  • 11. Data: 2005-03-07 04:46:16
    Temat: Re: Dolar
    Od: "Bartek" <S...@p...pl>

    Użytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:opsm8eama5ynic5p@ada...
    Dnia Sun, 6 Mar 2005 18:15:04 +0100, Bartek <S...@p...pl> napisał:

    > U?ytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisa3 w wiadomo?ci

    > Wymienia na z3otówki i to ju?.Nie ma co czekaa.
    > Po kilku latach hossy na waluty zacze3a se hossa na z3otówke.Widze
    > dolary w
    > okresie d3u?szym niz kilka miesiecy ponizej 2z3.
    >
    > Marek

    A skąd takie "widzenie"?

    zbyszek
    Z obserwacji rynku usd/pln

    Marek

  • 12. Data: 2005-03-07 20:11:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Bartek" <S...@p...pl> wrote in message

    > Z obserwacji rynku usd/pln

    Spokojnie, to działa jak guma - nie przypuszczam, żeby złoty wzmocnił się aż
    tak bardzo, a jeśli nawet to nie na długo. Chyba, że w Ameryce stanie się
    coś naprawdę bardzo niemiłego, czyli obsuną się fundamenty waluty. Gdybym
    miał luźne 100 tys. $ i nie potrzebował ich spieniężać, tobym trzymał, albo
    raczej wpakował w jakąś inwestycję w Stanach - najlepiej pewnie w akcje
    zbrojeniowe, ale ja się nie znam

    T.

  • 13. Data: 2005-03-08 17:53:25
    Od: "Bartek" <S...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]

    albo
    > raczej wpakował w jakąś inwestycję w Stanach - najlepiej pewnie w akcje

    Ja jednak pomimo tak niskiej ceny bym sprzedał dolary, a nie przyjmował
    "strategię czekania".Zapomniałeś że rynki pracy w Europie zostały otwarte
    dla Polaków dlatego też rzeka walut będzie wpływała do Polski od naszych
    rodaków pracujących za granicą.

    Marek

  • 14. Data: 2005-03-10 11:23:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

> [...]
    > dla Polaków dlatego też rzeka walut będzie wpływała do Polski od naszych

    Nie zapomniałem, pamiętam też o subwencjach europejskich, które będą stale
    napędzać wartość naszej waluty. Jednak w długim terminie dolar ma lepsze
    podstawy niż euro - jeżeli ktoś chce zaryzykować i czekać kilka, nawet do
    dziesięciu lat, to może sporo zarobić - a tymczasem ograniczyć straty
    inwestycją w dobre akcje firm amerykańskich. Oczywiście, najlepiej
    zdywersyfikować ryzyko i część $ zainwestować, część spieniężyć na złote, a
    część przepić - w końcu nigdy nie wiadomo komu z brzega i czy długotrwałe
    inwestycje w danym przypadku w ogóle mają jakiś sens :)

    T.

  • 15. Data: 2005-03-14 21:47:44
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > znam gościa któremu doradca biznesowy z banku PeKaO s.a. tak mówił od
    > kwietnia 2004 aż do grudnia 2004 :-)
    >
    > że to sie zaraz odbije, że teraz sprzedawac nie ma sensu - a sprawa na
    ponad
    > 100 tyś USD i teraz zrozpaczony właściciel ostro sie zastanawia czy ma
    > szanse i czy iść z tym do sądu
    z czym do sądu ... ma cos na papierze ?
    Jeżeli doradca tak mu poradził ... no cóż to tylko doradca - na pewno nie
    robił tego w złej wierze :(
    Powinien się odbić ... przynajmniej mam taką nadzieję :)

    Tomasz