyscy udają wariatów

    właśnie tego nie rozumiem...
    jakiś matrix czy jak ?

    george

  • 42. Data: 2011-03-11 23:12:22
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Twoja metoda z zalozenia jest zla, bo po cholere wplacac regularnie kase w
    cos co caly czas przynosi straty? Przeciez to nic innego jak lapanie
    spadajacego noza na akcjach, najczesciej popelniany blad przez
    poczatkujacych i nie tylko. Po drugie, skoro chcesz lapac szczyty i dolki,
    to po cholere Ci te fundusze, lepiej inwestowac samemu w akcje skoro masz
    takie umiejetnosci. Zakladam, ze w fundusze inwestuje sie nie przez 9
    miesiecy (tyle trwa zwykle bessa), ale przez 3-10 lat, a wtedy obliczenia
    jasno pokazuja, ze jednorazowa wplata jest lepsza. Robilem rowniez testy dla
    koszyka skladajacego sie z 60 roznych fundow dla ostatnich 10 lat i zawsze
    wynik byl gorszy od jednorazowej wplaty.

    Dieter

    Użytkownik "DJ" napisał w wiadomości grup

    > Policz i przedstaw wyniki. Nie przemawiaja do mnie argumenty typu
    > "widzimisie".

    Ale jakie widzimisie i co tu liczyc? Ale jak chcesz to policz i moze
    zrozumiesz to co dla wszystkich jest tak oczywiste.
    Przeciez jezeli przez ten rok fundusze spadly pi razy oko 50% to wplacajac
    calosc od razu mam strate 50%. Rozkladajac to na rowne wplaty przez caly
    okres mam strate o polowe mniejsza tj. okolo 25%. Czy to tak trudno
    zrozumiec?
    Oczywiscie, jezeli w tym samym okresie mielibysmy wzrost o 100% to w
    pierwszym przypadku zarobimy wlasnie 100%, a w drugim tylko 50%. Problem
    jest tylko taki, ze nie wiadomo jak sie rozwinie sytuacja w danym okresie. A
    wplaty rozlozone w czasie po prostu zmniejszaja ryzyko kosztem mniejszych
    zyskow. I tyle w tym temacie.

    DJ

  • 43. Data: 2011-03-11 23:16:32
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > właśnie tego nie rozumiem...
    > jakiś matrix czy jak ?

    nie wiem, jeśli taki mądry gość jak Petru twierdzi, że 60% kasy na stałe
    zblokowanej w obligach, reszta w różnych akcjach które w każdej chwili moga
    sklopić, nie mozna tego wypłacić ani przekazać, kasa rośnie ledwo jak
    inflacja - to real kasa i real sex, to nie wiem o co chodzi

    chyba dobrze, że sam musze liczyć swoje pieniądze a nie liczy mi je tego
    typu mądrala

    cos ktoś pisał na czacie, że gostek (Buczkowski..???) sie spierał z panią
    profesor (nie pamietam) w TokFM - on udowadniał, że zwrot z OFE to 10%
    rocznie, ona to co my. Sprawdzili w sieci, bo podobno to jest gdzieś
    napisane w GUS czy KNF ch wie gdzie i gostek z automatu nabrał wody w usta.

  • 44. Data: 2011-03-11 23:28:09
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > właśnie tego nie rozumiem...
    > jakiś matrix czy jak ?
    >
    > george \\

    jeszcze jest opcja taka: ja sam do niedawna widząc źe w 1999 JR=10zł, teraz
    =30zł sądziłem, że rzeczywiście ta kasa w OFE spuchła przez 11 lat ponad dwa
    razy
    tylko sobie myślałem - no mało przelewają to i mało jest łącznie no bo to
    logiczne samo w sobie
    i 8% zabrane po drodze
    no ale głównie to - mało wpłacane, to i 200% niewiele zmienia

    dopiero wczoraj wygrzebałem papiery i sprawdziłem to tak samo, jak liczę to
    co zarabiam
    inwestycja, zysk po określonym czasie, jakiej to odpowiada lokacie

    dopiero wczoraj

    a te wszystkie mądrale co porobiły po 100 fakultetów (odrzucam tu naganiaczy
    majacych deal w OFE i z OFE, którzy po prostu cynicznie lecą sobie w ....)
    żyja w jakimś świecie teoretycznej fikcji, biorą na słowo honoru jakieś z
    sufitu wytrzaśniete liczby i procenty

    nikt z nich banalnie nie sprawdził tych dwóch najprostszych pod słońcem kwot

    - wpłaciłem
    - sprawdzam ile jest i czemu analogicznemu to odpowiada

  • 45. Data: 2011-03-12 08:02:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    =916

