  • 11. Data: 2011-03-10 13:31:01
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > > 1) rentownosc to 60% w skali roku
    > > 2) to 105% w skali roku
    >
    > A jak to policzyłeś ?.

    1) jest chyba banalne... (?) 50% zysku w 10 miesiecy ..to ile na rok
    2) http://dwagrosze.blogspot.com/ kalkulator FVA
    dane:
    okres: 0.8333 (10 miesiecy)
    wplata 10
    procent 105% (pare przybliżen robiłem)
    wypłata ma byc 150.

    george

    P.S. Wskutem tej dyskusji mam juz excela do tego. na dwa grosze sprawdziłem
    wynik

  • 12. Data: 2011-03-10 13:34:07
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > obliczać rentowność np. stosunku wpłąt do kapitału? Tego kompletnie nie
    > rozumiem.
    >
    > Moje OFE to Allianz - pisałem już o tym wielokrotnie.
    > Kapitał zgromadzony przeze mnie jest moją prywatną sprawą ale iloraz o
    > który pytasz podam Ci jak znajdę ten cholerny wyciąg i o ile koza mi go nie
    > zeżarła.
    >
    > P.S.
    > Napisz mi czy moje teoretyczne wyliczenia w końcu jest wg ciebie poprawne
    > czy nie, bo w całym tym zgiełku już się pogubiłem.
    > Wiem, że powinienem uwzględnić prowizję i wtedy rentowność spadnie sam

    Tabelka która ułozyleś nie pomoże mi w wyznaczeniu rentownosci inwestycji w
    OFE. Wartość jednostki jest absolutnie bez znaczania.

    Alianz, dzieki, popytam kolegów, moze ktos ma i poda mi ten iloraz

    Tak, twoje wpłaty są twoją prywatną sprawą. Dlatego pytam o iloraz.
    W ten sposób "ukryjesz" swoje środki, ale odkryjesz nam rentownosc twojego
    OFE.

    george

  • 13. Data: 2011-03-10 13:38:45
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    G W <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak, twoje wpłaty są twoją prywatną sprawą. Dlatego pytam o iloraz.
    > W ten sposób "ukryjesz" swoje środki, ale odkryjesz nam rentownosc twojego

    pytanie do grupy.
    może jest ktos kto jest w OFE Alianz i ma możliwosc podania
    ilorazu:

    X = aktualny kapitał / suma wpłat ?

    george

    P.S. Tak skutecnie zakonczymy temat :)

  • 14. Data: 2011-03-10 13:40:30
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:19:22 +0100, skippy napisał(a):

    > Nie kolego, Ty najpierw odpowiedz na proste pytanie.

    Olałem bo przegapiłem a przegapiłem bom gapa.
    Cały dzień odpowiadam na pytania a ty się dziwisz ze przegapiłem?!!!
    Teraz nie jestem w domu i nie mam tego cholernego wyciągu ale jak wrócę to
    znajdę i Ci przefaksuję ;) Sam jestem ciekaw czy ten stosunek wyjdzie jak w
    mojej tabelce.

    p.s.
    I przestań używać takich słów jak "to śmieszne", żenada. W ten sposób można
    każdego udupić na samym wstępie. (Ja też nie jestem bez winy ale obiecuję
    poprawę).

  • 15. Data: 2011-03-10 13:42:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    >
    > Pytanie:
    > Która z tych inwestycji jest bardziej rentowna lub po prostu którą byście

    Wszystko zależy jak definiujemy rentowność. W tym przykładzie rachunek
    bankowy jest bardziej wydajny finansowo jeżeli założymy liniową stopę zwrotu
    z rachunku na przestrzeni miesięcy. Można wyobrazić sobie, ze rachunek
    osiągnęła cały zysk w pierwszych 3 m-cach, a później miał straty. Wariantów
    są tysiące. Ale jakie to ma znaczenie w kontekście rozmowy o OFE? Wszyscy
    wpłacają w tym samym trybie. Nie mają żadnego wpływu na częstotliwość wpłat.
    Jest możliwe, ze ktoś podczas hossy miał większe zarobki czyli większe
    wpłaty, jak się zaczęła bessa to był na bezrobociu, a potem w dołku znów
    zaczął pracować. Setki scenariuszy. I co z tego? Dokładnie nic. Dochodzimy
    do emerytury i liczą się złotówki na koncie. I każdy indywidualnie może
    wycenić ten zabieg nazwany inwestycje OFE. Tzn ile wpłacił i w jakich
    terminach i ile ma na koncie. Terminy i wysokości wpłat są bardzo istotne.
    Jest tyle zmiennych, że nic się nie da powiedzieć o stanie konta na koniec.
    Bieżące porównywanie też nie ma sensu bo odbywa się przy aktualnej wycenie
    papierów. Ale nikt tych papierów nawet nie wystawił do sprzedaży. Sami
    wiecie jaki ma wpływ na kurs ogłoszenie zamiaru sprzedaży. Nie mówię już o
    faktycznych transakcjach. Obecne wyceny papierów są bardziej niż wirtualne.
    Robione są przy ogromnej przewadze wpłat nad wypłatami. Inne będą gdy wpłaty
    do OFE będą takie same jak wypłaty, a jeszcze inne gdy wypłaty będą większe
    od wpłat. Jak każda rozmowa o tym co będzie i czy teraz dobrze robimy dla
    naszych korzyści w przyszłości nie może prowadzić do innego wniosku niż "sie
    zobaczy". Cykliczność wpłat, zmiany ich wielkości, ciągła zmiana stopy
    zwrotu powodują całkowitą niemożliwość przewidzenia wyniku końcowego. co do
    oceny przeszłości to trzeba ustalić wspólne kryteria. Skippy ocenia po
    końcowym stanie konta w odniesieniu do globalnego zaangażowanie bez
    zwracania uwagi na to jakie i kiedy były wpłaty. Metoda jak każda. root chce
    liczyć % na hipotetycznym rachunku lokaty z kapitalizacja roczną. Wiadomo
    dobrze, że w OFE nie ma żadnej kapitalizacji i stopa zwrotu nie jest stała
    jak na rachunku. W OFE stopa zwrotu zmienia się co tik notowań. Kwestia
    oceny czy metoda porównywania wyjścia do wejścia bez zastanawiania się co
    jest w środku jest lepsza niż robienie z środka lokaty, której tam w istocie
    nie ma.

