  • 1. Data: 2008-08-11 12:17:50
    Temat: Dzień rozliczenia waluty na kredytówce ?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Jak to jest z tymi walutami ?
    Kupuje np bilet lotniczy na "obcej"stronie.
    W dni zakupu pojawia mi się blokada na karcie.
    Kwota schodzi z karty czasem po nawet 2tyg ? Ale data rozliczenia jest
    pierwotną datą zakupu.
    Z którego dnia obowiązuje kurs walut przy przewalutowaniu ?
    W dniu płatności wg wyciągu z karty (dni zakupu biletu), czy w dni gdy
    rzeczywiście rachunek karty zostaje obciążony kwotą (a nie tylko blokadą).
    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2008-08-11 12:32:05
    Temat: Re: Dzien rozliczenia waluty na kredytówce ?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Robcio pisze:
    > Jak to jest z tymi walutami ?
    > Kupuje np bilet lotniczy na "obcej"stronie.
    > W dni zakupu pojawia mi sie blokada na karcie.
    > Kwota schodzi z karty czasem po nawet 2tyg ? Ale data rozliczenia jest
    > pierwotn? dat? zakupu.
    > Z którego dnia obowi?zuje kurs walut przy przewalutowaniu ?
    > W dniu p?atno?ci wg wyci?gu z karty (dni zakupu biletu), czy w dni gdy
    > rzeczywi?cie rachunek karty zostaje obci??ony kwot? (a nie tylko blokad?).
    > Z gory dzieki.

    Poczytaj w regulaminie danego banku i danej karty - zazwycza jobowiazuje
    dzien dokonania platnosci (ale niekiedy sa cyrki z data - patrz zakupy w
    USA)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-08-11 12:34:25
    Temat: Re: Dzień rozliczenia waluty na kredytówce ?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z którego dnia obowiązuje kurs walut przy przewalutowaniu ?

    W co najmniej 90% przypadków z dnia wpływu obciążenia (nie blokady) do
    banku, czyli zazwyczaj 1 dzień przed pojawieniem się transakcji na
    podglądzie.

    marekz

  • 4. Data: 2008-08-11 12:54:11
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Poczytaj w regulaminie danego banku i danej karty - zazwycza jobowiazuje
    > dzien dokonania platnosci (ale niekiedy sa cyrki z data - patrz zakupy w
    > USA)

    no wlasnie czytalem i nie zrozumialem - dlatego pisze ;)
    mowa jest w regulaminie o dacie rozliczenia - ale nie jestem pewien czy to
    wlasnie ta data kiedy kwota sie rozlicza, czy to tak ktora jest przy dacie
    rozliczenia w wyciagu ;)

    niestety platnosc jest do USA wlasnie

  • 5. Data: 2008-08-11 12:55:12
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > W co najmniej 90% przypadków z dnia wpływu obciążenia (nie blokady) do
    > banku, czyli zazwyczaj 1 dzień przed pojawieniem się transakcji na
    > podglądzie.

    ok, tego sie obawialem - czyli z rosnacym teraz dolarem zaczynam tracic ;(
    pozostaje trzymac kciuki ze dolar nie skoczy ponad 2,20 w ciagu najblizszego
    tygodnia

  • 6. Data: 2008-08-11 12:59:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > ok, tego sie obawialem - czyli z rosnacym teraz dolarem zaczynam tracic ;(
    > pozostaje trzymac kciuki ze dolar nie skoczy ponad 2,20 w ciagu
    > najblizszego tygodnia

    Nawet jakby skkoczył do 2,20 to i tak niski kurs w porównaniu do tego czego
    należałoby oczekiwać w najbliższym czasie. ;-)

    marekz

  • 7. Data: 2008-08-11 13:15:34
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Nawet jakby skkoczył do 2,20 to i tak niski kurs w porównaniu do tego
    > czego należałoby oczekiwać w najbliższym czasie. ;-)

    Dzieki za pocieszenie ;)
    A mnie do wypadu do stanow zachecil wlasnie kurs waluty ;)
    A ten zakup o ktorym pisze to bilety ;)

  • 8. Data: 2008-08-11 17:40:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robcio wrote:
> [...]
    > W dniu p?atno?ci wg wyci?gu z karty (dni zakupu biletu), czy w dni gdy
    > rzeczywi?cie rachunek karty zostaje obci??ony kwot? (a nie tylko blokad?).

    wiekszosc schodzi z dniem rozliczenia transakcji przez bank (co moze,
    ale nie musi byc dniem zakupu)

  • 9. Data: 2008-08-11 17:40:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:

    > Nawet jakby skkoczył do 2,20 to i tak niski kurs w porównaniu do tego
    > czego należałoby oczekiwać w najbliższym czasie. ;-)

    no to chociaz jedna pozytywna wiadomosc

  • 10. Data: 2008-08-11 18:31:18
    Temat: Re: Dolar
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To nie jest takie, proste, ale.....

    Tak naprawdę to złotówka traci, czy dolar rośnie?
    JaC

    -----