  • 21. Data: 2009-03-16 23:42:28
    Temat: Re: Do Endriu... ręceopadają
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dieter wrote:

    > Viper, przeceniasz Rudego. To przyglup ze swietnym PR i nic wiecej. Wykres
    > mowi wszystko. Chyba nie sadzisz, ze Rudy oprocz PLN uratowal rowniez
    > korone czeska i forinta, bo wlasnie wszystkie te waluty umacniaja sie od
    > tego samego momentu ? Fart i tyle, choc trzeba przyznac, ze ma facet
    > wyczucie do przesilen, np. przejecie wladzy przed samym zalamaniem WIG.
    >

    > http://www.hot.jpg.pl/zdjecie/86358/CZK_HUF_i_PLN_by
    _Dieter_160309.html

    > D.

    Przygłupi naród wybiera przygłupi sejm gdzie większość ma przygłupia partia
    i stad jest przygłupi premier. Dlatego wszyscy maja obsrane tyłki. A
    zagranica wytyka palcami i zrywa boki ze śmiechu z przygłupich Polaków, zaś
    Dieter ma przygłupich rodaków.

  • 22. Data: 2009-03-17 08:53:48
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Viper, przeceniasz Rudego. To przyglup ze swietnym PR i nic wiecej. Wykres
    > mowi wszystko. Chyba nie sadzisz, ze Rudy uratowal rowniez CZK i HUF? Fart i
    > tyle.
    >
    > D.

    Dieterro, chciałbym nieśmiało zauważyc, że jesteśmy krajem 40 milionowym, zaś
    Węgry i Czechy mają po parę milionów... Dowiedz się najpierw jak jest złoty
    ważony w koszykach spekulacyjnych regionu, to wtedy może przestaniesz pisac
    takie bzdury... Spekulacja z reguły nie gra na złotym, spekulacja gra na
    koszyku walut regionu... i jak coś się dzieje w którymś z krajów, ma to
    zazwyczaj przełożenie na inne waluty...

  • 23. Data: 2009-03-17 12:01:23
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > A skąd założenie że na kurs PLN zawsze wpływa kurs forinta czy czeskiej
    > korony a nie odwrotnie ?

    W mojej wypowiedzi nic nie ma na ten temat (nie ma takiego zalozenia)

    >Dopiero gdy 18.02 do akcji wkroczył BGK, złotówka zaczęła sie gwałtownie
    >umacniać :

    Oczywiscie... BGK sypnal 80mln ojro na rynek i spanikowani 'inwestorzy'
    Goldman sachs i JPMorgan w poplochu z pelnymi pampersami uciekali z
    Polski, Czech, Wegier, Ukrainy, Litwy, Lotwy i Estoni

    Wez mnie nie rozsmieszaj fantasto.

  • 24. Data: 2009-03-17 18:00:41
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Madafaka" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > W mojej wypowiedzi nic nie ma na ten temat (nie ma takiego zalozenia)

    W takim razie było możliwe ze inne waluty regionu umacniały sie pod wpływem
    zachowania złotego.

    > Oczywiscie... BGK sypnal 80mln ojro na rynek i spanikowani 'inwestorzy'
    > Goldman sachs i JPMorgan w poplochu z pelnymi pampersami uciekali z
    > Polski, Czech, Wegier, Ukrainy, Litwy, Lotwy i Estoni

    A pod wpływem czego skoro fundamenty ekonomiczne tych państw nic się w ciągu
    kilku dni nie zmieniły, a gospodarki Polski , Węgier i Ukrainy nie mają
    porównywalnej sytuacji ? Nagle zmienił się tzw. sentyment do regionu.

    Skoro kilkadziesiąt mln EUR spwodowało szybki spadek kursu EUR o kilkanaście
    groszy, a do sprzedaży czekało jeszcze prawie 3 mld EUR to był chyba
    wystarczający powód do zamykania pozycji. Najwyraźniej strategie spekulacji
    na osłabianie złotego opierały się na niewtrącaniu się do tego państwa -
    zgodnie zresztą z dotychczasowymi deklaracjami Skrzypka. Sam fakt
    rozpoczęcia takich interwencji jest w Polsce ewenementem od chyba 1990, więc
    musiał wpłynać na postrzeganie rynku, najbardziej zdeprecjonowanej w ciągu
    ostatnich kilku miesięcy waluty na świecie (no może poza dolarem Zimbabwe).
    W kolejnych dniach NBP zmienił oficjalne stanowisko co do możliwości
    interwencji na rynku walutowym, a tu wchodziło w grę już 46 mld EUR. Do tych
    deklaracji dołączyły także inne państwa np. rząd Węgier złożył mniej
    konkretne oświadczenie 2 godz. po wystąpieniu Tuska (a pamiętam że także
    bank centralny Czech) :

    http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=a64fc5c9-2b
    cb-4208-8d48-acb64a90bd92
    http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=390532b3-4b
    6b-4eb0-ada8-356561816d2f

    Anatol

  • 25. Data: 2009-03-17 18:17:12
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Skoro kilkadziesiąt mln EUR spwodowało szybki spadek kursu EUR o
    > kilkanaście groszy, a do sprzedaży czekało jeszcze prawie 3 mld EUR to był
    > chyba wystarczający powód do zamykania pozycji.

