  • 51. Data: 2011-03-14 11:32:35
    Temat: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Moje skojarzenie z Polpotem było wywołane Twoim stwierdzeniem:
    >
    > "Jaki masz zysk w utrzymywaniu ludzi, którzy sobie nie radzą kosztem tych
    > którzy sobie radzą. To osłabia cały układ."

    To jest pytanie i na koniec oczywiste stwierdzenie. Dla mnie oczywiste. Czy
    z tego wynika, że chcę kogoś zabić? Pytam Cie jaki masz zysk w utrzymywaniu
    słabszych kosztem silniejszych. Dla ułatwienia dodam, że nie utrzymywanie
    słabszych nie wiąże się z zabijaniem ich. Jaki ty masz w tym zysk? Lepsze
    samopoczucie? Poczucie spełnienia? Tak wypada? Co tobą kieruje?

    > Osłabienie układu a może osłabienie rasy czy puli genowej,
    > "dzielenie ludzi na tych którzy sobie radzą i nie radzą" tzn jakich? Może
    > na czarnych i białych, na bogatych i biednych .

    Dzielenie ludzi na tych co sobie radzą i nie radzą to opisane jest w
    ustawach. Codziennie takiej segregacji dokonują urzędy publiczne. Nie jest
    tak?

    > Zauważ, że najpierw napisałeś to co zacytowałem a teraz próbujesz to
    > trochę podretuszować pisząc o wolności pomagania. Co to jest za pojęcie
    > "wolność pomagania"? Gdybyś chciał wprowadzić swoją ideologię musiałbyś i
    > tak użyć siły. W imię tej ideologii musiałbyś skazać tych którzy się nie
    > przystosowali na łaskę i niełaskę innych lub skazać ich od razu żeby
    > niepotrzebnie nie osłabiali układu.

    Aha. Rozumiem. Zaniepokoiła Cię droga dojścia. Droga dojścia do mojego
    wyśnionego świata była by taka, że wprowadziłbym ustawę zatrzymującą
    rewaloryzację wszystkich świadczeń społecznych. To koniec. Żadnych nakazów i
    zakazów bym więcej nie używał i siły. Cokolwiek Ty pod tym pojęciem
    rozumiesz. Nikogo bym na nic nie skazywał. Liczyłbym na Ciebie, ze zajmiesz
    się pomocą i mnie wciągniesz do tego. Ciągle myślisz, że zniesienie zakazu
    pomocy spowoduje, ze nikt nie będzie pomagał. Jeżeli tak jest w istocie to
    ludzie nie chcą pomagać innym z własnej woli. Ty wiesz i ja wiem, że jest
    inaczej. Fundacja Dymnej i Owsiaka czy Monar mówią o czymś innym. Ja
    chciałbym by nie wykorzystywać do tego państwa.

    > Znam historię, dlatego wiem, że nigdy utopie nie osiągnęły swych celów i
    > nie doprowadziły do niczego dobrego. Myślenie że tym razem będzie inaczej
    > jest iluzją - lub jak lubisz to nazywać - myśleniem magicznym.

    Ale mogę mieć swoje zdanie? I swoje marzenia? Mogę? Mogę o nich tu pisać?
    Nie obrażam Twoich uczuć religijnych?

  • 52. Data: 2011-03-14 11:40:01
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    receptą na niewydolność systemu jest krojenie prawie 10% przez OFE
    nie rozumiesz, totus?

  • 53. Data: 2011-03-14 11:40:08
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Te twoje wywody to zwykłe chłopskie filozofowanie i bujanie w obłokach podlane
    pseudoliberalnym sosem.

    Bujasz sobie w obłokach i poruszasz się w oparach absurdu i jeszcze na lewo i
    prawo chcesz udowadniać, że to Ty masz rację wymyślając bzdury pod tytułem:
    likwidacja ZUS, wprowadzenie emerytury rodzinnej z której chcesz utrzymywać
    własnych rodziców a nawet dziadków :-)))
    Tymczasem w realnym życiu korzystasz z podatków, które płaca inni czyli jesteś
    pasożytem ale na forum dyskusyjnym udajesz ultraliberała.

  • 54. Data: 2011-03-14 12:11:48
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 12:32:35 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > słabszych nie wiąże się z zabijaniem ich. Jaki ty masz w tym zysk? Lepsze
    > samopoczucie? Poczucie spełnienia? Tak wypada? Co tobą kieruje?

