  • 91. Data: 2011-03-14 07:06:07
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "radek.mucha" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:ilkekb$cpl$1@inews.gazeta.pl...

    > Sprawdziłem jeszcze w moim Excelu co się stanie gdy do wpływającej składki
    > dodam te 0,8%. No i przy okazji odkryłem kolejny błąd jaki zrobiłem w
    > wyliczeniach (sumę kapitału na koniec okresu - 01.2011 oddałem z rozpędu
    > już na roczną lokatę)
    >
    > Po skorygowaniu wyszły trochę bardziej zachęcające wyniki:
    >
    > - wszystkie środki wpływające do OFE odkładane na lokaty w sposób opisany
    > wcześniej - 7.5%
    >
    > - każda składka wpływająca do OFE + 0.8% i liczone w ten sam sposób - 7.2%
    >
    > Także wpływ tych 0.8% jest mniejszy niż u Ciebie bo "tylko" 0.3 punktu
> [...]

    Jak skompletuję wszystkie swoje dane z OFE, to policzę na nowo.
    I tak ew. różnicę 1% uważam za mniej skandaliczną niż hasło "Stopa zwrotu
    250%".
    :)

  • 92. Data: 2011-03-14 07:08:54
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Aktualna wysokość jest w Ustawie Budżetowej.

    Re: Nasze pieniądze przekazywane do OFE odpowiadają efektywnie..
    <http://ifutures.pl/nasze-pieni-dze-przekazywane-ofe
    -odpowiadaj-efektywnie-t3092.html#p19736>

    "[...]
    Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych

    Art. 76.
    1. Zakład uzyskuje przychody z:
    3) należności z tytułu poniesionych kosztów poboru i dochodzenia składek na
    otwarte fundusze emerytalne w wysokości nie wyższej niż 0,8 % kwoty
    przekazanych do otwartych funduszy emerytalnych składek na to ubezpieczenie,
    z tym że wysokość należności ustala się corocznie w ustawie budżetowej;
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 93. Data: 2011-03-14 07:16:48
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > niestety mylisz sie :).
    >
    > zakładasz że dysponujesz w badanym okresie inwestycji jednorazową kasą
    > na zakup wszystkiego na początku za 126...a potem sprzedaniu wszystkiego
    na
    > koncu jednorazowo.
    >
    > a przeciez w OFE kupujesz po trochę w innych cenach co miesiąc za mniej
    > wiecej stałą składkę.
    > To jest inny model.
    > Model ten to seria drobnych "inwestycji" z róznym okresem "pracy".
    > Juz zresztą podałem wzór na kapitał w takim modelu gdzies w tym gąszczu
> [...]

    Nie jestem w OFE dlatego mogę się mylić bo nie widziałem
    ich zestawień.

    Ale np kupuje akcje w rożnych cenach i różne ilości (nieważne kiedy)
    a wartość zakupów wynosi:
    124
    125
    126
    127
    128
    ----
    630

    teraz mam na koncie po aktualnych cenach 800
    630 - 800 = wzrost ~30%

    lub teraz mam 630
    800 - 630 = spadło ~21%

    W przypadku OFE liczymy aktualną skuteczność np roczną,
    którą łatwo skonfrontować z innymi inwestycjami.

    No, ja lubię szybkie wyniki - dałem tyle (z ZUS) a mam tyle (w OFE).

    Andrzej.

    PS.
    Dla tych co nie lubią przekształcać wzorów - MU:
    abs((126-180)*100/126) - procentowy wzrost

    (w tym 126 należy dołożyć, czyli odjąć, wszelkie koszty)

    abs((180-126)*100/180) - procentowy spadek.

  • 94. Data: 2011-03-14 07:36:18
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Jeszcze jest coś, czego nie uwględnialismy w wyliczeniach procentowych
    innych, niż opierających się na:
    - kwota inwestycji
    - kwota zwrotu

    "Miesięczna opłata za zarządzanie otwartym funduszem od aktywów netto"

    http://www.multiofe.pl/wyniki.OFE.prowizje.shtml