  • 11. Data: 2006-05-29 18:57:27
    Temat: Re: Dokad przeniesc KK?
    Od: "RAJ" <r...@p...onet.pl>

    Dziekuje wszystkim za rady! :)

    RAJ
    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> napisał w
    wiadomości news:e5etnk$s6g$3@inews.gazeta.pl...

  • 12. Data: 2006-05-29 19:05:48
    Temat: Re: Re: Dokad przeniesc KK?
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Jak przenosisz kartę no nic za nią nie płacisz, nie ma też żadnych
    >miesięcznych opłat, wystarczy ostatni wyciąg i dostajesz o 30% większy
    >limit! :)

    Limit min. od ktorego daja ta kk to 1500zl, wiec obecna karta ktora
    chce sie przeniesc musi miec limit min. 1200zl! To jest b. istotne!
    Dzis dopiero przez tel. pani mi powiedziala jak oddzwonila po
    wypelnieniu wniosku.

  • 13. Data: 2006-05-29 19:59:00
    Od: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>

    Dnia Mon, 29 May 2006 19:41:54 +0200, Robert napisał(a):

    > to jest własnie jej najwieksza zaleta,
    > PIN wprowadzasz tak, aby go nikt nie zobaczyl (podobnie jak przy
    > bankomacie - tam rowniez
    > bywaja kolejki), nie musisz sie z nim afiszowac przeda calym sklepem...

    A jeśli mimo całej gimnastyki PIN zostanie przechwycony? Jak jest z
    reklamowaniem fraudowej transakcji potwierdzonej PIN-em?

    > a jak karte zgubisz to byle pajac jej tak latwo nie wykorzysta (kto tam
    > zwraca uwage na podpis),

    Tym niech się martwi sklep, w którym nie zwraca się uwagi na podpis - ja
    spokojnie zastrzegam kartę w ciągu 72 godzin od jej utraty i reszta mnie
    nie interesuje :)

    --
    Jacek

  • 14. Data: 2006-05-30 09:01:36
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > no to ja sie poddaje, dla mnie chip to super zabezpieczenie na wypadek
    > zagubienia/kradziezy karty...
    > ale widac jestem odosobniony w tym twierdzeniu....

    jak ktos podejrzy twoj pin i ukradnie ci karte to zmienisz zdanie...

  • 15. Data: 2006-05-30 09:02:35
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Swiesciak" <n...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > A jeśli mimo całej gimnastyki PIN zostanie przechwycony? Jak jest z
    > reklamowaniem fraudowej transakcji potwierdzonej PIN-em?

    i tu jest pies pogrzebany, mozesz zglaszac kradziez a reklamacji i tak
    nieuznaja...

  • 16. Data: 2006-05-30 09:10:51
    Od: Jurgen <J...@n...pl>

    On Tue, 30 May 2006 11:01:36 +0200, xviper <v...@o...pl> wrote:

    > jak ktos podejrzy twoj pin i ukradnie ci karte to zmienisz zdanie...

    przed niczym nie mozna sie zabezpieczyc w 100% :)

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 17. Data: 2006-05-30 10:24:23
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    > jak ktos podejrzy twoj pin i ukradnie ci karte to zmienisz zdanie...

    widzisz: trzeba ukrasc karte i podejrzec PIN (2 warunki)
    a wystarczy, ze zgubisz/ukradna Ci karte z paskiem (1 warunek) i ktos
    wyczysci konto

    rozumiem, ze nie korzystasz z bankomatów, bo boisz sie korzystac z PINu ?

  • 18. Data: 2006-05-30 10:29:48
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > widzisz: trzeba ukrasc karte i podejrzec PIN (2 warunki)
    > a wystarczy, ze zgubisz/ukradna Ci karte z paskiem (1 warunek) i ktos
    > wyczysci konto

    odpowiedzialnosc moja za transakcje bez pinu to zdaje sie 150Euro. Tyle to
    ja moge poniesc. W poprzednim przypadku strata moze siegac wielu tysiecy

    > rozumiem, ze nie korzystasz z bankomatów, bo boisz sie korzystac z PINu ?

    to inna sytuacja. Ktos ci stoi nad glowa jak wyciagasz pieniadze z
    bankomatu?

  • 19. Data: 2006-05-30 11:53:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <r...@a...pl> writes:

    > to jest własnie jej najwieksza zaleta,
    > PIN wprowadzasz tak, aby go nikt nie zobaczyl (podobnie jak przy
    > bankomacie - tam rowniez
    > bywaja kolejki), nie musisz sie z nim afiszowac przeda calym sklepem...

    Wystarczy ze "terminal", oprocz zapisania zawartosci sciezek
    magnetycznych, zapisze tez PIN :-)

    > pamietamy tez o regule liability shift !!!

    Z tym ze klient nie jest strona umowy bank-organizacja, wiec nie moze
    sie na to powolywac. Ew. moze sie poskarzyc organizacji ale ile osob
    wie jak to skutecznie zrobic.

    Poza tym kto powiedzial, ze fraud bedzie bez chipu?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2006-05-30 12:17:57
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Robert <r...@a...pl> wrote:

    > no to ja sie poddaje, dla mnie chip to super zabezpieczenie na wypadek
    > zagubienia/kradziezy karty...
    > ale widac jestem odosobniony w tym twierdzeniu....
    >
    > dla przypomnienia:
    > Liability shift - (przeniesienie odpowiedzialności), zasada wprowadzona 1
    > stycznia 2005 roku przez Visa i MasterCard w Europie polegająca na tym że
    > odpowiedzialność za dokonane kartą transakcje oszukańcze będzie ponosił ten
    > podmiot uczestniczący w rozliczeniu transakcji kartą płatniczą, który nie
> [...]

    a ja polecam link:

    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=198

    pozdrawiam

    --