  • 16. Data: 2011-03-10 13:44:16
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 13:34:07 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > root <r...@v...pl> napisał(a):

    > W ten sposób "ukryjesz" swoje środki, ale odkryjesz nam rentownosc twojego
    > OFE.

    Ależ skąd!!!
    Nie dowiesz się z tego jaka jest rentowność bo musiałbyś założyć że
    składki były takie same przez 10 lat a tak nie było. Zarabiam coraz więcej
    więc składki będą coraz większe. Nie możesz też zakładać, że u innych
    wzrost płac będzie taki sam.

  • 17. Data: 2011-03-10 13:50:54
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > oceny czy metoda porównywania wyjścia do wejścia bez zastanawiania się co
    > jest w środku jest lepsza niż robienie z środka lokaty, której tam w

    wszystko sie zgadza, zmiennosci, cyklicznnosc itd. ale nie kompilkujmy.
    Zadanie było naprawdę proste. Chodzi o zwykła matmę i chodzi o wyznaczenie
    rentownosci na dziś z ostatnich 10 lat przy następujących założeniach
    upraszczających:

    a) wpłaty były cykliczne, równe i miesięczne, Całkowitą sume wpłat do OFE
    dzielisz przez 120.
    b) kapitalizja konkurencyjnego hipotetycznego konta bankowego jest miesieczna

    a szukamy odpowiedzi na pytanie:

    Jaki oprocentowanie musiałoby miec owo konto aby uzbierac tyle ile ma teraz
    OFE na twoim koncie ?

    Nie ma co komplikowac modelu bo tylko zaciemnia sprawę.

    george

  • 18. Data: 2011-03-10 13:55:09
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > składki były takie same przez 10 lat a tak nie było. Zarabiam coraz więcej
    > więc składki będą coraz większe. Nie możesz też zakładać, że u innych

    To uproszczenie nie ma wielkego znaczenia. Dzielisz sume wpłat przez ilośc
    miesiecy z badanego okresu (oczywiście jesli nie byłeś długo bezrobotny itd,
    ale to juz zupelnie inna sprawa). Zmiennosc moich składek nie ma znaczenia.
    Zrobiłem dokładne zestawienie. Rożnice są na drugim miejscu po przecinku w
    koncowym wyliczeniu.

    george

    P.S. Mam nadzieje że odezwiesz sie po południu jak juz znajdzieś ten "wyciąg"

  • 19. Data: 2011-03-10 13:55:34
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:44:16 +0100, root napisał(a):

> [...]
    > składki były takie same przez 10 lat a tak nie było. Zarabiam coraz więcej
    > więc składki będą coraz większe. Nie możesz też zakładać, że u innych

    Mimo to sam jestem ciekawy ile dokładnie wynosi ta "rentowność" bo może
    rzeczywiście nie warto o to kruszyć kopii. Ale to jest robota wariata bo
    musiałbym do swojego arkusza nanieść wszystkie 120 składek!!!
    rzy założeniu jednak że składka byłaby identyczna to rentowność liczyłbym
    ze zoru

    R=1-(C/10zł) do potęgi 1/120

    w skali MIESIĄCA.
    gdzie C to dzisiejsza cena jednostki.
    Dla ceny 30zł wychodzi 0.919% na miesiąc a więc roczna rentowność:
    (1+0.00919)^12 = 11,61 %

    To teoria oczywiście bo nie uwzględniamy prowizji. Mimo to podejrzewam że
    te 8% w skali roku z prowizją na pewno się uzyskuje

  • 20. Data: 2011-03-10 13:55:53
    Od: " Archangell" <a...@N...gazeta.pl>

    > Jaki oprocentowanie musiałoby miec owo konto aby uzbierac tyle ile ma teraz
    > OFE na twoim koncie ?
    >
    > Nie ma co komplikowac modelu bo tylko zaciemnia sprawę.

    Jedynym problem jest to, że Root myli rentowność ze wzrostem wartości
    jednostki uczestnictwa w Funduszu Emerytalnym. Dopoki będzie mu sie wydawało,
    że to jest to samo to sie nie dogadamy.

    Arch