    No właśnie drogio Anatolu dochodzimy tutaj do sedna sprawy.
    Dlaczego platformiany idol Vipera Tusk nie pokazał (jak to Viper mówi) "że
    jest zdeterminowany bronic złotego" wcześniej skoro musiał wiedzieć że
    spólki z udziałem skarbu państwa w których przezesi rad nadzorczych ustalani
    z partyjnego klucza umoczeniu są po uszy w opcje ?.

    Na fundamencie wiary

    " [...] Teraz jednak jest inaczej, między innymi dlatego, że wicepremier
    Pawlak kategorycznie zaprzecza, jakoby on też wdał się w walutowe opcje
    przez podstawionych przedsiębiorców. Oczywiście wierzymy w te dementi
    wicepremiera Pawlaka tak samo, jak w to, że w razie czego NATO nas obroni,
    ale faktem jest, że wśród przedsiębiorców zakładających się z bankami, były
    również spółki albo z udziałem, albo w całości należące do Skarbu Państwa.
    Pan minister Skarbu Państwa Aleksander Grad bardzo mętnie tłumaczył w
    telewizorze, dlaczego karząca ręka sprawiedliwości na razie nie dosięgnie
    członków zarządów i rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa, co w efekcie
    zrodziło fałszywe pogłoski, że zarządcy tych spółek wdali się w opcje
    walutowe mając za cichych wspólników członków ścisłych sztabów partyjnych i
    działali na ich polecenie. Co więcej - że lekkomyślnie zaufali ich
    zapewnieniom, że w razie czego nastąpi desperacka obrona złotego i cokolwiek
    się stanie - zakład będzie wygrany, a banki - puszczone z torbami.

    Czy odpowiedzią na to jest cytat posła "Problemka" ?.

    Sprawa do przyschnięcia
    http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/2009/03/15/sprawa-do-p
    rzyschniecia/

    "[...] Trzy osoby w otoczeniu Donalda Tuska inspirują ataki na PSL, bo są
    powiązane z układem biznesowym, realizującym interesy obcego kapitału -
    dowiedzieliśmy się od posła Eugeniusza Kłopotka.[...]".

    Endriu

  • 26. Data: 2009-03-17 18:19:21
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > powiązane z układem biznesowym, realizującym interesy obcego kapitału -
    > dowiedzieliśmy się od posła Eugeniusza Kłopotka.[...]".

    Przecież jak powiedziałeś wystarczyło rzucić 80 mln Euro i było by po
    sprawie.....

    Endriu

  • 27. Data: 2009-03-17 18:31:41
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Przecież jak powiedziałeś wystarczyło rzucić 80 mln Euro i było by po
    > sprawie.....

    Bo że po "Waldku" nagle w TVN-ie zaczęli jeździć "jak po burej suce" to nie
    ulega niczyjej wątpliwości.

    Endriu

  • 28. Data: 2009-03-17 18:38:42
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Bo że po "Waldku" nagle w TVN-ie zaczęli jeździć "jak po burej suce" to
    > nie ulega niczyjej wątpliwości.

    Aż dziw bierze że "TVN-owska ręka sprawiedliwości społecznej" dosięgła
    starego dobrego wypróbowanego wyjadacza jakim jest Pawlak, sprawdzonego już
    dawno w:

    "Nocna zmiana"
    http://tiny.pl/blcj

    .. gdy "na gwałt" trzeba było uwalać lustrację ...

    Endriu

  • 29. Data: 2009-03-17 19:00:21
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > "Nocna zmiana"
    > http://tiny.pl/blcj
    >
    > .. gdy "na gwałt" trzeba było uwalać lustrację ...

    Aż łezka sie w oku kręci...

    Niesiołowski za ustawą Korwin-Mike'go, a Tusk z Rokitą i Pawlakiem przeciw
    Czy za niedługo okaże się że Waldka trzeba będzie jednak pozbyć i "wyrzucić
    za burtę" ?.

    Endriu

  • 30. Data: 2009-03-17 19:19:42
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie drogio Anatolu dochodzimy tutaj do sedna sprawy.
    > Dlaczego platformiany idol Vipera Tusk nie pokazał (jak to Viper mówi) "że
    > jest zdeterminowany bronic złotego" wcześniej

    Wcześniej były interwencje werbalne a 3 mld EUR w grudniu i styczniu rząd
    nie posiadał do dyspozycji. Swoja drogą takie interwencje powinien
    przeprawdzać NBP, zgodnie ze swoim konstytucyjnyn obowiązkiem i posiadaniem
    o wiele poważniejeszych niż te 3 mld EUR narzędzi :
    http://www.money.pl/pieniadze/raporty/artykul/nbp;mo
    ze;obronic;kurs;zlotego;dlaczego;nie;chce,176,0,4253
    92.html

    > skoro musiał wiedzieć że spólki z udziałem skarbu państwa w których
    > przezesi rad nadzorczych ustalani z partyjnego klucza umoczeniu są po uszy
    > w opcje ?.

    Szef KNF który bezpośrednio odpowiada za bezpieczeństwo systemu finansowego
    w Polsce oficjalnie zapewniał (Skrzypek też niczego złego nie sygnalizował)
    że straty są niewielkie i opcje nie zagrażają stabilności finansowej :

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,60772
    29,5_5_mld_zl___slony_rachunek_polskich_firm_za_opcj
    e.html

    Anatol

    Anatol