  • 31. Data: 2011-03-14 09:18:47
    Temat: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ilkm4a$69o$1@inews.gazeta.pl...

    > Na jakimś poziomie żyć będzie. Pewnie Tobie chodzi o poziom, który Ty
    > akceptujesz. Dlaczego mam pod przymusem pomagać komuś kogo nie znam gdy
    > ten
    > nie miał możliwości odłożyć sobie na emeryturę? Jaki ja mam w tym interes?
    > Ty jaki masz w tym interes by mnie do tego zmuszać?

    Bo jak ci tramwaj utnie nogi. Albo urodzi ci się dziecko upośledzone.
    Renta jest pewnego rodzaju powszechnym ubepieczeneim, na które nie musisz
    płacić składki.
    Bo czasem nie możesz - np upośledzone dziecko z porażeniem mózgowym.

  • 32. Data: 2011-03-14 09:19:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > W końcu nie chcemy aby latali nam po zapomogi.

    Nie chcemy? O kim piszesz? O sobie i żonie? Czy o sobie i znajomych z pracy?
    Jakie zapomogi? Chcesz płacić zapomogi to rób to sam. Po co mnie do tego
    zmuszasz? Ja nie chce płacić żadnych zapomóg pod przymusem ludziom, których
    na oczy nie widziałem i nie jestem pewien czy nie naciągają mnie jak
    żebracy. Jak takie rozwiązanie Ci się opłaca? Zyskiem jest, ze nie pójdą po
    zapomogi tylko po rentę/emeryturę? Co to za różnica? Jaką masz pewność, że
    mimo renty/emerytury nie przyjdą po zapomogę jak każdy szantażysta? Jaki
    masz zysk w utrzymywaniu ludzi, którzy sobie nie radzą kosztem tych którzy
    sobie radzą. To osłabia cały układ.

  • 33. Data: 2011-03-14 09:27:07
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 10:19:07 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > masz zysk w utrzymywaniu ludzi, którzy sobie nie radzą kosztem tych którzy

    Totusie nie sądzisz że cała Twoja ideologia sprowadza się do darwinowskiej
    zasady eliminacji słabiej przystosowanych?
    Gdybyś tak jak kiedyś Polpot wprowadziłbyś te zasady w jakimś kraju to
    mielibyśmy tam do czynienia z masowym wymieraniem?

  • 34. Data: 2011-03-14 09:32:16
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Bo jak ci tramwaj utnie nogi. Albo urodzi ci się dziecko upośledzone.

    Od wypadków losowych są ubezpieczenia.

    > Renta jest pewnego rodzaju powszechnym ubepieczeneim, na które nie musisz
    > płacić składki.

    Ja nie płacę składki? A kto płaci?

    > Bo czasem nie możesz - np upośledzone dziecko z porażeniem mózgowym.

    Ty o moje czasem się nie martw. Widzę, że ratunek na swoje czasem masz w
    mojej kieszeni.

  • 35. Data: 2011-03-14 09:33:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Gdybyś tak jak kiedyś Polpot wprowadziłbyś te zasady w jakimś kraju to
    > mielibyśmy tam do czynienia z masowym wymieraniem?

    masowe wymieranie to będzie, ale dzięki pasozytom chcącym mieć wszystko za
    darmo

  • 36. Data: 2011-03-14 09:34:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > masowe wymieranie to będzie, ale dzięki pasozytom chcącym mieć wszystko za
    > darmo

    renta jak i emerytura to po prostu ubezpieczenie, a nie coś co się należy za
    nic

  • 37. Data: 2011-03-14 09:37:27
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Nie rozumiesz, albo nie chcesz.
    Renta jest ubezpieczeniem, na które beneficjent nie musi opłacić składki bo
    czasem nie ma takiej możliwości.
    - sierota smierć rodziców
    - osoba chora od urodzenia
    - osoba chora przed okresem pobierania składek

  • 38. Data: 2011-03-14 09:37:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Gdybyś tak jak kiedyś Polpot wprowadziłbyś te zasady w jakimś kraju to
    > mielibyśmy tam do czynienia z masowym wymieraniem?

    Znasz ideologię Polpota? Znasz model społeczny do którego dążył? To była
    wolność wyboru? Co to za argument? Jak możesz porównywać totalitaryzm w
    czystej postaci z wolnością wyboru. Przecież nigdzie nie napisałem, że nie
    można sobie pomagać, nie postuluje też zakazu pomagania słabszym. Mówię
    tylko by nikogo do tego nie zmuszać. Ty masz jakieś dziwne myślenie. Jak ja
    nie bedę przez Ciebie zmuszany do pomagania pijakom na ławce w parku to Ty
    już nie możesz im pomagać. Ty nadal możesz.

  • 39. Data: 2011-03-14 09:47:55
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > - sierota smierć rodziców
    > - osoba chora od urodzenia
    > - osoba chora przed okresem pobierania składek

    Aha. Beneficjent nie płaci ale Ty płacisz. Tak? No to jak w każdym
    ubezpieczeniu. Płaci się składki dopóty dopóki nie było zdarzenia. Po
    zdarzeniu bierze się ubezpieczenie. Dobrze rozumiem? Ty chcesz płacić
    składki za kogoś. To fajnie. Mnie nic do Twoich sposobów na wydawanie Twoich
    pieniędzy. Dlaczego mnie zmuszasz do swoich sposobów spędzania wolnego
    czasu? Sam z innymi, którzy myślą podobnie lub tak samo, płaćcie za czyjeś
    obiady. Czemu mnie zmuszasz do tego. Coś wygląda na to, że masz dobre serce
    ale kosztem mojego portfela. Jak zwykle. "Ja Ci daje ale zapłaci kolega"

  • 40. Data: 2011-03-14 09:49:38
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 10:37:52 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > nie bedę przez Ciebie zmuszany do pomagania pijakom na ławce w parku to Ty
    > już nie możesz im pomagać. Ty nadal możesz.
    Szczegóły ideologii nie mają zadnego znaczenia. Polpot chciał dobrze. W
    imię "wyższych" celów zgładził kilka milionów ludzi. Marks też chciał
    dobrze a Stalin dokończył dzieła. Mobutu, Mao, Kim Ir Sen a nawet Hitler
    też chcieli dobrze... Wielu ludzi chciało dobrze i wyszło jak wyszło.
    Wizja jednego człowieka, jeśli nie będzie podzielana przez większość zawsze
    prowadzi do masowego wymierania.