  • 1. Data: 2005-11-07 19:50:29
    Temat: Dolary-->PLN
    Od: "Wojtek" <p...@g...pl>

    Witam!

    W Citi banku mam konto walutowe a na nim odlozone troche dolarow.
    Kursy wymiany w Citi jest malo korzystny.
    W jaki sposob moge najkorzystniej te dolary zamienic na zlotowki?
    Opcja z kontorem z pewnych wzgledow mi nie odpowiada.
    Czy mozna zalozyc konto walutowe w jakims innym banku (jakim?) i przelac te
    dolary na nowe konto, a nastepnie w korzystym momencie wymienic je na
    zlotowki?
    Czy w trakcie przelewu dolarow nie nastapi ich przewalutowanie (tzn.
    przelewam 1000 $ i na nowym koncie mam 1000$)?

    Pozdrawiam,

    Wojtek

  • 2. Data: 2005-11-07 21:15:29
    Temat: Re: Dolary-->PLN
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > W jaki sposob moge najkorzystniej te dolary zamienic na zlotowki?
    > Opcja z kontorem z pewnych wzgledow mi nie odpowiada.

    Ale dlaczego Ci nie odpowiada? Jesli jestes z Wawy lub okolic, zajrzyj na
    kursy Intraco:
    http://www.kantorintraco1.republika.pl/
    Tam od razu jest bank PEKAO, wiec idziesz z gotowka i wplacasz na rachunek
    czy przelewem do innego banku. W dodatku w intraco przy wiekszej sumie mozna
    jeszcze negocjowac kurs.

    > Czy mozna zalozyc konto walutowe w jakims innym banku (jakim?) i przelac
    > te
    > dolary na nowe konto, a nastepnie w korzystym momencie wymienic je na
    > zlotowki?

    Jesli chodzi o bank, to oczywiscie MultiBank.pl, maja bodajze
    najkorzystniejsze kursy walutowe ze wszystkich bankow, ale moge sie mylic.

    > Czy w trakcie przelewu dolarow nie nastapi ich przewalutowanie (tzn.
    > przelewam 1000 $ i na nowym koncie mam 1000$)?

    Nastapi, bo nie ma czegos takiego jak przelew walutowy krajowy, wszelkie
    transakcje rozliczane sa w zlotowkach. Wiec musialbys pofatygowac sie po te
    $ osobiscie i wplacic je na swoj nowy rachunek.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 3. Data: 2005-11-07 22:43:27
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    > Nastapi, bo nie ma czegos takiego jak przelew walutowy krajowy, wszelkie
    > transakcje rozliczane sa w zlotowkach. Wiec musialbys pofatygowac sie po
    > te $ osobiscie i wplacic je na swoj nowy rachunek.

    To nie do konca jest prawda. Mozna dokonac porzelewu waluty z jednego banku
    krajowego do drugiego. Natomiast trzeba sie liczyc z tym, ze jest to
    operacja dosc kosztowna.

    MAd Hat
    ter

  • 4. Data: 2005-11-09 10:52:26
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w trakcie przelewu dolarow nie nastapi ich przewalutowanie (tzn.
    > przelewam 1000 $ i na nowym koncie mam 1000$)?

    Jesli kwota jest wielokrotnoscia 10 tys USD, to sugeruje wymienic to na
    gieldzie - na Warszawskiej Gieldzie Towarowej.

    Malin