    > najgorsze jest to, że oni nic nie kumają albo wszyscy udają wariatów

    Zauważyłem też, ze nikt nie widzi, że na aktualnych emerytów płacą zawsze
    aktualni pracujący. Plecie się, że tak to jest w ZUS ale jak ma się fundusze
    albo akcje to już emerytów utrzymują kosmici. Jak emerytura jest z ZUS to
    wszyscy widzą, że płacący składkę muszą być czyli pracujący muszą być. Jak
    emerytura jest z funduszu to wystarczy sama giełda i wszyscy mogą być na
    emeryturze. Dlatego tak się biją ile jest w ZUS a ile w OFE. Główny argument
    to, że w ZUS to wirtualne pieniądze, a w OFE to prawdziwe akcje i obligacje.
    Pewnie myślą, ze kanapka z akcji i obligacji jest tak samo kaloryczna jak
    owsianka. Logika i matematyka powinna być zakazana w szkole wtedy by się
    kłócili o kolor wyciągów bankowych. Bo to od razu rzuca się w oczy. Coś musi
    być z logiką jeżeli uważa się pieniądze w OFE za własność choć pieniądze te
    nie mają żadnych cech tych pieniędzy na osobistym rachunku bankowym. Bije
    się pianę i patrzy się jakiego jest koloru. Takie zabawy zupełnie obok
    problemu. Przy emeryturze państwowej każde następne pokolenie będzie
    dostawało od państwa niżą realną emeryturę z niżą stopą zastąpienia. Tak
    właśnie wygląda bankructwo tego systemu.

  • 46. Data: 2011-03-12 08:55:43
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostawało od państwa niżą realną emeryturę z niżą stopą zastąpienia. Tak
    > właśnie wygląda bankructwo tego systemu.

    ZUS to inna kwestia.
    Pisaliśmy juz o tym, ale jak zauważyłem 99% nie przyjmuje do wiadomości
    kilku brutalnych prawd.
    Ludzie wolą się oszukiwać i żyć w fikcji pojęciowej, coś na kształt stałego
    najarania sie marychą.

    1) Nie można mówić o likwidacji ZUS, to sprzeczne wewnętrznie. ZUS nie jest
    żadnym mitycznym czymś tylko to po prostu agenda państwa do wypłaty
    świadczeń i poboru składek. Tego sie nie da zlikwidować jeśli ma istnieć
    jakikolwiek państwowy system ubezpieczeń.

    2) Państwo w dowolnym momencie historycznym będzie wypłacało takie
    świadczenia, jakie będzie mogło sfinasować i ani grosza więcej. Ta
    najprostsza pod słońcem prawda zdaje się nie docierać do prawie nikogo.

    3) z 2) wynika tez jedno, że jak będzie trzeba, to poprzez wykreowanie
    inflacji i inne działania - wszelkie nasze oszczędności lokatowe, OFE itp są
    niewiele warte, to tylko nadal rezerwuar i wentyl bezpieczeństwa dla państwa
    jako systemu.
    I tak państwo, gdzie by ta kasa nie leżała, w krytycznym momencie spokojnie
    po nią sięgnie.
    Nawet zdawałoby się nieruchomości...
    PRL po nie sięgnął, demokratyczna RP III i IV nie tylko, że nie jest w
    stanie nic oddać, to jeszcze potrafi realizować dekrety Bieruta jeśli to jej
    na rękę. To się dzieje na naszych oczach.

  • 47. Data: 2011-03-12 09:02:11
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 09:02:43 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > dostawało od państwa niżą realną emeryturę z niżą stopą zastąpienia. Tak
    > właśnie wygląda bankructwo tego systemu.

    Rozumiem co masz na mysli. ZAWSZE płaci pokolenie następne. Ale jeśli mam
    dokładnie obliczony kapitał to przynajmniej WIEM ILE ma płacić.
    Kiedyś ktoś z posłów PSL zastanawiał się, tak jak Ty, kto kupi te wszystkie
    akcje, żeby wypłacić emerytury. Odpowiedź jest prosta - jeśli system z OFE
    by trwał do OFE napływałyby składki następnego pokolenia i defacto to one
    byłyby przeznaczane na emerytury. OFE nigdy nie musiałaby sprzedawać akcji
    tylko po to żeby wypłacać emerytury!!!

