  • 21. Data: 2011-03-14 08:13:27
    Temat: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    > Zadawałem to pytanie już kilka razy. Dlaczego to rozwiązanie Ci się
    > opłaca.
    > Co ono załatwia? Dlaczego 500,-, a nie 127,- czy 1270,-?

    Kwota musi być taka, aby każdy mógł odłożyć na nią ze składki.
    Czyli, być może, zależna od płacy minimalnej i średniego okresu
    zatrudnienia.
    W ten sposób nikt na nikogo nie musi łożyć, i o to chodzi.

    Oczywiście musi istnieć system rentowy, na to musimy płacić wszyscy.
    Ta cześć składki zależna od wynagrodzenia. Ponieważ renta powinna zapewnić
    odpowiedni poziom życia.

  • 22. Data: 2011-03-14 08:17:46
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    > Dlaczego to rozwiązanie Ci się opłaca.

    Ponieważ pozbawiam nad sobą władzy państwo, korporacje itp.
    Systemy emerytalne to ogromna góra pieniędzy.
    Pieniądze to władza.
    Kto wie, za 10 lat OFE mogło by rządzić tym krajem np przestając rolować
    obligacje i domagając się wypłąty. I tylko dzięki temu, że musze tam wpącać
    pieniądze.

  • 23. Data: 2011-03-14 08:36:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście musi istnieć system rentowy, na to musimy płacić wszyscy.
    > Ta cześć składki zależna od wynagrodzenia. Ponieważ renta powinna zapewnić

    Chyba jest jakieś nieporozumienie. Renta to wypłata spowodowana
    niezdolnością do pracy na skutek choroby. Emerytura to wypłata spowodowana
    niezdolnością do pracy na skutek starzenia się. To co napisałeś traktuje
    jako pomyłkę i przejęzyczenie. Moje pytanie jest dlaczego musi? Wszyscy
    powtarzają, że musi być wypłata emerytalna tylko nikt nie mówi dlaczego. Ty
    to tłumaczysz, że emerytura (u Ciebie renta) powinna zapewnić odpowiedni
    poziom życia. Powinna czyli już nie musi. Dodatkowo. Kto w/g Ciebie ustala
    jaki jest odpowiedni poziom życia? Jak to ustala? I dlaczego właśnie on? I
    na koniec odpowiedz dlaczego państwo ma zapewniać odpowiedni poziom życia na
    starość? W/g Twojego projektu, każdy wpłaca równą kwotę urzędnikowi.
    Urzędnik pomiędli ja trochę, oberwie dla siebie i oddaje ją z powrotem.
    Widzisz tu jakiś sens, inny by utrzymać urzędnika. Użyłeś słowa odłoży.
    Podpowiem Ci może państwo jest potrzebne do tego by "każdy" oszczędzał na
    emeryturę? Gdyby nie państwo to Ty byś nie oszczędzał? Nie widzę żadnego
    uzasadnienia dla tego by państwo miało się zajmować emeryturami? Może Ty mi
    pokażesz.

  • 24. Data: 2011-03-14 08:45:14
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > Kto wie, za 10 lat OFE mogło by rządzić tym krajem np przestając rolować
    > obligacje i domagając się wypłąty. I tylko dzięki temu, że musze tam

    Nic nie zmieniasz. W Twoim projekcie, tak jak teraz, jest przymus wpłaty. W
    Twoim projekcie, tak jak teraz, urzędnik decyduje ile będzie tej wpłaty, kto
    dostanie wypłatę i kiedy. Albo ja czegoś nie rozumiem. Gdzie się poszerza
    Twoja wolność? Nie będzie OFE? Nazwa Cię denerwuje. Jak zamiast ZUS + OFE
    będzie tylko ZUS to czujesz się bardziej wolny? Nie rozumiem.

  • 25. Data: 2011-03-14 08:53:01
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    A jak i z czego chcesz wypłacać co miesiąc pieniądze obecnym emerytom, jeśli
    byłaby wprowadzona radykalna reforma w kształcie, który proponujesz ?

  • 26. Data: 2011-03-14 08:54:10
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Nie pomyliłem się. Renta jest dla tych co nie mogą zapracowac na emeryturę.
    I dlatego składka rentowa jest konieczna.
    A ponieważ jej wysokośc nie może być minimalna, czy równa dla wszystkich (do
    zastanowienia).
    Składka musi być zależna od pensji.
    Dlaczego, bo rencista nie ma lub nie miał możliwości zaoszczędzić sobnie
    więcej samodzielnie.
    A powinien żyć na jakimś poziomie.

    Samo państwo i jego instytucje jak ZUS czy OFE nie ale być może jakies
    narzędzie dyscyplinujące powinno być typu PIT emerytalny, piszesz ile
    odłozyłeś.
    W końcu nie chcemy aby latali nam po zapomogi.

  • 27. Data: 2011-03-14 08:56:25
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    OFE do kieszeni podatnika. Ta skłądka jest zbędna i tak idzie na nasze
    emerytury.
    Składka do ZUS na dzisiejszych emerytów i moje świadczenie minimalne.

  • 28. Data: 2011-03-14 08:59:45
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    > Twoja wolność? Nie będzie OFE? Nazwa Cię denerwuje. Jak zamiast ZUS + OFE

    Jaką masz władze mając 10 zł w kieszeni a jaką gdy masz 100 mld.

  • 29. Data: 2011-03-14 09:08:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

    > A jak i z czego chcesz wypłacać co miesiąc pieniądze obecnym emerytom,
    > jeśli byłaby wprowadzona radykalna reforma w kształcie, który proponujesz
    > ?

    Ja nie chce wypłacać nikomu emerytury pod przymusem. Chcę utrzymywać na
    starość swoich rodziców i dziadków z własnych pieniędzy. O swoja rodzinę
    martw się sam i nie grzeb mi w kieszeni.

  • 30. Data: 2011-03-14 09:11:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Składka musi być zależna od pensji.
    > Dlaczego, bo rencista nie ma lub nie miał możliwości zaoszczędzić sobnie
    > więcej samodzielnie.
    > A powinien żyć na jakimś poziomie.

    Na jakimś poziomie żyć będzie. Pewnie Tobie chodzi o poziom, który Ty
    akceptujesz. Dlaczego mam pod przymusem pomagać komuś kogo nie znam gdy ten
    nie miał możliwości odłożyć sobie na emeryturę? Jaki ja mam w tym interes?
    Ty jaki masz w tym interes by mnie do tego zmuszać?