    Dobre pytanie i nie łatwo odpowiedzieć. Ogólnie to jest tak: zysku w
    pieniądzu nie ma. Ale wolę żyć w towarzystwie ludzi którzy są szczęśliwi
    niż oglądać emerytów grzebiących w śmietniku. Życie wsród ludzi
    szczęsliwych jest dużo przyjemniejsze niż życie w wyizolowanej twierdzy,
    gdzie ukrywam swoje skarby, żeby nikt mi ich nie zabrał. Ma to swoje
    zalety: jestem zadowolony, nie martwię się powodzią, gradobiciem albo
    pożarem domu, bo nawet jeśli mi się to przydarzy wiem że mogę liczyć na
    premiera ;) lub równie szczęśliwych sąsiadów. Nie martwię się przyszłością
    swoich dzieci kiedy odejdę przedwcześnie z tego padołu, bo wiem że nie będą
    na łasce lub niełasce nowobogackich prymitywów.
    To mój zysk - nawij to dobrym samopoczuciem ;)

    Państwo jest w moim wyimaginowanym świecie rozsądnym i uczciwym
    towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych. Dodatkowo realizuje inwestycje
    niedochodowe a które muszą być zrealizowane, bo służą wszystkim bez względu
    na to czy mają mniej czy więcej pieniędzy. Nie sądzisz chyba że dziecko
    nowobogackie powinno chodzić do szkoły bo tatuś mu ją wybudował a dziecko
    pastucha - nie , bo jego tatusia nie było stać na wybudowanie tej szkoły.
    Pogotowie ma przyjżdzać tylko do kogoś kto jest w stanie za nie zapłacić
    lub na szybko znajdzie sponsora który za nie zapłaci.

    Są pewne prawa przynależne każdemu żyjącemu w danej społeczności. Właśnie z
    powodu tych praw grupa tworzy spółeczność.
    Grupa ludzi niewspółpracująca ze sobą, gdzie nikt nic nie musi i nikt nie
    ma praw nie jest społecznością. Z tego powodu nie ma sprzeczności między
    nami, bo mówimy o innych rzeczach.

    > Ale mogę mieć swoje zdanie? I swoje marzenia? Mogę? Mogę o nich tu pisać?
    > Nie obrażam Twoich uczuć religijnych?

    Jak najbardziej pisz sobie. Odrobina filozofowania nigdy nie zaszkodzi ;)

  • 55. Data: 2011-03-14 12:14:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > Tymczasem w realnym życiu korzystasz z podatków, które płaca inni czyli
    > jesteś pasożytem ale na forum dyskusyjnym udajesz ultraliberała.

    Gdzieś zaprzeczyłem, że pasożytuje na Twojej głupocie? Tak, tak robię. Płacę
    jak najmniej się da, a s powrotem staram się wyrwać jak najwięcej umiem. A
    ktoś robi inaczej?

  • 56. Data: 2011-03-14 12:34:18
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Jesteś zwykłym konfabulantem bujającym w obłokach.
    Wypisujesz nierealne bzdury i jeszcze się usiłujesz przechwalać jaki to jesteś
    niby ultraliberalny.
    Liberałem jesteś takim jak ja Peruwiańczykiem.

    I napisz za jakiś czas jak Ci się udaje utrzymywać na emeryturze rodzinnej
    rodziców i dziadków i czy żyją w dostatku na Twoim garnuszku ?

  • 57. Data: 2011-03-14 12:36:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > będą na łasce lub niełasce nowobogackich prymitywów.
    > To mój zysk - nawij to dobrym samopoczuciem ;)

    Właśnie. Mój zysk jest taki. Ja pomagam innym bo liczę na to, ze gdy się
    znajdę w trudnej sytuacji to chciałbym by ktoś mnie pomógł. Kultura
    wzajemnej pomocy w społeczeństwie jest jak najbardziej potrzebna. Tak myślę.
    Tyle, że nie pod przymusem. Dlaczego przymus jest zły. Bo dobrowolna pomoc
    mnie daje więcej satysfakcji. Bo ten komu pomagam jest zobowiązany i
    wdzięczny. Ogólnie jest miła atmosfera inaczej niż teraz. Gdy pomagający
    czuje się obdzierany ze skóry a ten, któremu się pomaga chce więcej bo mu
    się należy. Pomagający i ten w potrzebie patrzą na siebie jak na wrogów. Po
    zmianie pewnie przepływy finansowe byłyby takie same lub większe i dodatkowo
    żyłoby się przyjemniej.

> [...]
    > niedochodowe a które muszą być zrealizowane, bo służą wszystkim bez
    > względu na to czy mają mniej czy więcej pieniędzy.