    Zrozum to, bo dokładnie to samo dzieje się teraz w ZUS.:
    Nowe pokolenie płaci na emerytury. Jest tylko jedna różnica: teraz państwo
    w sposób DOWOLNY może ustalać emeryturę, bo gdy potrzebuje pieniędzy to
    może wypłacać mniej a gdy ma za dużo może wypłacać więcej. Mnie jest w
    zasadzie obojętne gdzie wkłądam składki: ja chcę mieć tylko możliwość
    policzenia dokładnie ile mi się z tego tytułu należy. Jeżeli takiej
    możliwości nie mam, to można mnie dowolnie robić w bambuko a ja nawet nie
    będę o tym wiedział.

    Zauważ co ciągle powtarza Rostkowski: "ta zmiana nie będzie miała wpływu na
    przyszłe emerytury". A ja zadam pytanie
    - a jekie będą te przyszłe emerytury z ZUS, czy pan minister jest w stanie
    mi odpowiedzieć jaki konkretnie? A skoro nie jest pan w stanie, to na
    jakiej podstawie pan twierdzi, że likwidacja OFE nie będzie miała na nie
    wpływu?
    Oczywiście nie chodzi tu o podanie konkretnej kwoty, bo tego nikt nie jest
    w stanie przewidzieć, ale podanie ZASDY, wg której w przyszłości będą
    naliczane emerytury i o sposób kontrolowania zgromadzonego kapitału na
    bieżąco przez każdego ubezpieczonego w ZUS. Kapitał w ZUS teoretycznie
    można obserwować, ale nie masz pojęcia ile z tego kapitału za 20 lat będzie
    PRZEZNACZONE dla Ciebie lub Twojej rodziny (na wypadek przedwczesnej
    śmierci). W OFE to wiesz i to jest podstawowa różnica.

    Gdyby w szkole uczono logiki, to niestety pan minister nie mógłby w ten
    sposób bajdurzyć.

    Nie wydaje ci się, że to zwykłe

  • 48. Data: 2011-03-12 09:31:29
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

> [...]
    > śmierci). W OFE to wiesz i to jest podstawowa różnica.
    >
    > Gdyby w szkole uczono logiki, to niestety pan minister nie mógłby w ten

    Co z tego że znasz zasadę, skoro kolesię ta kasą grają na giełdzie.
    Chyba znasz zasady giełdy i wykres NIKKEI i NASDAQ.
    Nie rozumiesz, że państwowt przymus wpłacania kasy kolesiom grającym na
    giełdzie to sprawa skandaliczna?

    Wiesz, mam nieodparte wrażenie, że lobbujesz na rzecz OFE.
    Takie głupoty pisać, oderwane od realiów giełdowych to po prostu szok.

  • 49. Data: 2011-03-12 09:32:00
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > ja chcę mieć tylko możliwość
    > policzenia dokładnie ile mi się z tego tytułu należy. Jeżeli takiej
    > możliwości nie mam, to można mnie dowolnie robić w bambuko a ja nawet nie
    > będę o tym wiedział.

    Skąd magiczne myślenie, ze jak będziesz wiedział ile Ci się należy to nie
    można Cie robić w bambuko? Na czym to opierasz, że państwo Ci wypłaci tyle
    ile sobie policzyłeś? Bardzo jestem ciekaw odpowiedzi. Skąd przekonanie, ze
    państwo inaczej potraktuje zobowiązania ZUS niż własne obligacje. Nie
    wspominam już co by się działo z cenami na giełdzie gdyby doszło do takich
    dylematów.

  • 50. Data: 2011-03-12 09:34:47
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > "ta zmiana nie będzie miała wpływu na
    > przyszłe emerytury".

    Pan minister mówi dobrze tylko Ty nie chcesz słuchać. Pan minister mówi, że
    jest bez różnicy gdzie są pieniądze. Jak się zawali to równolegle. Pan
    minister mówi, że oba systemy się nie różnią. Różnica jest tylko księgowa i
    tę różnicę chce znieść. Różnic gwarancyjnych i innych nie ma.