  • 111. Data: 2011-04-22 09:45:33
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    news:1f60vw4uz8olg$.11yv13lwjira$.dlg@40tude.net...

    > Zapytam:
    > Co zrobił rząd żeby OFE były bardziej przejrzyste? Zmieniono coś w nowej
    > ustawie?
    > Odpowiem - NIC. Więc nieprzejrzystość tez jest hasłem reklamowym mającym
    > przekonać ludzi.

    to nie jest pytanie do mnie
    i nie "rząd" tylko "wszystkie kolejne rządy"

    wbrew Twojej sugestii nie promuję obecnego rządu; uważam że robi bardzo złe
    ruchy w zakresie OFE.

  • 112. Data: 2011-04-22 09:46:54
    Temat: Re: Do Mane
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-22 11:43, skippy pisze:

    > ale co?

    Składki

  • 113. Data: 2011-04-22 09:55:24
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 11:45:33 +0200, skippy napisał(a):

    > to nie jest pytanie do mnie
    > i nie "rząd" tylko "wszystkie kolejne rządy"
    >
    > wbrew Twojej sugestii nie promuję obecnego rządu; uważam że robi bardzo złe
    > ruchy w zakresie OFE.

    W zasadzie to tylko zmniejszył obciązenie budżetu z tego tytłu o połowę. A
    wiec przekazal płeczkę następcom - niech oni się martwią za 10 lat. Kolejna
    "reforma" z cyklu "po nas chocby potop". Wkurza mnie ta "tymczasowosc".

  • 114. Data: 2011-04-22 09:57:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Kolejna
    > "reforma" z cyklu "po nas chocby potop". Wkurza mnie ta "tymczasowosc".

    "tylko o połowę"

    tymczasowość jest fatalna, ale ją bardziej widzę w powiększaniu ilości
    pasozytów budżetowych niż w ich marginalnej likwidacji

  • 115. Data: 2011-04-22 09:58:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mane" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Składki

    to będa gdzie indziej
    na czym polega więc problem?

  • 116. Data: 2011-04-22 10:04:41
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "Mane" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to będa gdzie indziej
    > na czym polega więc problem?

    Okradli OFE z tego czego nie miało. Normalnie. To takie tutejsza definicja
    kradzieży

  • 117. Data: 2011-04-22 10:14:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > wiec przekazal płeczkę następcom - niech oni się martwią za 10 lat.
    > Kolejna "reforma" z cyklu "po nas chocby potop". Wkurza mnie ta

    To co teraz zrobił rząd z OFE to tylko operacja księgowa. Dalej ci sami są
    winni tym samym tą samą ilość pieniędzy tylko inaczej jest to zapisane. Jako
    odprysk zmniejszyły się zarobki firm obsługujących OFE. Cała szarpanina jest
    o nic. Ciągle się zastanawiam dlaczego Balcerowicz broni starego
    księgowania. Tłumaczenie, ze jest opłacany przez OFE do mnie nie trafia.
    Jedyne tłumaczenie jakie dla mnie trzyma się kupy to takie. Ze wszystkich
    sił zwalcza zadłużanie się pastwa. Wywiesił zegar i ciągle powtarza by ciąć
    wydatki. Wydatków nikt nie chce ciąć. Jedynym wyjściem jest jak najszybsze
    osiągniecie konstytucyjnych progów zadłużenia i rząd musi równoważyć budżet
    z mocy prawa. OFE w starym wydaniu robią to szybko.

  • 118. Data: 2011-04-22 10:21:53
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jedyne tłumaczenie jakie dla mnie trzyma się kupy to takie. Ze wszystkich
    > sił zwalcza zadłużanie się pastwa. Wywiesił zegar i ciągle powtarza by

    ok jasne tylko dlaczego w cięciu wydatków przeszkadza mu jedyne cięcie w
    postaci OFE?

    >Jedynym wyjściem jest jak najszybsze
    > osiągniecie konstytucyjnych progów zadłużenia i rząd musi równoważyć
    > budżet
    > z mocy prawa. OFE w starym wydaniu robią to szybko.

    hmmm z tego wniosek, że rząd nie chce takiego rozwiązania i ma jakiś inny
    plan
    najbliższ plamn to "wybory" i skoro teraz ruszyli sprawę z tak zajebistym
    lobbingiem przeciwników zmian, to jest cienko

  • 119. Data: 2011-04-22 10:35:57
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ok jasne tylko dlaczego w cięciu wydatków przeszkadza mu jedyne cięcie w
    > postaci OFE?

    Jawny dług powodowany przez OFE rośnie najszybciej. 2mld/m-c. Żaden
    urzędniczy pomysł nie jest tak wydajny w robieniu długów. Balcerowiczowi
    pomaga jeszcze wkład budżetu do dotacji unijnej ale to się skończy.

> [...]
    > najbliższ plamn to "wybory" i skoro teraz ruszyli sprawę z tak zajebistym
    > lobbingiem przeciwników zmian, to jest cienko

    Rząd oczywiście nie chce zrównoważonego budżetu bo tego nie chcą jego
    wyborcy. Rząd nie po to został wynajęty by robić źle, tym którzy go opłacają
    tylko by robić dobrze. Rostowski uciekł Balcerowiczowi spod kozika. Dług
    dalej jest i generuje się z tą sama prędkością tylko już nie jest nominowany
    w obligacjach SP tylko zapisach ZUS. My mamy teraz długi rzędu 50% PKB
    państwa plajtują przy 100% PKB i wyżej wiec Rostowski kupił sobie trochę
    czasu. To gówno będzie musiał zjeść jakiś inny rząd.

  • 120. Data: 2011-04-22 10:50:30
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-22 11:58, skippy pisze:

    > to będa gdzie indziej
    > na czym polega więc problem?

    Na tym, że pojdzie to na zalatanie aktualnej dziury, wie wierze w to ze
    taka akcja rozwiaze problem, skad wezma za kolejnych 10 lat?