    Tyle, że państwo zajmuje się niewieloma rzeczami, które służą wszystkim.
    Dyplomacja, armia, sądy, policja. Więcej nie widzę. Reszta to zmuszanie
    jednych do datków na rzecz drugich i to nie służy wszystkim.

> [...]
    > szkoły. Pogotowie ma przyjżdzać tylko do kogoś kto jest w stanie za nie
    > zapłacić lub na szybko znajdzie sponsora który za nie zapłaci.

    Pewnie po co ma szukać sam sponsora. Ty za niego znajdziesz i zmusisz do
    sponsoringu.

    > Są pewne prawa przynależne każdemu żyjącemu w danej społeczności.

    Jakie to prawa? Czy wolność wyboru i prawo posiadania do nich należą?

> [...]
    > ma praw nie jest społecznością. Z tego powodu nie ma sprzeczności między

    Czyli znaną Ci forma współpracy jest przymus pracowania jednych na drugich?
    Obecny ustrój to ukryta forma niewolnictwa. W moim świecie państwo powinno
    tworzyć warunki do współpracy, a nie do niej zmuszać.

  • 58. Data: 2011-03-14 12:37:13
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I napisz za jakiś czas jak Ci się udaje utrzymywać na emeryturze rodzinnej
    > rodziców i dziadków i czy żyją w dostatku na Twoim garnuszku ?

    Czyli uważasz, że wszyscy z systemu dostają więcej, niż wpłacają?
    Gdzie tak jest?
    U nas w Polsce tak nie jest.

  • 59. Data: 2011-03-14 12:39:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    >
    > I napisz za jakiś czas jak Ci się udaje utrzymywać na emeryturze rodzinnej
    > rodziców i dziadków i czy żyją w dostatku na Twoim garnuszku ?

    Dobrze

  • 60. Data: 2011-03-14 13:41:08
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 13:36:21 +0100, totus napisał(a):

> [...]

    > zmianie pewnie przepływy finansowe byłyby takie same lub większe i dodatkowo

    To trochę przypomina raj - ludzie pomagają sobie bo się lubią. Oboje wiemy
    że tak nie jest. Ludzie do pewnego stopnia potrzebują się a do pewnego
    stopnia są sobie wzrodzy. Nie ma idealnych światów pasujących do tego
    modelu.

    > Tyle, że państwo zajmuje się niewieloma rzeczami, które służą wszystkim.
    > Dyplomacja, armia, sądy, policja. Więcej nie widzę. Reszta to zmuszanie
    > jednych do datków na rzecz drugich i to nie służy wszystkim.

    Dodaj drogi, szkoły, opieka zdrowotna a nawet bardziej kontrowersyjne
    rzeczy: zarządzanie terenami, planowaniem przestrzennym (byłoby ci miło
    jakby sąsiad zaraz za twoim oknem wybudował sobie np. spalarnię śmieci).
    Jest mnóstwo rzeczy którymi państwo musi się zajmować, a które są przez
    ludzi znienawidzone, dlatego że robi to nieefektywnie a nie dlatego że sa
    niepotrzebne.

    > Pewnie po co ma szukać sam sponsora. Ty za niego znajdziesz i zmusisz do
    > sponsoringu.

    Oczywiście że tak. Gdyby nie było przymusu ratowania życia, państwo nie
    mialoby żadnej racji bytu.

> [...]
    > Obecny ustrój to ukryta forma niewolnictwa. W moim świecie państwo powinno
    > tworzyć warunki do współpracy, a nie do niej zmuszać.
    Czy te wszystkie rzeczy, kóre wcześniej wymieniłem są niepotrzebne? Jako
    członek społeczeństwa nie mam ochoty pozbywać się takich zdobyczy
    KULTURALNYCH I CYWILIZACYJNYCH jak bezpłatna oświata (przynajmniej
    podstawowa a w naszym kręgu szkolnictwo średnie), darmowa opieka medyczna
    (choćby w podstawowym zakresie), 8 godzinny czas pracy, czy prawo do
    urlopu, nawet jeśli wywołuje to w Tobie poczucie niesprawiedliwości. Nie
    interesuje mnie "powrót do natury". Sądzę, że ten pogląd podziela
    większość. Jeśli chcemy tworzyć społeczeństwo musimy iść na pewne
    ustępstwa.
    Masz rzeczywiście trudny wybór bo możesz się albo wypisać ze społeczeństwa
    i wyjechać do Boliwii albo ogłosic niepodległość i pojść do więzienia.
    Będziesz musiał wiec chyba pogodzić się z losem i płacić na nierobów swe
    cieżko zarobione złotówki.